Rögtön két rangos formatervezésért járó nagydíjat is besöpört az idén sorozatgyártásba kerülő negyedik generációs Solaris Urbino.
A nemzetközi iF design díjat tegnap, a Münchenben megrendezett díjátadón kapta meg a Solaris és a berlini studioFT formatervező iroda alkotta csapat. A díjat 53 szakértőből álló csapat ítéli oda, akik 20 különböző országból érkeztek.
Az új Solaris Urbino konstrukciója az egyre nehezebb meghajtási módozatok miatt a tömegcsökkentésre lett kihegyezve. Ezt új vázszerkezettel, alacsonyabb tetővel, újfajta burkolatokkal érték el. Eközben az ajtók szélesebbek lettek, az utastéri fellépők pedig szinte teljesen eltűntek. Érdekesség, hogy a rekord fellépő nélküli ülésszámot úgy érték el, hogy a légtartályok már nem a tetőhosszsarokban, hanem a vezető alatt/mögött kaptak helyet. Így a tető magassága úgy csökkent, hogy a belmagasság nem lett kisebb. Ezen túl kiemelt figyelmet fordítottak a busz csendességére és vibrációszegénységére.
Látványos lett a csuklós is.
A második díj a lengyel TOP Design díj, amit a Poznanban rendezett ,,arena Design" kiállításon söpört be az új járműcsalád.
(Képek: Solaris Bus & Coach)