Az Iveco és a Fiat Powertrain Technologies bemutatta az első olyan nehézüzemű dízelmotort, ami kipufogógáz-visszavezetés(EGR) nélkül teljesíti az Euro6-os előírásokat. Az előzetes várakozások szerint és az eddig bemutatott motorok alapján csak a szelektív katalitikus redukció(SCR) és az EGR együttes alkalmazásával lett volna lehetőség teljesíteni az új emissziós normát. Ez igen drága, nehéz és helyigényes megoldás.
A várakozásokra első cáfolattal az Iveco-FPT páros szolgál. Elsőként a Cursor 11 nagy teljesítményű motorok felelnek meg az új előírásnak. Az előírás teljesítésében nagy szerepet játszik az új zeolit alapú SCR katalizátor, ami részecskeszűrőt(DPF) is magában foglal. A Cursor és a Tector motorok is új 2200 bar csúcsnyomású befecskendező common-rail rendszert kapnak és új motorirányítást. A Cursor család változó geometriájú turbófeltöltőt is kap.