Lengyelország és Ukrajna közösen rendezi meg idén nyáron a labdarúgó Európa bajnokságot. A főtámogató Hyundai nemrég szerezte be a csapatokat szállító buszokat. Érdekes módon a kocsik nem Dél-Koreából származnak, hanem az Evobustól. Ez sok lengyelnek nem tetszik.
Összesen 27 buszt állítanak forgalomba a rendezők, amiből 16 darab a lila színben pompázó Setra S415 GT-HD. Ez utóbbiak feladata a résztvevő csapatok szállítása a szálláshelyekről a mérkőzésekre. A turistabuszokon 39 ülőhely van, valamint található rajtuk minibár és toalett is. A kocsikba a Mercedes-Benztől származó 320 lóerős, EEV motor került. Ahogy 2010-ben a VB előtt, így most is a szurkolók találhatták ki a kocsik oldalüvegein olvasható szlogeneket, amiket az adott ország nyelvén, és kisebb betűkkel angolul is megjelenítenek.
A Hyundai összesen 712 darab járművet szállít a bajnokságra, amiből a leányvállalat Kia 350 autót állít az esemény szolgálatába. Idén először a hibrid hajtású személyautók vannak túlsúlyban. De például sok, hagyományos hajtással épített H1 típusú kisbusz is kap majd feladatot.
A Setrákon egyébként érdekesen fest a hatalmas Hyundai felirat, ugyanis a dél-koreai gyártónak nem sok köze van az Evobushoz. A Hyundai a világ legnagyobb buszgyártói közé tartozik, az évente több mint 17 000 darabos termelésével. A 2010-es Dél-Afrikában megrendezett foci VB-re is ők szállították a csapatszállító buszokat. Annak, hogy két évvel később már nem a saját buszait hozta az öreg kontinensre a koreai gyár, prózai oka van. Egyszerűen nincs az európai előírásoknak megfelelő buszuk. Egy új típust kifejleszteni pedig úgy tűnik, nem érte volna meg nekik.
Az önérzetes lengyeleknek nem igazán tetszik a beszerzés. Több fórumon is azt írják, hogy ennyi erővel a Hyundai valamelyik hazai gyártótól, például a Solaristól is beszerezhette volna a buszokat. Ráadásul a Mercedes-Benznek nincs is gyártóegysége Lengyelországban.
Nézegessen focicsapat szállító buszokat!
(fotók: Hyundai)