Hírcsokor 2012. november 6.

2012. november 06. - kristoof

Neoplan.jpgGöteborg az első megrendelője a Volvo 7900-asnak. Csak két év múlva fejeződik be a Volánok egyesítése. Kissé emelkedtek a busz eladások Európában. A Kravtexnél elkészült a 200. Viseon vázszegmens. Alig fogyasztanak az Euro VI-os Mercedesek. Dél-Európát is meghódítja a Solaris. Rövid hírek hazánkból és Európából.

Jegyárat emel a BKK

2013 január 1-ével emelkednek a budapesti jegy- és bérletárak közölte nemrég a közlekedési központ. A vonaljegy a jelenlegi 320 forintról 350-re, a havi bérlet pedig a jelenlegi 9800 forintos szintről 10 500-ra emelkedik. A BKK-nak a jegyáremelés mellett sikerült több, kifejezetten utasellenes intézkedést is meghoznia. Ilyen például a korlátlan ideig biztosított felhasználhatóság a jegyek esetében, illetve eltörlik a helyszíni pótdíj utólagos rendezésének lehetőségét ötven százalékos kedvezménnyel. Ezzel egyidőben megszűnik a nyolc naptári napon belüli bérletbemutatás lehetősége is, ez utóbbit két munkanapra csökkentik a következő év első napjától.


Hibrid Volvók Göteborgba

cikkbe3.jpg

A tavaly bemutatott új városi buszból a 7900-as Hibrid változatából vásárol 29 darabot a göteborgi Keolis vállalat. A Volvo szerint az új hibrid buszuk 39 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, mint dízel társai. Ez főként annak tudható be, hogy az új változat 500 kilogrammal könnyebb, de kisebb a károsanyag kibocsájtása is és a zajszintje is alacsonyabb, mint a korábbi verziónak. Az első busz a jövő év elején áll forgalomba, a teljes flotta pedig körülbelül egy év múlva fogja szolgálni az utazóközönséget.

Még két év, amíg vehetnek a Volánok új buszokat?

Egy korábbi posztunkban már említettük, hogy a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV Zrt.) honlapján érdekes sajtóhír jelent meg a minap. E szerint jól halad a hazai Volán vállalatok egyesítése, de csak 2014 december 31-én állhat fel teljesen az új rendszer. Ez azt jelenti, hogy Németh Lászlóné és Fónagy István korábbi ígérete is szertefoszlik, ami szerint, ha véglegessé vált a Volánok egyesítése, azonnal kezdődhet a Volán tenderek kiírása. Ez előreláthatólag jövő év legeleje. Az MNV sajtóhíre szerint viszont ebből – ahogy a korábbi ígéreteikből - sem lesz semmi. Tehát a Volánoknak további két évet kell még várniuk, hogy megújíthassák állományukat.

Szinte teljesen megszűnt hazánkban az új buszok piaca

DSCN0655.JPG

A legfrissebb adatokból kiderül, hogy hazánk továbbra is az utolsó helyen áll az új autóbuszok eladási listáján. Mindössze 36 új kocsi állt forgalomba itthon az idei I-III. negyedév közötti időszakban. Ez 72 százalékkal kevesebb, mint 2011 azonos időszakában. A 24 vizsgált országban sehol sem csökkent ilyen drámai módon az új autóbuszok forgalomba állítása. Még a legrosszabb helyzetben lévő Görögországban is 63 százalékkal nőttek az eladások, 63 helyett 111 buszt adtak el. Viszont a szintén nem túl rózsás helyzetben lévő spanyol és portugál eladások csökkentek. Az előbbiben 37 (2163 helyett 1362), utóbbiban pedig 29,5 százalékos (281 helyett mindössze 198) a csökkenés.
 A legnagyobb emelkedést déli szomszédunk Románia produkálta, 670 százalékos bővülést mértek, ami azt jelenti, hogy a tavalyi 86 helyett 662 új busz talált gazdára. Németországban stagnáltak az eladások, a tavalyi 3438 helyett 3514 busz kelt el, de jól teljesített Nagy-Britannia is 55 százalékos bővüléssel. A 2011-ben eladott 3929 busz helyett idén 6088 új járművet sikerült eladni.
A vizsgált 24 országban összesen 25 595 új autóbusz állt forgalomba, ez négy százalékos bővülést jelent.

Kétszáz Viseon vázszegmens készült eddig a Kühnében

Viseon.jpg

A Viseon és a Kühne kapcsolata 2009-ben kezdődött a repülőtéri Neoplan buszok vázelemeinek szállításával. Az elmúlt évek során több Viseon típushoz is készítettek vázelemeket. A legtöbb elem – harminc – a legsikeresebb C típushoz készült. De a Viseon mindkét emeletes típusához az LDD-hez és a Neoplan Skylinerhez is szállít a mosonmagyaróvári cég.  Ez év október elején készült el a 200. vázelem, de ezzel nem áll le az együttműködés, továbbra is szállít szegmenseket a Kravtex-Kühne csoport a Viseon számára.


Rekord fogyasztási teszt az Evobusnál

12C1225_214.jpg

Egymáshoz nagyon hasonló EEV és Euro VI-os motorral készült buszok fogyasztását hasonlította össze egy nyilvánosság előtt zajló belső teszttel az Evobus. Öt busz, öt napon át 18 ezer kilométert tett meg. Az Euro VI-os Citarók 8,5 százalékkal bizonyultak gazdaságosabbnak elődeiknél. A Weissbadenben végzett teszten az új szóló Citaro 38,7 litert fogyasztott 100 kilométeren. A turista szegmensben az Euro VI-os ComfortClass Setrák 8,2 százalékkal bizonyultak gazdaságosabbnak elődeiknél. A Setra S 515-ös fogyasztása 21 liter 100 kilométerre adódott. A buszok utasok helyett a teljes terhelhetőség felét kitevő ballasztot szállítottak.

Új Solaris buszok Dél-Európában

solaris_urbino_12_cng_1_mid.jpg

Végül, de nem utolsó sorban lássuk a Lengyel gyártó legfrissebb export sikereit. Húsz darab Interurbinót rendelt az olaszországi Bari városában működő Ferrovie Appulo Lucane SRL közlekedési vállalat. Az üzlet értéke 3,3 millió Euro, egy busz ára így 165 ezer Euró.
Kettő darab Urbino 18 CNG modell érkezik Pescara városába, ahol 2010 óta 35 Urbino 12 CNG közlekedik. A két csuklós szállítása 650 ezer Euró ellenében történik.
A bulgáriai Burgas is megújítja flottáját. A 67 darab megrendelt buszból 39 gázhajtású Urbino 12 CNG modell, míg a maradék 28 hagyományos dízel motorral szerelt csuklós Urbino 18. Az üzlet értéke 15,5 millió Euró.
Az Euro VI-os motorral szerelt Solaris, az Urbino IV. legújabb generációja jövő ősszel mutatkozik be a kortrijki Busworld kiállításon.

(Képek: Evobus, Credobus, Solaris, Zahnrad)

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr564894238

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása