IAA 2012 előzetes - MAN csoport

2012. július 21. - _zahnrad

P_Bus_EOT-Jetliner-12k.jpgPáros években a Hannoveri IAA vásáron szemlélhetjük meg az európai buszkínálat színe-javát. Az IAA előzetes sorozatunkat az MAN csoporttal nyitjuk meg.

Neoplan Jetliner

A legnagyobb újdonság a Neoplan Trendlinert váltó Jetliner.. Az elődhöz hasonlóan a Jetliner is az MAN Lion’s Región alapul. A busz formája illeszkedik a Starliner 2-vel megkezdett vonulatba, de az oroszlános testvérével való rokonság azért így is jól észrevehető marad. A legnagyobb változás a padlószint 1070 mm-re való növekedése, így a csomagtér is nagyobb lett. A busz ezzel elszakad a 875mm-es padlószintű helyközi-intercity elődjétől, ami a Lion’s Regio Neoplan ruhába bújt változata volt. Az újdonság a kombibusz kategóriába tartozik, az ilyen buszok kiválóan alkalmasak menetrend szerinti helyközi, távolsági és különjárati feladatokra is. Ebbe a kategóriába tartoznak a 415H, 416H Setrák és a kisebb padlószintű, de különjárati felszereltségű UL-GT típusok is.




A Jetliner 12,3 és 13 méter hosszú változatokban lép színre. Mindét kivitel kéttengelyes, szélességük 2,55 méter, magasságuk 3,4 méter a klímával. A fordulási körátmérője a kisebbik változatnak 21 méter, a hosszabbiknak 23. A 12 méteres kivitel alapesetben 53 ülő utast és 6,7m3 csomagot tud szállítani, a hosszabbik, Jetliner C változat 57 ülést és 8m3 csomagteret kínál. Az ajtóelrendezés mindkét kivitelben lehet 1-1-0 vagy 1-2-0, azaz a busz közepén található ajtó lehet egy- vagy kétsávos is.

P_Bus_EOD-Jetliner-01k.jpg
Feltámadt a legendás típus.

A buszhoz választható opciókkal igazi turistabusszá varázsolható a Jetliner. Ilyenek például a fedélzeti audiorendszer DVD lejátszóval és 19 colos monitorokkal, a vécé, a konyha, az állítható háttámlás, széthúzható ülések, vagy a síboxtartók a hátfalon. A menetrend szerinti járatokhoz is jobban hozzáigazítható, rendelhető több kapaszkodó, útvonalkijelzők, strapabíróbb, fix ülésekkel vagy kerekesszéklifttel is. A buszban a belmagasság 2 méternél is több, alapfelszerelés a műszerfalba - az idegenvezető elé - beépített 55 literes hűtő és a 33kW teljesítményű légkondícionáló.

A buszt adBule nélkül az EEV normát teljesítő D20-as motorok hajtják. Teljesítményük 360 vagy 400 lóerő lehet. Az Euro VI-os változat is elérhető. A hátsó híd áttétele a felhasználástól függően háromféle lehet, a választható váltóművek száma szintén három. Van lehetőség hagyományos 6 fokozatú kézi kapcsolású váltóra, 6 fokozatú automata ZF EcoLife váltóra, vagy a 12 fokozatú automatizált MAN TipMatic-ra. Az alapesetben 300 literes üzemanyagtartály 100-280 literes egységekkel bővíthető.

A hárombetűs biztonsági felszerelések listája hosszú. Alapáron jár az elktronikus fék(EBS), a blokkolásgátló(ABS), a fékasszisztens(BA), a menetstabilizáló(TCS, ESP) és a borulásgátló. A buszhoz kérhető guminyomás ellenőrző(TPM) rendszer is.

MAN Lion’s City 2012
P_Bus_EOT_LionsCity_M-02k.jpg
A városi buszok közül elsőként a világon a Lion’s City kapta meg a dízel Euro VI-os motort, tavaly Kortijkban már meg is csodálhatta a közönség. Az új modellévben egy leheletnyit változik a homlokfal. A szóló buszhoz elérhető a menetstabilizáló(ESP) és könnyebb klímaberendezéseket kap a típuscsalád. A szóló változatban 60kg, a csuklósban 110 kilogrammal könnyebb klímák kerülnek, amelyek csendesebbek és kevesebb karbantartást igényelnek elődeiktől. Az új befúvó ventilátorok 10-15%-kal kevesebb áramot vesznek fel. A tetőszellőzők ezentúl üvegből készülnek és a csuklós változat továbbra is rendelhető az áttetsző harmonikával. A típuscsalád földgáz üzemű (CNG) motorokkal is elérhető, amelyek adalékok és részecskeszűrők nélkül teljesítik az Euro VI-os előírásokat.

MAN Lion's Coach EfficientLine
P_MAN_CoachEL_EOT-06k.jpg
A három különféle hosszban elérhető speciális Lion’s Coach alacsony fogyasztásra optimalizált hajtásláncot és egy pár tömegcsökkentő módosítást kapott. A motorja a 460 lóerős, 2100Nm nyomatékú D2676 egység. A motor erejét 12 fokozatú, automatizált TipMatic váltó jutattja a hosszúra áttételezett (i=3,08) hátsó tengelyek felé. Guminyomás ellenőrző rendszer biztosíthatja a kerekek optimális nyomásának figyelemmel tartását. A tömegcsökkentés jegyében a keréktárcsák alumíniumból készültek és a pótkereket javítókészlet helyettesíti.


(Képek: MAN Media)

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr714669765

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása