Elég sok cég gyártott már üzemanyagcellás autóbuszt, és egyre többen ötvözik ezt a megoldást a különféle hibrid technikákkal. Ezek eddig azonban kivétel nélkül szóló kivitelűek voltak, így a most, Kölnben átadott két csuklós a maga nemében világújdonságnak számít.
A karosszéria – amelyre 20 év garanciát vallal a gyártó - a holland VDL csoport egyik leányvállalatánál, az APTS-nél készült alumíniumból illetve műanyagból, ennek a megoldásnak köszönhetően a jármű önsúlyában jelentős csökkenést tudtak elérni, ez pedig azt jelentette, hogy az utaskapacitást még a hidrogéntartályok, az akkumulátorok és a szuperkondenzátorok jelentette súlytöbblet ellenére sem kellett lekorlátozni. Minden egység a tetőn illetve a hátsó motortérben került elhelyezésre, így az utastér 100%-ban alacsonypadlós, dobogómentes, kialakítása és az ajtók elhelyezése gyakorlatilag tetszés szerint variálható.
A jármű relatíve nagy tengelytávja nem okoz gondot, hiszen minden kerék kormányzott, akár oldalazó haladást is lehetővé téve (például a megállóba beállást elősegítendő). A busz hajtását tekintve soros hibrid rendszerű, ezt a Vossloh-Kiepe fejlesztette, az üzemanyagcellák a kanadai Ballard cégtől származnak, a fékezési energiát pedig NiMH akkumulátorokban és szuperkondenzátorokban tárolják, a jármű motorja 240 kW-os és a hátsó kerekeket hajtja.
A két Phileas egy 5 éves időtartamú tesztre került Kölnbe, és hamarosan két ugyanilyen járművet állítanak forgalomba Amszterdamban is.