Hírcsokor 2012.12.29.

2012. december 29. - _zahnrad

800px-CITELIS12KSMA.jpgÉv végi hírösszefoglalónkban a decemberi történéseket foglaljuk össze a nagyvilágból.


182 darab Irisbus-t vett Torino
December 21.-én adták át az első buszokat a torinoi közlekedési társaságnak (GTT- Gruppo Torinese Transporti). A 182 darab buszból 86 darab Crossway, ezen belül 19 darab Low Entry, a többi magaspadlós helyközi kivitel, vegyesen 10,7 és 12 méter hosszúak. A maradék 96 darab busz 12 méter  hosszú Citelis. Mindegyik busz EEV nomát teljesítő motorral van szerelve, a Crossway-ek 6 fokozatú ZF Ecomat automata váltót kapnak és ESP-t, a Citelisekben 4 fokozató Voith Diwa 5 automata váltó dolgozik. A beszerzéssel a városi flotta átlagéletkora 11,6 évről 9,6-ra csökken, az elővárosi, helyközi flotta átlagéletkora 13,3-ról 8,8 évre.

Losonc is Irisbust válaszott, 16 darab új Irisbus Crossway  LE áll forgalomba a város körzetében.

Az MAN átveszi a Neoplan Skyliner gyártását
c6d59acfb4.jpg
Az eddig Viseonnal együttműködésben gyártott Neoplan Skyliner emeletes busz vázának gyártása mostantól az MAN lengyelországi gyárában, Starachowice-ban fog folyni. Az MAN a termelés áthelyezéséről a Viseonban részesedést szerzett kínai tulajdonosok miatt döntött.
Az 1420 főt foglalkoztató lengyelországi telephely az emeletes MAN Lion’City A39 mellett 2011 közepétől a Neoplan Cityliner, és Starliner buszok vázszerkezetét is gyártja. A buszok végszerelése a plaueni Neoplan gyárban történik.


40 Solaris midit vett Prága

solaris_urbino_8.9_le_-_praga_mid.jpg

40 darab Urbino 8,9LE buszt vesz a prágai közlekedési társaság 2015-ig. A 40 buszért 6,5 millió Eurót fizetnek. Idén 10 darab buszt szállított le a Solaris, a maradék 30 a következő 3 évben kerül Prágába.

Új modellel lépett a finn piacra a Solaris

solaris_urbino_12.9_hybrid_tampere_mid.jpg
A Solaris rendhagyó módon egy új modellel hódította meg a finn piacot. Az Urbino 12,9 méter hosszú változata Eaton hibrid hajtásláncot kapott, ebből vett kettő darabot Tampere.

Terjeszkedik a BYD
A kínai elektromos járműveket gyártó cég két új gyártóüzem létesítését jelentette be az elmúlt hetekben. Az üzemek elektromos buszokat fognak gyártani.
Európában először Bulgáriában fog vegyesvállalat alakukulni Auto Group Motors néven.
Az Egyesült államokban, Kalifornia államban egy saját tulajdonban álló gyártóüzemet fog létrehozni a cég, a pontos helyszínt tavasszal jelentik be.
A K9 elektromos buszból az első holland nemzeti park (Schiermonnikoog) rendelt 6 darabot, és egy 15 éves karbantartási szerződést is kötöttek.

Vörös csillag formatervezési díjat nyert a King Long
A formatervezési díjat az idén bemutatott XMQ6125 jelzésű modelljükért kapták. Bár a homlokfal felső része emlékeztethet a Neoplan Citylinerre, és a csomagtartófedelek törése a zsanérok közelében is Neoplan utánérzés, de mégsem egy az egyben másolt formáról van szó.

Képek: Wikipédia, MAN, Solaris

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr434986532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jack o'neill 2012.12.29. 17:28:20

Van valami infotok, hogy a Molitus a kis S91-essel indult a prágai tenderen?
(a csodacég a "várba se fért" midivel gondolom élből nem indult, mert leköti őket az udvarra gyártás)

_zahnrad 2012.12.30. 11:00:10

@jack o'neill: Nincs infónk, a tender pedig valószinűleg szolgáltatásról szólt műszaki paraméterekkel, mert a buszokat nem a prágai BKV (DPP) vette, hanem az ABOUT ME s.r.o. alvállalkozó.

Magyar busz szerintem nem jöhetett szóba, az S91 majd' 1 méterrel rövidebb, a Credo több mint fél méterrel hosszabb.

balukabalu 2012.12.30. 14:40:33

Akkor most a Kühne feladatainak egy része megszűnik? Mert elvileg a Skyliner vázát ők gyártják, nem ?