Evobus újdonságok

2012. május 20. - _zahnrad

2001-ben mutatkozott be az előd 400-as széria, így időszerű a váltás. Akkor a luxus kategóriába tartozó TopClass nyitotta a sort, és csak 2003-ban csatlakozott a ComfortClass, most fordult a sorrend, először az olcsóbb és nagyobb darabszámban készülő modellel rukkoltak ki az ulmiak. Közben bemutatkozott az első Euro VI-os motorral szerelt Citaro is.

Setra

2012 öszén mutatják be a kéttengelyes S515HD-t, a háromtengelyes S516HD-t, és a szintén háromtengelyes S517HD-t. A Setra szóvivője szerint a ComfotClass 500-as sorozat, nem csak a vevőik új elvárásainak felel meg, hanem utat mutat dizájn, hatékonyság, és gazdaságosság terén.

 

Az új sorozat nagyobb mértékben ívelt szélvédőt, új tükröket és átalakított hátfalat kapott, ezeknek köszönhetően az alaktényezője mindössze 0,33, ami kiemelkedően jó érték, jópár személyautó is megirigyelhetné. A gépészet terén is vannak újdonságok, a 2014-től életbe lépő Euro VI-os előírásoknak megfelelő motorokkal elérhető, a 2015-től életbe lépő biztonsági előírásoknak is megfelel, és a szigorított ECE066/1 borulásbiztonsági előírásnak is. Mindezt úgy, hogy a lehető legkönnyebbre alakították ki a vázszerkezetet.

A Mercedes-Benz legújabb erőforrásaival elérhető az újdonság. A busz dinamikus és gazdaságos mozgatásáról soros hathengeres, 10,7 literes, OM470 jelű motor gondoskodik,  legnagyobb teljesítménye 315kW(428Le), legnagyobb nyomatéka 2100Nm.

Mercedes-Benz

Május 11.-én hagyta el az első szériagyártású, Euro VI-os motorral szerelt Citaro a mannheimi gyárat.

Az Euro VI-os motorok általában növelik a járművek fogyasztását, de a Citaro fogyasztása kisebb, mint valaha. Ezt az új Citaro optimalizált vázszerkezetével, a lassítás, kifuttatás alatt termelő irányított gerjesztésű generátorokkal, és a hátsó ajtóknál alacsonyabb padlószinttel érték el. Az irányított gerjesztésű generátorok által termelt energiát ultrakondenzátorokban tárolják, a kisebb padlószintnek köszönhetően pedig kisebb mértékű térdeplésre van szükség, ezáltal is csökken az üzemanyag fogyasztás.

Az új, soros hathengeres motorok 7,7 és 10,7 liter lökettérfogattal készülnek 220-290kW(299-394Le) teljesítmény tartományban. Az Euro VI normát részecskeszűrős SCR rendszerrel és kipufogógáz(EGR) visszavezetéssel együtt teljesítik. A kisebb motor a világon első ilyen méretű dízel motorja, ami változó szelepvezérléssel készül. A befecskendező rendszer is a lehető legkorszerűbb, befecskendezési nyomása 2400 bar.

A nehéz Euro VI-os motorok többletsúlyát, a korábban bemutatott új karosszéria megoldásaival sikerült kompenzálni, így a szállítható utasok száma nem változik az új motorokkal.

Eddig a sajtóközlemény szabad fordítása, a szerzőben azért felmerül egy-két gondolat. Ez mind szép és jó, de valószínűleg nem olcsó. Kíváncsi lennék az üzemanyag fogyasztásra úgy is, hogy a térdeplő funkciót nem használják, sem a referencia, sem az új busznál. Mert vannak városok, ahol nem divat, és ott mit is várhat az üzemeltető az optimalizált térdepléstől? Az új karosszéria az Euro V-ös motorokkal hogy fogyaszthat? Lehet abból lenne érdemes sokat venni, amíg még lehet.

Fotók : Daimler

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr84527042

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása