Összesen 45, ebből 15 állt ma forgalomba, új MAN Lion’s City érkezett a metrópótlás zavartalan lebonyolításához Budapestre.
Mint ismeretes a 3-as metró felújításához a fővárosnak új buszokra lett volna szüksége, hogy lebonyolíthassa a pótlási feladatokat. Erre a célra először 300, majd 150, később 115 autóbuszt kívánt beszerezni a főváros. Végül azonban biztossá vált: Budapest egyetlen egy új buszt sem állíthat forgalomba a metrópótláshoz, ezért ahhoz nyúlnak, amijük épp van. Rehabilitáltak néhány tucat öreg Ikarust, emellett pedig minden korábbi autóbusztender opcióját is lehívta a BKK. Ilyen előzmények után álltak ma hajnalban forgalomba a fentebb már említett faceliftes Lion’s Cityk.
Már távolról felismerhetők a VT-Arriva új buszai (fotó: Buga Bence)
Akárcsak a felújított orosz metrókocsik a VT-Arriva új buszai is a Panda becenevet kapták a keresztségben, ugyanis a 2015-ben kissé felfrissített Lion’s Cityk a homlokfal közepére egy fekete hűtőrács imitációt kaptak, de ezt az elnevezést segítette még a PDN rendszámmező is.
A már említett hűtőrács imitáción kívül néhány más apró változást is felfedezhetnek a vájtszemű utasok. Ilyen például a sárvédők feletti bemélyedés, valamint az, hogy a buszok oldallemezei már nem rozsdamentes acélból, hanem műanyagból készültek.
A beltér csak apróságokban változott
Belül is akad néhány változás, igaz ezek észrevételéhez már alaposabban ismerni kell a korábbi típust. Az új buszba új kormány került, valamint újak az üléstartó sínek és az OBU berendezés sem a busz belseje felé, hanem immár a sofőr felé néz. Ez utóbbi módosítás az elmúlt négy év során újonnan beszerzett buszoknál nem volt lehetséges. Az már egy másik kérdés, hogy az öregebb járműveknél ezt a problémát vajon miért nem sikerült megoldani? A jobb oldalon hátul a szembefordított négyes üléseknél továbbra is maradt a teljesen érthetetlen lépcsőzetes elrendezés, amit ennél az elrendezésnél évek óta így épít be a gyártó, teljesen érthetetlen ez a megoldás. Egy dolog van még, ami azonnal szemet szúr, mégpedig az hogy az új Lion’s Citykre nem az új Budapest logók kerültek fel, mint például a tavaly nyáron beszerzett BKV-s Conectókra, hanem a régi, amit a főváros már lassan két éve lecserélt. Valószínűleg valami hiba csúszott a mátrixba, de így lesz igazán egyedi a Panda flotta.
Mellettem az utódom (fotó: Buga Bence)
Egyébként némileg megújult a hajtáslánc is. Ezekben a buszokban immár EURO VI C verziójú motor dolgozik, amely a legújabb károsanyag kibocsátási normáknak is megfelel. Az MAN továbbfejlesztette a CANBUS rendszert is, az új kocsikban a korábbi 16 bites szoftver helyett már 32 bitest alkalmaznak.
Az első 15 VT-Arrivás Lion’s City a budai 114-es, 213-as és a 214-es vonalon állt forgalomba, ha minden igaz, akkor a maradék harminc busz dél-pesti vonalakra fog kerülni valamikor júliusban, de persze addig még sok víz lefolyik a Rákos-patakon, így természetesen ez csak akkor lesz biztos, ha már megtörtént.
Ha érdekel az autóbuszok múltja, jelene és jövője, ha friss képet szeretnél kapni e közlekedési eszközökről, akkor csatlakozz hozzánk a Facebookon is!
(Címlapfotó: Buga Bence)