Az oroszok már a spájzban vannak?

2014. február 01. - _zahnrad

bkkikarustroli1024.jpgA metrófelújítás után a trolibusz beszerzésen is jó eséllyel indulnak az orosz cégek.

Tovább csúszhat a budapesti trolitender. Ez önmagában még nem lenne meglepő, ismerve az elmúlt évek hazai elektromos járműbeszerzési tendereit. A múltheti cikkünk óta annyi fejlemény történt, hogy a BKK mind a Skoda, mind a Trolza vitarendezési kérelmét elutasította, a tenderkiírást nem módosította. Azonban az Ikarusbus is vitarendezési kérelmet adott be, aminek a BKK helyt adott, és elküldte tanúsításra a módosított kiírást, amire ha áldását adja az NFÜ utódja, akkor meg is jelenhet.

Az Ikarusbus szerint több villamoshajtás gyártó cég is megkereste őket, és kérték, hogy a referenciák elbírálásánál legyenek tekintettel az épp folyamatban lévő szegedi szállításukra. A BKK erre tekintettel volt, és az eddigi három éves referencia időszak öt évre nőtt. Eddig 15 darab új trolibusz szállításáról kellett bemutatni referenciát ez trolibuszra és/vagy autóbuszra módosult. A kiírás módosítása pedig valószínűleg elegendő időt hagy az Ikarusbus-nak a felkészülésre, és az ajánlataik kidolgozására.

067.JPGAz utolsó orosz hajtással szerelt Ikarust 1995-ben selejtezte a BKV, a ZIU trolibuszokat csak 2012 végén vonták ki a forgalomból.

Így úgy tűnik minden akadály elhárul a hazai karosszériagyártó indulása elől is. A korábbi, sikertelen tendert figyelembe véve a Škoda valószínűleg most is a Budapesten már nem ismeretlen Solarisszal pályázik. A Trolza az előzetes vitarendezési kérelmében megnevezte az Ikarust, mint karosszériát szállító partnerét. További induló még a fehérorosz MAZ, valószínűleg lengyel vagy orosz elektromos hajtással. Szóba jöhet még hajtásszállítóként bármelyik karosszériához a francia-cseh Cegelec, és a német Vossloh-Kiepe is.

150k.jpgSkoda helyett Trolza logóval?

Az Ikarus és egy orosz cég közös pályázata az éledező legendás gyártó egykori exportsikereit és hatalmas keleti piacát juttathatja az ember eszébe. Az a piac azonban nem csak az Ikarus térvesztése majd bukása miatt veszett el, hanem az időközben bevezetett védővámok miatt is. Ezeknek köszönhetően az orosz járműgyártás felvirágzott, kis túlzással mára már beérte a világszínvonalat is. Az aktuális gazdaságpolitikai fejleményeket is figyelembe véve egy orosz partnercég jó ómen is lehet a hazai buszgyártóknak, nem csak az aktuális tender, hanem egy esetleges újbóli, szélesebb körű együttműködés miatt is.

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr755792831

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jim1987 (törölt) 2014.02.01. 20:13:19

Reméljük az Ikarus nyer, bármilyen hajtással :)

Occam beretvája 2014.02.02. 07:37:53

@Jim1987: Remélem orosz hajtással,
Rába futóművekkel.S végre megnyílna az orosz piac .

Dr. Lüke Szkájvókmen 2014.02.02. 07:46:42

Reméljétek, hogy nem az Ikarus nyer, amit Szegedre gyártottak trolikat, azok finoman szólva is kisipari vacakok. Méretpontatlanok, átgondolatlan tervek, rengeteg tömítettség hiba, néhányon a festés úgy néz ki mintha Festéktüsszentő Hapci Benő csinálta volna, nem beszélve az általuk használt alkatrészek minőségéről, és összeszerelési precizitásáról.

M_R 2014.02.02. 08:14:23

Tuti hogy az oroszok lesznek a befutók itt a a Magyar-Orosz Népköztársaságban. Természetesen tender nélkül 50 évre titkosítva....

alfacharlybravo 2014.02.02. 08:29:53

Ami azt illeti nem rosszak az Oroszok mostanában, kicsit az uzsorás világ is meglepődött a Szíriai eset kapcsán. Amire nincs fejlesztői kapacitásuk az megveszik. A nyugat csak piacot bővített velünk és nem kooperációt.

martineden 2014.02.02. 08:45:35

@alfacharlybravo: Ami azt illeti nem rosszak az Oroszok mostanában,...Muszaj nekik kapaszkodni.Az olaj uzlet egyre kevesebbet hoz nekik.Az iparuk szar,vissza kell szerezniuk a gyarmatokat.Persze arra vigyaznak hogy ne ok vasdaroljanak,csak eladni akranak.Nem is dicsekszik a csuti cigany ,hogy vesz valamit a car tolunk

Mária 2014.02.02. 09:43:13

"A metrófelújítás után a trolibusz beszerzésen is jó eséllyel indulnak az orosz cégek."

És akkor mi van?

Abba lehetne már hagyni ezt a hisztit, hogy nem veszünk semmit az oroszoktól, csak azért mert oroszok.

Ott is ugyanolyan emberek élnek, bazmeg, mint itt. A xenofóbiátok több, mint nevetséges.

Ha már zsidózni nem lehet, akkor most az "oroszozás" lesz baloldalon az új trend?

♔batyu♔ 2014.02.02. 10:00:04

@Dr. Lüke Szkájvókmen: Nálunk Skoda van, na az is elég gáz.

A probléma inkább az lehet, hogy amennyiért megveszik, nem kapsz normális trolit.

♔batyu♔ 2014.02.02. 10:01:25

@M_R: Elhiheted, rosszabbul nem jársz mint pld. a francia Sodexho-val.

Pipas 2014.02.02. 10:25:11

Vegyünk inkább romány lóhúst meg tót méregpálinkát. :)

Sírköves Slomó 2014.02.02. 10:47:31

A 'nyugat' szokja csak meg hogy versnyezni kell a magyar megbízásért, nem csak tőlük lehet árut venni.

Ez igaz persze az oroszokra is.

konrada 2014.02.02. 10:48:25

@Dr. Lüke Szkájvókmen:
Na ja, hiszen a nagyipari gyártást 15 db-ra tök felesleges beruházni.
...de egy komolyabb darabszámú sorozatnál....

...no ezért kéne az egyébként szellemi potenciálban nagy, magyar buszgyártókat megtámogatni a hazai piacon, hogy az így szerzett referenciákkal, és a gyakorlatot szerzett munkáskezekkel vissza lehessen szerezni valamennyit a régi piacaikból.
...elvégre a Skoda, de a Solaris is sokkal lejjebbről kezdte, de az ottani hazai protekcionizmus segítette őket abban, hogy a kapacitást a nagyobb sorozat miatt kiforrott technológia is versenyképessé tegye.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.02.02. 11:04:37

@Mária:

Dolgozik Gyurcsány, ez a titok nyitja. Egyszer már bejött neki a határontúli magyarok elleni gyűlöletkampány, most oroszellenességből remél nyereséget.

_zahnrad 2014.02.02. 11:12:34

Olyan túl sok kommentelőnek nem esett le, hogy ha orosz cég szállítja a hajtást, akkor a hazai Ikarus a karosszériát LOL

Mária 2014.02.02. 11:22:59

@_zahnrad:

Láttad már, milyen címmel meg bevezetővel rakta ki az Index a posztodat?

:(

2014.02.02. 21:21:25

Míg az orosz sajtóban a paksi cécó kapcsán emlegetik Magyarországot, itt ez a trolibusz téma megy...

newsukrtime.com/novosti/95/27031-evraziyskiy-manevr-viktora-orbana.html

Takarító nő-ő-ő 2014.02.03. 17:18:36

Ha az Ikarus-Trolza páros ajánlatot fog beadni, akkor nyerni is fog!
Nem rosszabb megoldás, a többí lehetségestől, csak talán a picit olcsóbb. A nagyobb db.-számú megrendelés az Ikarusnak kifejezetten jól jönne. Végre megléphetné azt a gyártási felszerszámozást, ami a szegedi kis sorozatnál nem fért a büdzsébe. Ezzel 24+84 db (opciós) rendeléssel mindenki jól járna: jobb minőségű járgányok készülhenének és legalább 4 évre biztosítva lenne a munka. Ez talán nem mellékes szempont ugye? El tudnék képzelni olyan pályázati kiirást, ahol a hozzáadott magyar munka %-os arányát kötelezően előírnák.
(Ez talán vita nélkül minden magyarnak érdekében állna!)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.02.03. 18:17:50

@Takarító nő-ő-ő:

A hozzáadott magyar (jellemzően munka)értéknél arról se feledkezzünk el, hogy nálunk az egyik legmagasabb az élőmunka (köz)terhe.

BPO654 2014.02.05. 19:54:55

@Coco Binky:
Ez egy folyamat, amire valszeg nem számított senki.
Paks-M3 (hármas metró)-troli. Messzebre tekintve; EU?? Vagy eurázsiai unió..............

BPO654 2014.02.05. 19:58:28

@Takarító nő-ő-ő:
Valszeg olcsóbb pláne a kiepénél.

BPO654 2014.02.05. 20:01:51

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
off.:
www.blikk.hu/blikk_aktualis/tuszul-ejtette-az-utast-a-villamosvezeto-2235345
Ez egy kissé debil ember.......... .
ON.
iNNEN KIVITTEK 1970-2010 közt 242 MRD USD-T. A másik topikban bent van- 8.komment annyi az összes komment.

BPO654 2014.02.05. 20:06:41

@M_R:
50-100 évig jó az elektromotor, és a ruszkicska teknicska, jó.
süti beállítások módosítása