Miután Pécs lemaradt a genfi Volvo buszokról, újabb és magyar buszok után nézett. Most viszont úgy tűnik, a baranyai megyeszékhely happol el kocsikat a BKV elől. Alig néhány nap leforgása alatt sikerült üzletet kötni, így épp ezekben az órákban adják át a Credo régi és új buszait a Tüke busz Zrt.-nek.
A Kravtex, lassan, de biztosan elkezdte az elfekvő készletek „kiárusítását”. A minap öt buszt adtak át a Kisalföld Volánnak, most pedig a négy prototípus, és másik hat készleten lévő Citadell kerül a Tüke buszhoz, a majd kétszáz darabos raktárkészletből.
Budapesten a BKV-nál és a Volánbusznál is járt már a 900. Credo busz (fotó: Vörös Attila)
A buszokkal már megismerkedhetett a budapesti és más városok utazóközönsége. A prototípus kocsik jártak már az elmúlt években, hazai városokban, többek között Pécsen is. Innen nem nehéz kitalálni, hogy ezekből a kocsikból négy egyáltalán nem új, a legidősebb hamarosan négy, míg a legfiatalabb két éves. A Kravtexnél további Citadellek is készültek raktárra, amik valami furcsa „véletlen” folytán épp a nemrég bevezetett „bilikék” BKK színben pompáznak.
A gyár tele van a "bilikék" színű buszokkal. Ezekből kap Pécs is hamarosan (fotó: A Credo Facebook oldala)
Korábban már megírtuk, hogy Pécsnek, mindenképpen szüksége van új buszokra, hiszen van forgalomban olyan Ikarus a városban, ami már több mint harminc éve rója a köröket a Mecsek lábánál elhelyezkedő megyeszékhelyen. A legújabb beszerzéssel a járműkiadási gondokon és a végletekig elöregedett buszpark állapotán, vajmi keveset segít a most öt darab, majd pár hét múlva újabb öt busz, de az biztos, hogy a pécsi utazóközönségnek mindenképpen jelentős változást hoznak az új kocsik. Az elmúlt öt évben ez az első kézzelfogható eredménye a pécsi városvezetésnek a buszpark megújítását illetően.
Évek óta nincs gazdája a régi BKV színben pompázó második prototípus Citadellnek. Megtört a jég? (fotó: credobus.hu)
Mindenestre is jó jel, hogy a bama.hu értesülései szerint, még ebben a hónapban kiírnak egy huszonöt- harminc darabos busztendert, amit hitelből a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) segítségével szeretnének kivitelezni, összesen 1,2 milliárd forint értékben. (Érdekesség, hogy egyre több város és közlekedési cég jelentkezik erre a hitelállományra, de eddig egyetlen tendert sem írtak ki.) Az új buszokkal új utastájékoztató rendszert is üzembe helyeznének, így hamarosan Pécsen is megjelenhetnek a „totemoszlopok” és a buszokon az LCD kijelzők.
Az üzlet mindenképpen jól jött Pécsnek is és a Kravtexnek is. Pécs új buszokhoz jutott és a Kravtex, végre, éles körülmények között is kipróbálhatja a lassan négy éve megálmodott konstrukciót, a Citadellt. Egyedül a főváros nem jár jól ezzel az üzlettel, ugyanis a tíz darab használt szóló busz bérleti tenderére a Kravtex a ma átadott buszokkal indult, amiből a képek tanúsága szerint jó pár félkész van még a gyár területén. Mégis úgy tűnik, hogy jó eséllyel a fővárosnak egy újabb, nem épp a megbízhatóságáról híres, konstrukcióval, az Alfa busz Civsekkel kell beérnie.
FPT (Iveco) motoros Citadell csuklós. Nem lesz valami egységes az új pécsi flotta (fotó: Vörös Attila)
Az új flotta nemcsak az újdonság erejével színesíti Pécs utcáit, hanem a megjelenésükben is, ugyanis a tíz kocsi ötféle színben pompázik majd, de a baranyai megyeszékhelyen nem épp az arculat egységesítése a legfontosabb probléma manapság.
(Címlapfotó: credobus.hu)