Arrival, a startup busz

2020. június 19. - _zahnrad

arrival_bus_launch1x_1920k.jpgAz elektromos buszok piaca sok gyártó és új belépő érdeklődését keltette fel, a brit startup ez utóbbiak táborát gyarapítaná.

Az elektromos buszok többsége a meglévő dízel változatok minimális átalakításával jön létre, ami nehéz buszokat és közel sem optimális utastér elrendezéseket eredményez, mindezt jó drágán. Az elektromos hajtásláncokkal pedig bőven lenne lehetőség a meglévő karosszériákat átalakítani, az utastereket közelíteni az ideálishoz és egy sor megszokott mechanikus részegységet elhagyni, de erre a gyártókban kevés a hajlandóság.

A formabontó próbálkozók közt sincs hiány, az egyik ilyen a magyar evopro Modulo volt, de nem lett sikeres. Az első komolyabban vehető, a hagyományos elrendezést is megtartó próbálkozó az Ebusco lehet a 3.0 típusával, ha sikerül sorozatgyártásba vinni. Ehhez szemre nagyon hasonlónak tűnik a brit startup Arrival koncepció busza.

arrival_bus_launch_interior-3_animated_small.gif

A hangsúly a buszhoz kínált ökoszisztémán van. A buszok gyártása előre legyártott elemekből, úgynevezett mikrogyárakban történne, 2026-ig világszerte 1000 (!) ilyen mikrogyárat képzelnek el. PKD? Nem, ez inkább CKD, látott már ilyet a buszos világ, de mennyivel is szebben hangzik trendi marketing maszlagba csomagolva. De az is lehet, hogy ki fogják tudni használni a CKD előnyeit úgy, ahogy a nagyoknak nem sikerült. Az ökoszisztéma mögött más is van, digitális és hálózati szolgáltatások, ahogy az manapság lenni szokott.A digitális szemfényvesztés nagy képernyőkkel és a pénztárat váltó érintős fizetési lehetőséggel jár csúcsra. Ami az ígéretes, hogy a karosszérián újnak tűnő konstrukciós elveket használnak. Kevés konkrétum derül ki a járműről, de az látszik, hogy korszerű, könnyű anyagokkal dolgoznak. Árulkodó a szimpla abroncsokon futó B tengely

Az utastér ülésezése variálható, a tető üveg középrésszel készülhet, nyugtató zene szól és könnyen tisztítható felületeket is ígérnek. De miért vegyünk komolyan egy startupot? Talán azért mert a UPS már rendelt tőlük 10 ezer elektromos kisárúszállító teherautót. 2020-ban pedig a Hyundai csoport 100 millió Euróval szállt be a vállalkozásba.

Képek: Arrival

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr315903636

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Moszkvicsslusszkulllcs 2020.06.20. 17:58:48

Szélvédő alja 90 cm-re van a földtől. Utoléréses baleset egy platós teherautóval, és a plató akadálytalanul hatol be a vezetőtérbe és az utastérbe.
Veszélyes. De ez a trendi.
Már a Solaris-okat is veszélyesnek tartom, mert kb 110 cm-en van a szélvédő alja.

Más: úgy tűnik, az összes gépészeti berendezés (az akkumulátorokat is beleértve) a légcsatornákba van belepasszírozva. Ez nekem nagyon tetszik, mert könnyen szerelhető, és külön folyadékhűtés sem kell (hiszen az utastérrel egy légtérben van a gépészet).

lüke 2020.06.21. 09:09:41

Triestben is ilyenek járnak, veszélyes,de a városban csak nem!
A Delfino verde,hajó is elektromos
www.delfinoverde.it/

¿Qué tapas hay? 2020.06.21. 18:01:56

Mindazonáltal, az Arrival azért többre jutott, mint amennyi egy átlagos startuptól elvárható. A legtöbb ilyen cég megelégszik annyival, hogy szép számítógépes grafikákat, meg CGI-videókat készít a "termékről" és teleszórja vele az internetet. Ezek legalább valami busznak látszó járművet is csináltak, bár, hogy mi van benne az nagyon nem látszik.