A sajtóban megjelent milyen buszokat szeretne a BKK látni a BKV kiszervezett vonalain. A legmodernebb kitétellel kapcsolatban vannak fenntartásaink.
A kritikus pont az elvárások között a minimális befogadóképesség. Ezt négyzetméterenként 4 fő álló utasra adta meg a BKK, szóló buszok esetén 62, illetve csuklós buszok esetén 102 főre. A kiírásban szerepel a dobogó nélkül megközelíthető ülések számára is minimum kitétel. Ez a szóló buszoknál 8 darab ülés, a csuklósoknál 11.
A Budapestre jellemző, sűrű városi forgalomban jól használható alacsonypadlós városi buszok ismerve, hogy a dupla ülésezés miatti szűk folyosókat nagy területű állóhelyekkel kompenzálják, a dobogók számát pedig a minimálisra szorítják. A BKK a fellépés nélkül megközelíthető ülések minimum számával ebbe az irányba szeretett volna elindulni, azonban a minimális befogadóképesség túl kicsire sikerült. A sok dobogóval rendelkező, kevésbé korszerű buszok is tudják teljesíteni a feltételt a nagyméretű álló helyek beülésezésével. Ilyenkor az egyedüli problémát a kerekesszékes utas elhelyezése okozhatja.
A korszerű szóló buszok utasterében 26-30 ülés, és egy jól használható méretű állóhely található, a csuklós típusoknál hosszúság függvényében 35-44 ülőhely és két nagyméretű állóhely van. Egyben a kiírásban szereplő fellépés nélküli ülések számára szabott feltételeket is teljesítő típusok is léteznek. Azonban a befogadóképességre vonatkozó kitétel miatt lehetőség van 34-37 üléssel berendezett 12 méter hosszú szóló buszra, és akár 45-49 üléses csuklós buszra egy peronrésszel. Ez szűkös utasteret eredményezhet, hasonlóan a 412-es Ikarusokhoz.