Kitúrta a VT-Arriva az M6 L.O.G. Kft-t a BKK tenderéből

2020. június 04. - kristoof

11_2_2.jpg

Mint azt korábban megírtuk a BKK C5 nevű közbeszerzését a M6 L.O.G. Kft. leányvállalata a B6 Euro Car Kft. nyerte el. Azonban a végeredményt a Széles Gábor érdekeltségi körébe tartozó VT-Arriva megtámadta, amit jogosnak ítélt a közbeszerzési hatóság, így végül velük kötött szerződést a fővárosi közlekedési központ. Mindez 9,1 milliárd forintjába kerül majd Budapestnek, amiből több mint száz új autóbuszt vásárolhatna a főváros.

A BKK még tavaly májusban írt ki közbeszerzési eljárást Közforgalmú autóbuszvonalak üzemeltetése - C5 néven. Ezen tender a VT-Arriva által üzemeltetett Alfa Localók és Mercedes Citaro C1-esek kiváltása miatt lett meghirdetve. A kissé elhúzódó eljárásra két pályázó jelentkezett: a Széles Gábor féle VT-Arriva, melynek már több száz autóbusza fut Budapesten és az először nyertes, újlengyeli B6 Euro Car Kft. A VT-Arriva 829 forint/km, a B6 Euro Car pedig 794 forint/km áron vállalta a szolgáltatást. A végeredmény hirdetménye szerint az utóbbi cégnek az alvállalkozója, és részben tulajdonosa az M6 L.O.G Kft., amely szintén nem ismeretlen Budapesten, hiszen a BKV több autóbuszt is bérel a százhalombattai vállalkozástól.

5_8_1.jpg

Még a korábbi Lion's Cityből vásárolt a VT-Arriva...

A VT-Arriva végül, teljesen jogosan, nem nyugodott bele ebbe a végeredménybe és megtámadta azt a közbeszerzési hatóságnál (KDB), ugyanis a B6 Euro Car-nak nem volt közösségi közlekedési referenciája. Vagy legalábbis, ami volt az nem felelt meg a tender kiírásnak. Így végül a KDB határozatnak megfelelően a B6 Euro Car Kft. ajánlata érvénytelen lett. Ezzel automatikusan a második helyezett lett a befutó a VT-Arriva Kft., amellyel a BKK már meg is kötötte a szerződést. Így 2020 december 1-től újabb 20 MAN Lion’s City A21 típusú autóbusz áll forgalomba Budapesten.

24-25-man-lions-city-indulo.jpg

...pedig az új sokkal átgondoltabb és a balesetveszélyes hátsó társalgót is megszűntették benne

Végül is mindegy, hogy melyik céggel kötöttek szerződést, mert mindenképpen nagyon drága lesz ez a kiszervezés (is) a budapestieknek. A húsz autóbusz üzemeltetése, a nyolcéves időtartam alatt nagyjából 9,1 milliárd forintba fog kerülni a fővárosnak, ami évente 1,144 milliárd forint. Ebből az összegből a főváros, majd száz új buszt vehetne a BKV-nak, ha a kormány engedné, hogy saját buszokat vásároljon. 

Ha érdekel az autóbuszok múltja, jelene és jövője, ha friss képet szeretnél kapni e közlekedési eszközökről, akkor csatlakozz hozzánk a Facebookon is! 

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr5915740458

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miért 2020.06.05. 17:50:39

Így Budapesten újra csak egy ner-huszár lett a győztes, hiszen erre szavaztak pl. Debrecenben!

KissGecihuszár 2020.06.05. 18:09:08

ez van, gyakorlatilag nyílt színi beismerése annak, hogy se pénz, se posztó a BKV fejlesztésére , azaz új buszok vásárlására, legábbis a Főv. Önk saját erőből (értsd: leasing konstrukcióval) történő buszfejlesztésre. Lassan odáig jutunk, hogy a BKV már nem fog belsőégésű motoros buszos üzletágat vinni, ami azért bizarr és elgondolkodtató.

bakkermann 2020.06.05. 18:17:48

Széles Gábor féle VT Arriva? Idióta szerző....A Videoton Holding kisebbségi tulajdonrésszel bír a VT Arrivában. Széles Gábornak pedig kisebbségi tulajdonrésze van a Videoton Holdingban.

11 Favágó 2020.06.05. 19:17:36

csak a nem kettős mérse jegyében:
A - Széles Gábor érdekeltségi körébe tartozó VT-Arriva
B - újlengyeli B6 Euro Car Kft

Nyílván Újlengyelben összedobták a kocsmában a pénzt noname senkik

Moszkvicsslusszkulllcs 2020.06.05. 21:42:15

Csendben jelezném, hogy az utóbbi években (koronavírustól függetlenül) már többször 20 autóbusszal csökkent a BKK kocsikiadása, tehát új jármű vásárlása nélkül is ki tudna adni a BKV 20-szal több buszt.
Ha akarná a városvezetés.
De láthatóan nem akarja.
Ugyanott folytatják, ahol a Fidesz abbahagyta.

Gege77 2020.06.06. 11:56:34

Rossz tendert adott be a B6 Euro Car Kft. Itt nem csak a busz beszerzésről van szó. A buszoknak működnie is kell, és kell teljesítenie a BKK feltételeit. A BKV is lízingel több új buszt is. És nem Széles Gábor már a többségi tulajdonos a VT-Arrivánál. Volt egy tender. Nem lehet monopol a tömegközlekedés.

KissGecihuszár 2020.06.06. 18:16:52

@Gege77: kijelented: "Nem lehet monopol a tömegközlekedés." És akkor hogy van ez a DKV-nál, az MVK-nál, a KKV-nál, a Tüke Busznál, vagy épp a V-Busznál, mert valóban az SZKV-nál a dieselbuszok 3/4-e a Tisza Volánhoz, illetve már a Volánbuszhoz tartozik, ergo arra nem is hivatkoztam...

Gerardus A. Lodewijk 2020.06.06. 19:50:51

Igen, 20 busz 8 éven át tartó üzemeltetésének teljes költsége, a karbantartást (melyről a BKV szívesen megfeledkezik), az értékvesztést, meg minden más költséget beleértve, az bizony nagyjából annyi, mint 100 új busz vételára. Szerintem ez a számítás - ha nem is feltétlenül tökéletesen, de azért hozzávetőlegesen - reálisnak mondható.

Moszkvicsslusszkulllcs 2020.06.07. 00:48:35

Régóta és makacsul tartja magát az a közvélekedés, hogy az Arriva a szolgáltatási díj egy bizonyos százalékát elutalja valahová....
A fővárosban hatalomváltás volt, így a meglévő 345+20 forgalmi autóbuszra vonatkozóan rendezni kellett az előbb említett pénzösszegek átirányítását valahová máshová.
Nyilván ez az átcsatornázás sikeres lehetett, így most már megnyerhette a 20 darabos tendert az Arriva.

Számomra csak a kormánypárt irányítása alatt álló Közbeszerzési Döntőbizottság szokatlan keménykedése (60 milliós bírság) nyitott kérdés, márminthogy kinek és mit akart üzenni ezzel a szokatlanul nagy összegű bírsággal.