Gyárbezárással erősítene a Volvo

2012. október 11. - kristoof

cimlap.jpgA Dél-Amerikai piacon és az alvázak terén sikeres a svéd gyártó. A komplett autóbuszok európai piacán viszont szűkült a vevőkör. A gyengélkedés miatt a Volvo Buses úgy döntött, hogy erősíteni fogja a lengyelországi Wroclawban lévő gyárának pozícióit az öreg kontinens piacain. Ezzel egy időben viszont megszűnik a Volvóhoz tartozó Säffle-i buszgyár termelése.

A szerkezetátalakítás legfontosabb eleme az, hogy egy újabb legendás buszgyár tűnik el Európából. A svédországi Säffle városában üzemelő karosszériagyár 2013 júniusában zárja be kapuit. Persze ez az időpont nagyban függ attól, hogy sikerül-e megegyezni a szakszervezetekkel. Az összesen majd négyszáz alkalmazottat foglalkoztató gyár félszáz dolgozót tart meg, akik a korábban elkészült buszok alkatrész utánpótlását hivatottak fenntartani.

cikkbe1.jpgA Säffle egyik jelenlegi típusa a 8900-as, hamarosan ez is Wroclawban készül

"Az új buszok iránti kereslet Európában folyamatosan csökkent az elmúlt néhány évben, ez jelentős hatást gyakorol az árakra, amik főként a skandináv piacokon jelentkeznek. Azzal, hogy egyetlen gyárba koncentráljuk a végszerelt buszaink építését igen jelentősen tudjuk csökkenteni a költségeinket." -mondta Hakan Karlsson, a Volvo Bus Corporation elnöke.

A múlt évben -főként a Volvo hibrid technológiáinak köszönhetően- több autóbuszt tudott eladni a svéd gyártó, azonban így is jelentős többletkapacitással rendelkeznek az öreg kontinensen. A cég mégis úgy látja, hogy az elkövetkező években a piac tovább szűkül, miközben az árak tovább mérséklődnek. Azzal, hogy a gyártást áthelyezik, a négyszeres kapacitású, lengyelországi gyárba biztosítani szeretnék a méretgazdaságosságot és kezelni az egyre kiélezettebb versenyt a piacon.

 "A Säffle és a lengyel üzem szakemberei nemrég készültek el az új városi típussal a 7900-assal. Sajnos a beszűkült európai piac arra kényszerít minket, hogy meghozzuk ezt a számunkra is fájdalmas döntést. A Säffle-i dolgozóinknak, megpróbálunk az eddigiekhez hasonló feladatokat találni a Volvo csoporton belül" -jegyezte meg az elnök.

cikkbe3.jpgWroclawban készül az új városi típus a 7900-as

A szakszervezeti tárgyalások épp a napokban kezdődnek meg a gyáráthelyezéssel kapcsolatban. Ez már az év végi eredményeken biztosan meglátszik majd, ugyanis -elemzők szerint- a leépítés száz millió svéd korona kiesést okoz majd a Volvo Buses-nak.

Magyarországon több közlekedési cég is üzemeltet Säffle Volvókat. Például a Nógrád Volán, akiknek néhány kocsija villamospótlás idején, nem épp sikeresen, szerepelt a fővárosban is. Ilyen típusból (Volvo 5500) van néhány kocsija a veszprémi Balaton Volánnak.

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr204832116

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jack o'neill 2012.10.11. 10:21:09

Svédeknél van most valami érdemi buszgyártás?
Mármint komplett gyártás?
Vagy csak az alapok legyártása van már?

ui. A 7900 és a 8900 kifejezetten jól néz ki! Elég vagány lett mindkettő.

srank 2012.10.12. 19:39:26

én már nagyon kíváncsi vagyok mennyi van még hátra a nyugati jóléti társadalomnak , 5-10 év ? sorra szűnnek meg a nagy munkahelyeik, aki dolgozik az is valami bevándorló, hogy lehet ezt finanszírozni , sosem értettem ...

bopat 2012.10.12. 23:30:10

@srank: Ezt én sem értem. Miből élünk? A tőzsdéből? Bankokból? Termelésből nem az is biztos.

Poita not Peter! 2012.10.13. 04:25:24

engem is ez idegesít, folyamatosan zárnak be a cégek aztán keseregnek, hogy nincs kereslet. Miből lenne? Munkanélküli segélyből senki nem fog új autót venni. Ez a rohadt telhetetlen kapitalizmus...Még a végén tényleg a komcsik nyerik a hidegháborút:-)))

Warlimont 2012.10.13. 13:20:43

Marx megmondta anno, hogy a tőkének nincs hazája...
Az önmagában nem lenne rossz munkamegosztás, hogy Nyugat Európa az ész és ő fejleszt, a kelet meg legyártja, csak az a baj, hogy Kína és a többi lenyúlja a tudást is, és ennek hatalmas pofáraesés a vége.

De a Volvo most legalább az EU-ban hagyta a gyártás, ez még mindig a kisebbik rossz.

Kiflitzsömlével 2012.10.14. 12:00:04

Csak, hogy valaszt kapjatok kerdeseitekre,
a jelenlegi rendszer nem tarthato fenn, mivel alapjaiban rossz, viszont a bankarkasztnak (a lahtatatlan, rejtozkodo hatterhatalomnak) ez az erdeke, hiszen igy tud inflaciot teremtve, a termelo javakra ratenni a kezet, es az egesz tarsadalat fuggove tenni (beleertve a politikusokat is)
süti beállítások módosítása