Elővárosi kivitelű buszokat szeretne a BKK?

2012. április 01. - _zahnrad

A sajtóban megjelent milyen buszokat szeretne a BKK látni a BKV kiszervezett vonalain. A legmodernebb kitétellel kapcsolatban vannak fenntartásaink.

A kritikus pont az elvárások között a minimális befogadóképesség. Ezt négyzetméterenként 4 fő álló utasra adta meg a BKK, szóló buszok esetén 62, illetve csuklós buszok esetén 102 főre. A kiírásban szerepel a dobogó nélkül megközelíthető ülések számára is minimum kitétel. Ez a szóló buszoknál 8 darab ülés, a csuklósoknál 11.

A Budapestre jellemző, sűrű városi forgalomban jól használható alacsonypadlós városi buszok ismerve, hogy a dupla ülésezés miatti szűk folyosókat nagy területű állóhelyekkel kompenzálják, a dobogók számát pedig a minimálisra szorítják. A BKK a fellépés nélkül megközelíthető ülések minimum számával ebbe az irányba szeretett volna elindulni, azonban a minimális befogadóképesség túl kicsire sikerült. A sok dobogóval rendelkező, kevésbé korszerű buszok is tudják teljesíteni a feltételt a nagyméretű álló helyek beülésezésével. Ilyenkor az egyedüli problémát a kerekesszékes utas elhelyezése okozhatja.

A korszerű szóló buszok utasterében 26-30 ülés, és egy jól használható méretű állóhely található, a csuklós típusoknál hosszúság függvényében 35-44 ülőhely és két nagyméretű állóhely van. Egyben a kiírásban szereplő fellépés nélküli ülések számára szabott feltételeket is teljesítő típusok is léteznek. Azonban a befogadóképességre vonatkozó kitétel miatt lehetőség van 34-37 üléssel berendezett 12 méter hosszú szóló buszra, és akár 45-49 üléses csuklós buszra egy peronrésszel. Ez szűkös utasteret eredményezhet, hasonlóan a 412-es Ikarusokhoz.

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr224353020

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BPO654 2012.04.22. 22:07:09

Azért tisztázzuk már:
1. Kőröshegyi viadukt önmagában 100 Mrd Ft volt...... .:DDD Teljes buszparkot le lehetett volna abból cserélni...... .
2. Kormányváltás=Stadionépítések=50-60 Mrd Ft. Méghogy nincs pénz...!!!
3.Buszokra nem a d pénzt az EU.
Nem igaz!!! 2010 09 28 -i cikk www.iho.hu.:D
4. A fenti cikkhez: elővárosi kivitelűt akarnak?? Azt Vitézytől kell ?-zni, viszont az biztos, h jó lenne ha az Ikarus ami csak papíron van, és nem is gyárt semmit, de ha akar vmit akkor talán E127 és a V134 mellé igazán "kifejleszthetné" a V127-et- magyarul berakhatna egy 3 ajtót, mivel ezzel könnyebb manőverezni mondjuk a Naplás úton v a Pasarétin, mint a 13,4 m hosszúságúval..DDDDDDD
Ezenfelül, ha olyan degenerált impotens félhülye egy cégvezetés mint a Nabié ami kifejleszt egy Siriust amely LE típusú busz és nem LF, mközben mindenki tudja, ha a BKV/BKK ragaszkodik az LF kivitelhez akkor csak gratulálni tudok hozzá!!!:DDD
Marad a Credo azok meg mindjárt befuccsolnak!!!
Ha a magyar gyártó diktálni akar, akkor olyat gyártson ami kella piacnak és kitűnő minőségben, v alázattal viseltessen! az amentalitás már nem divat, h ez van ezt kapjátok és kész!!! Ezt üzenem szélesnek, meg a Nabisoknak és a Credósoknak is mert a BéNa sorozatú buszokat itt Bp-en soha nem fogják ellőni!!!:DDD A Citadell minősége is max közepes!!!
A hazai gyártó helyzetbehozásáról is hazudik a BKK, h azt nem lehet. akkor tanulmányozni kéne a cseh busztendereket......:DDD

Itt egy 2005-ös riport a DMFC-ről (metanolos üacella):
www.origo.hu/tudomany/technika/20050707beszelgetes.html
(Rákattintás a "video" alatti szövegre - 09:45-23:45-ig érdekes. A többi duma.

Még egy; elektromos busz, mi lenne végre ha erről az ITK-s Plazmáról végre az igazságot hallanánk, mert Én nem hiszek nekik. Az info az, h nem bír 8 órát menni és , h xar az egész. Aki tudja cáfolja a video friss: 2012 0221.
tv2.hu/tenyek/video/elkeszult-az-elso-hazai-elektromos-busz
150KW-os elektromotor még a szólóba is jó lenne nemcsak a midibe - IK412=162KW.
Ha meg jó akkor se Plazma mert már az sincsen, hanem S91-be kéne berakni, és mehetne 16-ra,27-re.
süti beállítások módosítása