A helyi közlekedést végző Volánok ritkításai után, távolságiban is ritkításra kényszerülnek a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV Zrt.) közlekedési cégei. Azonban a MÁV mellékvonalaival, és a helyi közlekedéssel ellentétben a távolsági járatok masszívan nyereségesek.
A kormány korábbi ígéretének megfelelően megszűntetik a távolsági közlekedés párhuzamosságait. Április 15.-től alig marad buszjárat a megyeszékhelyekről a fővárosba.
A Közlekedési Holding terve egyelőre az asztalfiókba került, aminek épp az lett volna az egyik feladata, hogy a hatékonyabb távolsági közlekedés érdekében összehangolja a vasúti és az autóbuszos forgalmat. A MÁV járatain történő fűnyíróelvszerű ritkítás után a Volánok fővárosba közlekedő járatain is ritkítás lesz április 15.-től. A gond csak az, hogy a MÁV mellékvonalain közlekedő járatokkal ellentétben a megszűntetésre kijelölt Volánjáratok nyereségesek. Ugyanis sok busz utasokkal kitömve közlekedett Budapestre. Sokszor másod- és harmadrészt is ki kellett állítania az adott Volánnak a hatalmas utas mennyiség elszállítására.
Azt az elvet nem vitatjuk, hogy távolabbra, illetve a fővárosba irányuló forgalmat jobb, ha vasúton szállítják, de az utasok nagyrészének ez bizony színvonalcsökkenést okoz. Ugyanis a Volánok távolsági forgalomra korszerű és főként modern buszokkal közlekedtek. A MÁV-nál viszont negyven éves, a köznyelvben csak „hugyos Bhv”-nak emlegetett kocsik is akadnak szép számmal. Ezt a tényt az sem enyhíti, hogy az épp megfelelő szolgáltatást nyújtó IC vonatokra próbálják ezzel a lépéssel „terelni” az utasokat, persze felárért cserébe.
Néhány Volán máris meghirdette honlapján a menetrendváltozást. (Úgy tudjuk, hogy hamarosan, minden Budapestre közlekedő társaság elhelyezi weblapján a módosítást.) Az eddig megjelent menetrendek szerint az egyik legnagyobb vesztesei a Szegedről és Miskolcról érkező utasai lesznek az a változásnak. A Tisza Volán Expressz járatai teljesen megszűnnek a főváros felé. A Borsod Volán, pedig megszünteti az összes budapesti járatát. De a ritkítás áldozatai lettek a nyíregyházi, soproni és győri utasok is, de meg kell szokniuk a „pesti busz” hiányát a tatabányai utasoknak is.
(Ma este levélben megkérdeztük az MNV Zrt.-t a járatritkításokkal kapcsolatban és néhány Volán vállalatot is, természetesen a késői időpont miatt választ még nem kaptunk. Amint megérkezik a válasz azt megosztjuk olvasóinkkal!)