Buszfesztivál nyolcadszor-Tököl 2011.

2011. április 30. - kristoof

Idén  április 28.-án, immár 8. alkalommal rendezték meg a legrangosabb hazai autóbuszos szakmai rendezvényt a Tököli autóbuszfesztivált.  Az előző évekhez képest több autóbuszgyár és háttéripari beszállító cég képviseltette magát. Az autóbuszgyártó vállalkozások képviselői meglepetéssekkel és premierekkel kápráztatták el a nagy számban megjelent közönséget. Lássuk a gyártók képviseletében megjelent kiállítókat:

Kravtex Kft. :

A legnagyobb hazai tulajdonban lévő, Credo autóbuszokat gyártó Mosonmagyaróvári cég igen szerényen, mindössze két autóbusszal képviselte magát. A Citadell család legújabb FTP (Fiat Powertrain Technologies=Iveco) motorral szerelt változata szóló és csuklós változatban szerepelt.  Az új buszok sárga színt kaptak. A megújult design elemek az impozáns dekorációval igen jól mutattak a buszokon. Sajnos a négytagúra bővült autóbuszcsaládból továbbra sem sikerült értékesíteni egy darabot sem.

Magyar Autóbuszgyártó Kft. :

A második legnagyobbnak számító hazai autóbuszgyár meglepetéséről korábban írtunk . Az átmatricázott Viseon C13 látványtervén kívül a tavaly bemutatott Ikarus 187, a szintén tavalyi újdonság E134 röntgenbusz és egy új Borsod Volán által vásárolt E127-es képviselte a főnixmadárként újjáéledő márkát.  Kissé eldugva a Liberatus standján egy fehér 127-es vendégeskedett. 2011 a megújulás éve a gyártónál is, így több újdonságot is megismerhetünk az év folyamán. A Viseon C13 is az IKARUS-hoz tartozva volt kiállítva.

SOR:

A Csehországi gyártó először képviseltette magát az eseményen így a kiskerekű autóbuszok kedvelői sem maradtak látni való nélkül. Az új fejlesztésnek tekinthető LF kialakítású NB 12 és NB 18-as autóbuszokon kívül elhozták ráncfelvarrott régebbi típusaikat is. A 19,5 colos kerekekkel szerelt járművek néhol meghökkentő megoldásokkal hívták fel magukra a figyelmet. Piros pontot érdemelnek a Csehek, ugyanis azokat a típusokat hozták el, amelyek hazánkban is eladhatóak lehetnek. Igaz ezen járműkategóriában a hazai Credo nagyon erős pozícióban van.

MAN:

Az MAN elsősorban az EBSF program keretein belül, a BKV-nál tesztfutáson lévő MAN Lion's City GL-t állította előtérbe. A Volánok bemutató körútján részvevő sötétkék színű Lion's Regio is bemutatkozott majd a nap végén a következő tesztalanyhoz, a Hajdu Volánhoz  indult. Három Lion's Coach-ot és egy régi Neoplan Starlinert is kiállítottak. Az MAN sátrába betérőket étellel, itallal és az MAN-ről szóló videókkal várták a szervezők. A játékos kedvűek pedig különböző MAN ajándéktárgyakért egy kvízjátékban is kipróbálhatták tudásukat.

OTOKAR:

A szakma már megismerhette itthon a török gyártó termékeit ugyanis OTOKAR típusú autóbuszok közlekednek a Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtérre. A látványos hastáncos show-val fűszerezett bemutató kissé szerényre sikeredett ugyanis itt is csak két autóbusz volt kiállítva. Amelyek távolsági és turista forgalomra megfelelőek. Ezért gyaníthatóan a magánvállalkozókat szeretné megcélozni az importőr.

NABI:

A NABI standján természetesen az általunk is tesztelt Sirius volt a főszereplő. A mellékszerep egy az USA piacra készült 60 BRT Hybrid-nek jutott. Ez utóbbi különleges dekorációt kapott a jeles alkalomra. A szokásosnak mondható makett kiállításon kívül egy igen jól összerakott sajtóanyagot is láthattunk videókkal és képekkel fűszerezve. Ebben az évben a NABI sem tétlenkedik, nyár elején bővül a Sirius család és még ebben az évben elkészül az LFW faceliftes változata is.

VOLVO:

Sajnos idén a VOLVO is csak két autóbuszt hozott a kiállításra. Magyarországon kuriózumnak számító hibridbuszt a minap mutattuk be olvasóinknak. A másik jármű egy már az előző évekről ismert 9700-as volt. A hibrid busz hamarosan országjárásra indul így a BKV is tesztelni fogja egy hétig.

EVOBUS:

A Mercedes-Benz és Setra márkákat magába foglaló nagyvállalat sem tett ki igazán magáért, ugyanis itt is csak a két jól ismert autóbuszt láthattuk. Az azonos műszaki alapokon nyugvó Mercedes Torismo-t és a Setra S415-ös GT-HD típusát. Igaz ez utóbbin szerepelt egy 60 éves évfordulót reklámozó matrica.

Scania:

A Svéd gyártó nemzetközi szinten képviseltette magát, mondanom sem kell mindössze két busszal. Az egyik egy Kínában készült Touring. A másik pedig az első (kettő db) Magyarországon értékesített Omniexpress, amelyek hamarosan a Pannon Volán flottáját fogják színesíteni.

VDL:

A VDL standon az új Futura volt a főszereplő, amely egy kissé megbújva vett részt a kiállításon pedig a barna színre fényezett karosszéria igen figyelemre méltó jelenség. A teljesen új Futurán kívül egy régebbi is jelen volt és egy két ajtós Berkhof Ambassador is helyet kapott a kiállítási területen.

JBus:

A JBus már régi motoros tököli kiállítók között, hiszen már a kezdetektől szerepel. 7 darab Mercedes Sprinter és VW Crafter kisáruszállító alapjaira épített kisbuszt hoztak el a fesztiválra. Ezáltal a kisbuszok szegmensét teljesen lefedte a gyártó. Továbbra is a kisebb falvak társulásaira, kisebb vállalkozásokra és a munkásszállítással foglalkozó cégekre számítanak.

CsabaMetál:

A Békéscsabai gyártó a többször látott barna példányt állította ki. A gyár képviselője szerint már a 20. elkészült példányon is túl vannak. Ezt az adatot mindenképpen óvatosan kell kezelni ugyanis elvileg már tavaly is kész volt 16. példány. (A kész buszok közül eddig még csak 3 példányt láthattunk ezért a pesszimista szakmai forrásaink szerint valószínűleg egy kissé összemossa a gyártó a legyártott és a megtervezett kocsikat.)

Irisbus:

Egyetlen egy autóbusszal képviseltette magát a Francia cég. Egy már jól ismert Crosway LE vendégeskedett a standon.

Molitus:

A Molitus nem volt a kiállítók között, de a második legyártott S91-es igen látványos show-val hívta fel magára a figyelmet. Ugyanis Láng István a RÁBA járműgyár nyugalmazott "tesztpilótája" mutatott be vezetéstechnikai bravúrokat. Mindezt minden órában! A már rendszámot kapott midi buszra vásárlót is sikerült találni.

A sok újdonság látványa arra enged következtetni, hogy az évről-évre egyre szűkölő hazai autóbuszpiac résztvevői a nehézségek ellenére is minél több újdonságot szeretnének bemutatni a  szakmai közönségnek, mely törekvés a mi olvasatunkban azt jelenti, hogy a válságból, ha lassan is, de kezdünk kilábalni. Reményeink szerint jövőre még több újdonságot és premiert láthatunk Tökölön. Köszönjük a színes programokkal tarkított napot a kiállítóknak és a szervezőknek!

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr222866115

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kutas József - KAPANYELŰ FACIKA 2011.04.30. 22:08:07

A BKV menetrend szerint közlekedő, kertek alatt bóklászó járatai olykor különös, mozgó antikváriumhoz, bazárhoz vagy turkálóhoz hasonlítanak – azzal a nem elhanyagolható különbséggel, hogy nem könyvet, zsuzsut, minőségi angolszövetet, hanem ember...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jack o'neill 2011.04.30. 10:33:34

Hát Pannon Jolán jó' beválasztott, nem semmi az új zászlóshajó!
Az meg, hogy a kis S91-es második példánya is elkelt, jó hír nagyon!

Lacibácsi 2011.05.01. 20:45:31

Nos én üdvözlöm ezt az összeállítást.

Én részemről nem szeretem a laikusok,mert nem tudják MIÉRT!
kritikáját. Bizonyára szemet szúr az el-
térések. Nem biztos,hogy tudják erre a találkozóra milyen idő állt az elkészítésre. A hibák előfordulnak ugyan
úgy mint a szériánál.
A tenni akarás, Az új szerintem többet ér mint a rosszindulat.
A hasznos észrevételek minden gyártó kéri illetve kiküszöböli.
Ezért vannak a tesztek,kérdőívek.

Nem biztos,hogy egymás ellen kellene menni.
Hanem összefogni!

balakaa 2011.05.04. 13:36:04

A Borsod Volános kocsi E134-es, nem E127-es.

A CSM pedig a hatodik buszát értékesítette tavaly, jelenleg a hetedik készül.

kristoof 2011.05.04. 23:42:52

@balakaa: Igen való igaz elírtam. A CSM-el nem tudok mit kezdeni. Egymásnak ellentmondó adatokat hallani felőlük. VIN szám szerint tavaly az 5. kocsi volt kint.
süti beállítások módosítása