Terjeszkedik a kanadai New Flyer buszgyártó. Hazai vonatkozása már nincs sok a hírnek, mivel a magyarországi gyártás eddig is komoly versenyhátrányt jelentett a NABI-nak, így arra nem kíváncsi a szakmai befektető.
Nyolcvan millió dollárért vette meg vetélytársát a New Flyer, ezzel bebiztosította piacvezető pozícióját az észak-amerikai piacon.Az összeg nagy részét a NABI adósságainak törlesztése teszi ki, ennek finanszírozását a brazil buszgyártó óriással, a Marcopoloval kötött együttműködési megállapodás tette lehetővé. Az év elején kötött üzlet értelmében a brazilok 116 millió dollár értékben húsz százalékos részesedést szereztek a New Flyerben.
Az USA-beli és kanadai városi buszok szegmensében az eddig 32 százalékos részesedésével piacvezető New Flyer, a NovaBus és a Gillig után tíz százalékos részesedésével a negyedik helyen szereplő NABI-t vette meg a Cerberus Capitaltól. A Cerberus csak az észak-amerikai üzletrészt adta el, a magyarországi telephelyeket térségünkben próbálja meg értékesíteni, mivel a New Flyer nem tartott rájuk igényt.
New Flyer Xcelsior
A NABI a március 31.-ével zárult elmúlt 12 hónapban 582 darab buszt szállított le a megrendelőknek és jelenleg 593 kocsira van megrendelése és 986-ra opciója. A számok hazai szemmel nézve impozánsnak tűnnek, de az összesen 1579 megrendelt buszból egy sem kompozit karosszériás, a fém karosszériás buszok gyártása pedig idén év elejétől már teljes egészében Amerikában történt.
New Flyer
Az eddig nem túl attraktív New Flyer BRT család kibővülhet
A kanadai Winnipegben székelő vállalat a központon kívül még két gyárral rendelkezik az Egyesült Államokban, Minnestotában, az egyik St. Cloud-ban, a másik Crookston-ban található. A Daimler által 2012 áprilisában bezárt szintén kanadai Orion márka számos megrendelését megvette, majd a márka teljes alkatrész ellátására és kereskedelmére vonatkozó jogokat is idén márciusban. A midi buszok piacán a Brit Alexander Dennis-szel működnek együtt.