FAQ jelleggel rendszeresen előkerül a téma: van-e valami köze az Ikarbusnak az Ikarushoz? A válasz, röviden: nincs. Kicsit bővebben: az Uhri Testvérek Autókarosszéria és Járműgyárát a második világháború után államosították, majd később a repülőgép- és autóhűtők gyártásával foglalkozó Ikarus Gép- és Fémáru Rt-t is hozzácsapták, innen ered az egykoron világhírű autóbuszgyárunk márkaneve.
Eközben viszont létrejött egy Ikarus nevű repülőgépgyár a Belgrád melletti Zimonyban (Zemun) is, ami a múlt század közepén szintén buszgyártásba kezdett, majd később ez vált a cég fő tevékenységévé. Ők eleinte értelemszerűen szintén Ikarus néven árulták a buszaikat, de ezeknek a járműveknek a magyar névrokonukhoz természetesen semmi közük nem volt. A két cég a ’70-es években megállapodást kötött ugyan a márkanév használatáról (eszerint csak a „mi” buszainkat lehetett ellátni Ikarus felirattal), ám a szerb konkurencia ehhez nem minden esetben tartotta magát, kisebb-nagyobb problémákat okozva ezzel még a mai napig is. A cég nevét végül a ’90-es évek elején változtatták frappánsan Ikarbus-ra, és a mai napig ezzel a márkajelzéssel látják el a buszaikat.
(A teljesség kedvéért meg kell emlékezni az Ikarus 405-ös midibuszról, aminek a licenszét megvette az Ikarbus miután kikerült a magyar cég gyrátásprogramjából, és - átdolgozott formában - a mai napig szerepel a termékpalettájukon, Ik-107 típusszámmal.)