IAA 2012 előzetes - Solaris

2012. augusztus 06. - _zahnrad

2012_solaris_interurbino_12_10k.jpgA sikeres lengyel karosszériagyár újdonságaival a kiállítás középpontjába kerülhet.

A Solaris legnagyobb dobása a 12 méter hosszú elektromos busz lesz. Az Urbino 8,9 Electric és a különböző Trollino 12 modellekkel szerzett tapasztalatok alapján fejlesztett busz 3 ajtós, az akkumulátorok a hátsó traktusban kapnak helyet, míg az egyéb elektromos berendezések a tető első részén. A gyártás alatt lévő buszról egyelőre csak látványtervek léteznek, a bemutató Hannoverben lesz. Az első sorozatgyártású,közel teljes értékű európai elektromos buszként nagy űrt tölthet be a piacon, a hasonló buszokat kínáló kínai gyártók jelenleg még az európai típusbizonyítvány megszerzésén munkálkodnak, de egynek (Jiangsu Alfa Bus) már van.

solaris_urbino_electric_6_k.jpg

Az Urbino 8,9 Electic

 

 

Megújult a kevéssé népszerű Interurbino helyközi-intercity típus. A júniusi párizsi bemutató után nagyobb közönség előtt is bemutatkozó új formavilágú típus 12 vagy 12,8 méteres hosszban érhető el. A ZF futóműveken gördülő busz a hosszától függően 55 vagy 59 ülő utast és 5,2 vagy 6,2 m3 csomagot szállíthat. Erőforrások közül választható hozzá FPT (Iveco), Cummins vagy DAF motor, az erőt a kerek felé ZF, Eaton vagy Allison manuális automata váltók továbbíthatják. Az eddigi sikertelenségnek oka lehet, hogy a kategóriájában nincs egyedül, a versenytársak erősek, és többféle változatuk van. A városi buszoktól eltérően ebben a szegmensben nehezebb egyedit alkotni, illetve az alvázas konstukciók népszerűbbek.

urbino_022k.jpg

A képen még az Urbnio 18 szerepel, az új változatban a második tengely egy ablaknyival hátrébb került.

 

A harmadik újdonság a skandináv igényekre kifejlesztett Urbino 18.75. Az első két tengely távolságának megnyújtásával született új busz pontosan 18'750 milliméter hosszú, az egyéb méretei változatlanok. Az éppen Csehországban tesztelt prototípust 265kW (360LE) teljesítményű DAF PR motor hajtja egy Voith Diwa 5 váltón keresztül. A nagyobb karosszériagyártók közül csak az MAN kínál hasonlóan hosszú háromtengelyes csuklós buszt. A görcsösen belföldre koncentráló magyar gyártóknak szintén vannak ilyen hosszúságú csuklós buszaik, azonban az általuk elhanyagolt piacokra most lecsap a rugalmas Solaris.

Képek: Solaris

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr124699024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása