Újra kiállításon járt az S91

2012. december 02. - kristoof

cikkbe2.jpgNégy évenként rendezik meg Göteborgban a Persontrafik elnevezésű kiállítást. Az öt éve alapított Molitus midibusz is a kiállított járművek között volt.

A buszkiállításon főként az idei IAA-n szereplő típusok kapták a főszerepet. A Molitus svédországi partnere a Vingabus Partner AB is a kiállítók között volt. Ők hozták el a S91-est, hogy jobban megismertessék a márkát a svédekkel. A kiállításon, mint látogató, jelen volt a RSA is, az S91-esek norvég vásárlója. Mind a svéd, mind a norvég partner nagyon elégedett az új kocsikkal. A Norvégiában közlekedő S91-esek már több mint 30 000 kilométert futottak, komolyabb meghibásodás nélkül, igaz alig pár hónapja vannak forgalomban.

cikkbe1.jpgA Citywide első megrendelője a stockholmi BKV

A kiállításon felvonultak a nagy márkák is. Az Evobus-nál itt is minden a 2013-as év busza (Citaro) és az új 500-as Setra körül forgott. A Solaris 18,75 méter hosszú csuklós Urbinót és a teljesen megújult Interurbinót hozta el. A Volvo hamarosan bezárja a 8900-asok szülőhazáját a Säffle-i gyárát, de azért a 7900-as mellé elhozták az ott készülő típust is. Az MAN-nél két érdekesség vonult fel, egy 14,7 méteres CNG-s Lion’s City és egy új Neoplan Skyliner. Itt debütáltak a Scania Citywide első eladott példányai az SL (a stockholmi BKV) színeiben.

Egyébként a múlt héten ünnepelte fennállásának ötödik évfordulóját a Molitus. A cég 2007 novemberében alakult. Az S91-es prototípusának bemutatkozása pedig már néhány hónappal később a 2008-as buszfesztiválon megtörtént. Az első kocsit Gyömrő önkormányzata vásárolta meg, akik nagyon elégedettek a napi húsz órát üzemelő midibusszal. Ez a kocsi már több mint 300 000 kilométert futott. A következő S91-es 2010-ben lett kész a BKV igényeinek megfelelő kialakítással. Ez a kocsi tavaly több hónapos teszten vett részt a 16-os fővárosi vonalon. Közben a Molitus tervezési feladatot kapott a Viseontól, így aktívan részt vettek a német prémiummárka emeletes típusának az LDD 14-nek a tervezésében is. Idén újabb fontos mérföldkőhöz érkezett a cég, hét autóbuszt készítettek skandináv megrendelésre. Jelenleg két fontos projekten dolgoznak; az egyik természetesen a BKK alvállalkozói miditendere, a másik pedig továbbra is a Viseonnal való együttműködés.

(A fotókért köszönet Adamis Gábornak!)

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr384942692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2012.12.02. 19:04:06

Jaj, ez a "stockholmi BKV" elnevezés, ettől hülyét kapok. Stockholmban is Budapesti Közlekedési Vállalatnak hívják a helyi közlekedést ellátó céget? Tisztára azt hittem, hogy Storstockholms Lokaltrafik. :)

Moszkvicsslusszkulllcs 2012.12.03. 11:40:56

Alig hiszek a szememnek: a 15 méteres cng-s MAN osztott szélvédős!
Jó látni, hogy a józan ész néha-néha még felülkerekedik ...

Darth Peter 2012.12.06. 20:52:18

Nagyon jó busz az S91, remélhetőleg hamarosan megjelenik az elektromos változat is.

Brekkerzolt 2013.01.04. 12:19:25

Csak véletlenül bili... vagyis égkék színű az S91-es?

Brekkerzolt 2013.01.04. 19:45:59

@_zahnrad:
Bocs, nem néztem.
Így már más, de viszont az S91 gyártója elmondhatja, hogy nem akadály az égkéks fényezés.
süti beállítások módosítása