700 elektromos buszt adott el a BYD, 40% a hibridek aránya amerikában, 500-nál is több Mercedes alváz Dél-Amerikába, 1400 buszt vesznek a keleti fővárosok, hírgyűjtemény az elmúlt napokból.
Az Izraeli Dan Bus cég 1,5 milliárd jüan(240 millió Dollár) értékben rendelt hetesszáz(!) darab elektromos buszt a kínai gyártótól. Egyetlen elektromos busz ára 330 ezer dollár körül alakul.
Észak-Amerikában az elmúlt években a városi buszbeszerzések 40%-át alternatív hajtású buszok adják. Ebbe beleértendőek a dízel-hibrid, a tisztán elektromos és üzemanyagcellás meghajtású buszok is. Egyes becslések szerint 2018-ra 75 ezer vezetéknélküli elektromos hajtású busz lesz forgalomban a világ útjain.
120 darab duplacsuklós alvázat adott el a Volvo a kolumbiai fővárosban üzemeltető Transmilenio közlekedési társaság buszaihoz. Az alvázak B340M típusú, magaspadlós, Euro V-ös motorral szerelt alvázak. Az alvázakra épített karosszériák mégis akadálymentesnek tekinthetők a Bogotában kiépített magasperonos és sokszor fedett buszmegállók miatt.
Az olimpiára készülő Brazília számos nagyvárosa is korszerűsíti tömegközlekedését, 520 darabos megrendelést kapott a Mercedes alvázakat gyártó Daimler konszern São Bernardo do Campo-i gyára, ahol teherautók, buszalvázak, motorok és erőátviteli egységek is készülnek.
Összesen 1400 darab busszal frissíti buszparkját Moszkva és Kijev. A Mosgortrans az újonnan rendelt 1083 darab buszába ZF futóműveket választott. A buszokat a LiAZ, a Volgabus és a Trolza szállítja. A 820 darab dízel buszba a legmodernebb EcoLife automata váltó és ZF szervokormánymű is beépítésre kerül. Kijev év végéig 296 darab új, alalcsonypadlós trolibuszt állít üzembe, amelyekhez a futóműveket és a kormányműveket a ZF szállítja. A Rába úgy tűnik kiszorul az egykor fontos piacáról, de nem csoda, az újonnan fejlesztett futóművét nem nagyon van alkalma kipróbálni itthon...