A Dél-Amerikai piacon és az alvázak terén sikeres a svéd gyártó. A komplett autóbuszok európai piacán viszont szűkült a vevőkör. A gyengélkedés miatt a Volvo Buses úgy döntött, hogy erősíteni fogja a lengyelországi Wroclawban lévő gyárának pozícióit az öreg kontinens piacain. Ezzel egy időben viszont megszűnik a Volvóhoz tartozó Säffle-i buszgyár termelése.
A szerkezetátalakítás legfontosabb eleme az, hogy egy újabb legendás buszgyár tűnik el Európából. A svédországi Säffle városában üzemelő karosszériagyár 2013 júniusában zárja be kapuit. Persze ez az időpont nagyban függ attól, hogy sikerül-e megegyezni a szakszervezetekkel. Az összesen majd négyszáz alkalmazottat foglalkoztató gyár félszáz dolgozót tart meg, akik a korábban elkészült buszok alkatrész utánpótlását hivatottak fenntartani.
A Säffle egyik jelenlegi típusa a 8900-as, hamarosan ez is Wroclawban készül
"Az új buszok iránti kereslet Európában folyamatosan csökkent az elmúlt néhány évben, ez jelentős hatást gyakorol az árakra, amik főként a skandináv piacokon jelentkeznek. Azzal, hogy egyetlen gyárba koncentráljuk a végszerelt buszaink építését igen jelentősen tudjuk csökkenteni a költségeinket." -mondta Hakan Karlsson, a Volvo Bus Corporation elnöke.
A múlt évben -főként a Volvo hibrid technológiáinak köszönhetően- több autóbuszt tudott eladni a svéd gyártó, azonban így is jelentős többletkapacitással rendelkeznek az öreg kontinensen. A cég mégis úgy látja, hogy az elkövetkező években a piac tovább szűkül, miközben az árak tovább mérséklődnek. Azzal, hogy a gyártást áthelyezik, a négyszeres kapacitású, lengyelországi gyárba biztosítani szeretnék a méretgazdaságosságot és kezelni az egyre kiélezettebb versenyt a piacon.
"A Säffle és a lengyel üzem szakemberei nemrég készültek el az új városi típussal a 7900-assal. Sajnos a beszűkült európai piac arra kényszerít minket, hogy meghozzuk ezt a számunkra is fájdalmas döntést. A Säffle-i dolgozóinknak, megpróbálunk az eddigiekhez hasonló feladatokat találni a Volvo csoporton belül" -jegyezte meg az elnök.
Wroclawban készül az új városi típus a 7900-as
A szakszervezeti tárgyalások épp a napokban kezdődnek meg a gyáráthelyezéssel kapcsolatban. Ez már az év végi eredményeken biztosan meglátszik majd, ugyanis -elemzők szerint- a leépítés száz millió svéd korona kiesést okoz majd a Volvo Buses-nak.
Magyarországon több közlekedési cég is üzemeltet Säffle Volvókat. Például a Nógrád Volán, akiknek néhány kocsija villamospótlás idején, nem épp sikeresen, szerepelt a fővárosban is. Ilyen típusból (Volvo 5500) van néhány kocsija a veszprémi Balaton Volánnak.