Feltámadás után vízió: Ikarus turistabusz

2011. április 28. - _zahnrad

Ismét az Ikarus névhez  méltó buszok készülhetnek. Az idei tököli buszfesztiválon egyelőre csak egy képen csodálhattuk meg a legújabb modellt. A busz alapjait a Viseon C13 szolgáltatná. Egyes vázelemei készülnének a busznak itthon.

A márkával kapcsolatos eddigi számos prototípus, ígéret után kétkedve fogadjuk az efféle bejelentéseket, azonban ne feledjük, hogy manapság készülnek Ikarus néven - ha nem is Viseon szintű - buszok. Várjuk a kész turistabuszt!

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr22862341

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Moonline 2011.04.28. 18:47:23

Az Ikarus fog valamit saját kútfőből is gyártani, vagy csak folyton átnevezgetnek?

kristoof 2011.04.28. 22:46:58

Nem neveztek át semmit! Ez a kocsi Ikarus néven is készülhet. De az a látványterv alapján megállapítható, hogy többről van szó mint "átnevezés" !

Moszkvicsslusszkulllcs 2011.04.29. 00:40:12

Jó lenne, ha az 1+0+1 elrendezést valósítanák meg, és akkor maradna hely a csomagoknak is.

Ha a Viseon C13 "emeleti" WC-jét is átveszik, az egy bátor tett lesz. (Helyet vesz el az utastérből, viszont a WC "teljesértékű".)

kristoof 2011.04.29. 01:41:44

Nekem az a véleményem, hogy ez egy jócskán "lebutított" C13 lesz. Ha a sejtésem beigazolódik akkor van keresni valója a kocsinak az Európai piacon.

Lenry 2011.04.29. 08:03:50

nem lehetne inkább, hogy folytatják az E95-öst? :)

kristoof 2011.04.29. 08:38:02

De lehet róla szó! csak azt egy másik cégnél a Molitusnál kell keresni! :-)))

bi02 2011.04.29. 10:37:19

Idegen járműveken ne legyen Ikarus embléma. Tescogazdaságos C13-on meg pláne ne! Az Agora nem Ikarus és ez sem az!
Ha nem tudjuk/akarjuk/nincs rá lehetőségünk a saját típusainkat (tovább)fejleszteni, akkor ne erőlködjünk a márkanév fenntartásán.
A márkanév "jogos" tulajdonosa meg miért nem az S91-esre ragasztgatja a szárnyakat, ha már itt tartunk? Az jelenleg a leginkább Ikarus a környéken és nem nevezhető annak... Nem gáz ez egy kicsit???

kristoof 2011.04.29. 14:43:46

Engem nem zavar, ha a jobbtól lesünk el dolgokat. Amúgy meg a homlok és hátfal másabb mint a Viseon-on. Márkanév jogos tulajdonosa meg az aki sok-sok pénzért megvette és jelenleg is birtokolja. Nem értem mi ebben a gáz?

bi02 2011.04.29. 15:24:30

A gázt arra értettem, hogy amióta ez a "névtulajdonlási mizéria" és azzal kapcsolatos jogászkodás megjelent, azóta nem nevezhetjük hivatalosan nevén az Ikarus autóbuszok egy részét.Gondolok itt az EAG utolsó időszakára is. Ott ugyanis Ikarus autóbuszok készültek, függetlenül az aktuális tulajdonostól. Véleményem szerint az EAG (és utódja(?) jelenleg MOLITUS) és a NABI amelyek valaha az Ikarus részei voltak, tovább kellene vigyék a márkanevet, valahogy így Ikarus-EAG, Ikarus-NABI. Azt csak remélni tudom, hogy ezen cégek csak a fent emlegetett jogi f@szság miatt nem használ(hat)ják a márkanevet.
A jogtulajdonos büszke lehetne arra, hogy ezeken a járműveken még mindig Ikarus embléma virít. Nem annak kéne adni a márkanevet aki fizet érte, hanem akit megillet. Akkor senki nem pampoghatna. Ha a pénzember kötődne érzelmileg is a tárgyhoz, vagy csak érdekelné az Ikarus és termékei, akkor megtenné ezt a gesztust. Biztos lenne erre is jogi megoldás. Bár ez már túl szép mese lenne...
Erre gondoltam.

Powerslave 2011.04.30. 06:08:35

Tetszetős a forma, de ezesetben a károgókhoz kell sajna csatlakoznom: A kedves jogtulajdonos ezzel a f@szságával csak egy az egyben lejáratja az Ikarus márkanevet, illetve azt, ami a névből mára fennmaradt. Igazán kinyithatná a tudatlan csipáit és észrevehetné, hogy ezzel a mentalitással a büdös életben nem fog eladni az égegyadta világon semmit, ugyanis nekünk ez nem Ikarus (=névbitorló sz@r, gyűlöljük), külföldnek pedig "valami silány, közép-európai utánzat".

jack o'neill 2011.04.30. 12:05:52

Elég felemás érzéseim vannak. Egyrészt az, hogy a Viseon-nal lesz az együttműködés, jó dolog. Amit láttam eddig a Viseon járműveiből, az alapján nem rossz lépés, sőt!
Másrészt nem tetszik, hogy mint az ARC-nél itt is az átnevezésesdi megy némi módosítással megfűszerezve.
Harmadrészt viszont a - sajnos - nem túl combos eladások miatt nem számítottam arra, hogy maguk csinálnak egy ilyen buszt a 0-ról, ahhoz ugye nem kevés pénz kéne.
Negyedrészt ha mégis bejön, eladható lesz, jó árfekvésű, de azért nem megy át Tesco Value szintűbe sem, akkor egy megveszekedett szót sem szóltam...

jack o'neill 2011.04.30. 12:12:58

@Powerslave:
"egy az egyben lejáratja az Ikarus márkanevet"
Sajnos az Ikarus, egyes hibáival maga járatta le magát az utasok előtt...

"büdös életben nem fog eladni az égegyadta világon semmit, ugyanis nekünk ez nem Ikarus"
Megrendelőknél ennyit számít az, hogy ez 100% Ikarus, vagy csak átnevezett? Nem hiszem, hogy egy cég azért fog majd beállítani és buszt venni, mert Ikarus. (Az eddig megrendelők jó része nem akkor kezdett tőlük vásárolni, mikor még ARC volt a buszokon?)

"külföldnek pedig "valami silány, közép-európai utánzat"
Attól függ. Ha Nyugat-EU-ba viszik, akkor ott lehet ezt gondolják majd, de Közép-Kelet EU-ban lehet nem.

_zahnrad 2011.04.30. 13:44:48

@bi02: Hmm, kérdés érdemes-e ezen ennyit rágódni. Az EAG buszok jó részét nem Ikarusnak hanem Scaniának/Volvonak mondják nem csak az utasok, hanem a sofőrök sőt az üzemeltetők is.

Powerslave 2011.04.30. 22:34:59

@jack o'neill: "Megrendelőknél ennyit számít az, hogy ez 100% Ikarus" kicsit félreértelmezted :) Nekünk számít, a megrendelő meg ugye inkább Volvót vesz.

"Ha Nyugat-EU-ba viszik, akkor ott lehet ezt gondolják majd, de Közép-Kelet EU-ban lehet nem."
Nyugaton egyszerűen nem kell a kutyának sem, keleten pedig vagy pénz nincs rá, vagy már megvannak a bevált termékek, ezt pedig ilyen átnevezgetős rongyrázással nemigen lehet körbejárni.

SZVSZ jobban járnának, ha megfognák teszemazt a 200-asok, vagy az E98 formatervét, megfarigcsálnák a mai elvárásoknak megfelelően és kibélelnék korszerűséggel. (Itt most persze nem egy C56 jellegű nekifutásra gondolok)

Ha ezzel a márkenévvel akarnak valamit, akkor talán a régebbi, ismert, bevált típusokra kéne valamit alapozni, a jelenkor technológiájával. Ha nem megy, akkor meg ne erőltessék, mert sz@rból nem lehet várat építeni, de legalábbis nincs, aki beköltözne. Ennyi erővel akár át is állhatnának budipapír gyártására Ikarus márkanéven...

Steppenwolf 2011.05.01. 17:33:21

@Powerslave:

"SZVSZ jobban járnának, ha megfognák teszemazt a 200-asok, vagy az E98 formatervét, megfarigcsálnák a mai elvárásoknak megfelelően és kibélelnék korszerűséggel. (Itt most persze nem egy C56 jellegű nekifutásra gondolok)"

Még mindig itt tartunk? Jó hogy nem a farosból akarsz XXI. századi buszt építtetni... A 200-asok formaterve alkalmatlan arra, hogy abból a mai kor és előírásoknak megfelelő busz készülhessen.

"Ha ezzel a márkenévvel akarnak valamit, akkor talán a régebbi, ismert, bevált típusokra kéne valamit alapozni, a jelenkor technológiájával."

Oké, finanszírozod? Csak mert a legegyszerűbb ugatni minden egyes törekvésre, ami az Ikarus, vagy a magyar autóbuszgyártás egyről a kettőre való lépéséért tesznek és drukkolni, hogy úgyis belebuknak.
Egyébként meg a Viseonban több a magyar mérnöki munka, mint mondjuk egy Credo LH12-ben.

bi02 2011.05.01. 17:41:57

@_zahnrad: Szerintem érdemes (lenne), mert sajnos így múlik el a dicsőség. Kis hazánkban pedig hagyománya van a kettős mércének. Sajnos nem csodálkozom azon, ha az egységsugarú utas azt hiszi, hogy Volvo illetve Scania buszon utazik, ha a busz vezetője/tulajdonosa gondosan eltávolítja a járművéről az Ikarus márkajelzést - ha egyáltalán rajta volt (mert az utóbbi időben már csak egy légypiszok nagyságban a fenti polémia miatt) - és azért dagad a melle mert "nyugati" busszal jár... Néhány esetben szóba elegyedtem ilyen emberekkel akik jobb esetben rácsodálkoznak, rosszabb esetben lehülyéznek és kikérik maguknak, ha azt mondom, hogy ugye milyen fasza ez az Ikarus, amivel jársz... Pedig jelen esetben a látvány az amit Ikarusnak nevezünk és erre jogosan büszkék lehetünk. Ha jól látható módon fel lenne tüntetve a márkanév rajtuk, akkor az utas nem Scaniaként/Volvoként azonosítaná a 300-as Ikarusokat, beleértve az EAG-okat is. Jelenleg a köztudatban Ikarus az ami 20 éves és a békávénál szétesik/kigyullad/lerobban csupa negatív színben feltüntetve. Ha a hírekben buszbalasetről tudósítanak, akkor csak abban az esetben hangzik el márkanév, ha a szenvedő alany Ikarus, de akkor szinte mindig! Ezt megfigyeltem.

Szerintem nekünk a látványra igenis büszkének kellene lennünk és ezért kellene a névnek tovább élnie az exikarusos NABI és EAG/Molitus termékein, hogy senki ne azonosíthassa mással ezt a "Hungarikumot". Nem újra kell építeni a márkát, nem kell összevonni a gyárakat hanem visszatérni a gyökerekhez és a márkanévben kifejezni és továbbvinni a talán még nem teljesen elfeledett kapcsolatot. Amire igazán büszkék lehetünk!

Powerslave 2011.05.01. 19:46:13

@Steppenwolf: "Még mindig itt tartunk? Jó hogy nem a farosból akarsz XXI. századi buszt építtetni... " Barátom, egy formát, formavilágot továbbgondolni bármikor lehet. Ha egy formatervező erre képtelen, akkor rajzoljon pici virágokat pillangókkal és menjen haza.

"Oké, finanszírozod?" Miért tenném? Ha volt bőr a pofán a semmire megvenni a márkajogot, legyen bőr a pofán ilyesmit finanszírozni is, vagy térden csúszni a Molitus előtt az egyetlen még élő, igazi Ikarusért. Nem nevezném törekvésnek az, hogy más termékeket nevezgetnek át.

@bi02:
--"Szerintem nekünk a látványra igenis büszkének kellene lennünk és ezért kellene a névnek tovább élnie az exikarusos NABI és EAG/Molitus termékein, hogy senki ne azonosíthassa mással ezt a "Hungarikumot".--

Na ott a pont.

Steppenwolf 2011.05.01. 21:49:58

@Powerslave: Azért egy formavilág továbbgondolása és az általad korábban írt "megfarigcsálás" között elég nagy a különbség. De semmi olyan egyedi, és a mai szemnek gyönyörű nem volt a 200-asokban, amit érdemes lenne egy új buszba átültetni. Az E98-as szép volt, de egyetlen olyan részlete nincs, amitől élesen el lehetne határolni más márkáktól.

"Ha volt bőr a pofán a semmire megvenni a márkajogot, legyen bőr a pofán ilyesmit finanszírozni is"

Mindenki azt csinál a saját pénzével, amit akar. Volt pofája, igen. Ha nem lett volna, akkor még ilyeneket sem gyártanának ma Ikarus név alatt.
Egyébként ha már itt tartunk, a Molitus S91-ese is "átnevezgetés" lenne, függetlenül attól, hogy abban is volt Ikarusosok vettek részt a tervezésében és építésében, ahogy az ARC-nél, vagy a Viseonnál.

bi02 2011.05.01. 22:42:19

@Steppenwolf: "a Molitus S91-ese is "átnevezgetés" lenne"

Szerintem meg a dolog nevén nevezése lenne

Powerslave 2011.05.02. 05:21:17

@Steppenwolf: "Volt pofája, igen. Ha nem lett volna, akkor még ilyeneket sem gyártanának ma Ikarus név alatt."

Inkább ne "gyártanának" semmit sem Ikarus név alatt, minthogy más termékére matricázgassák a sokak által amúgy megbecsült nevet.

Powerslave 2011.05.02. 05:31:45

@Steppenwolf: Az meg, hogy a 200-asok vagy esetleg egy másik modellcsalád formavilága kinek tetszik és kinek nem, igencsak szubjektív alapja a véleményalkotásnak; nem az volt az alaptézis, hogy szép volt-e vagy sem, hanem hogy a stílusjegyei valamilyen formában adaptálhatók, reinkarnálhatók lennének-e egy mai formavilágú dizájnban, ennek pedig az égegyadta világon semmi akadálya nincs. Emellett, bi02 ismét fején találta a szöget...

Moszkvicsslusszkulllcs 2011.05.07. 21:07:01

A mai Ikarus még arra is képtelen, hogy a V134 rövidebb (12,7 m vagy 12,0 m) változatát végre elkészítse, ami egy városi tömegközlekedési vállalat számára megfelelő lenne.
Plusz a honlapjuk sem frissül.
Ezek után minek álmodozni egy túristabuszról, ha az apróbb dolgokat sem oldják meg?
süti beállítások módosítása