A Van Hool bemutatta az első duplacsuklós Equi.City-t. A jármű a francia Metz városába kerül és 26 társa követi hamarosan. A duplacsuklós változat mellett bemutatjuk a 18,6 méteres egycsuklós változatot is.
Lássuk először a tavaly ősszel bemutatott rövidebb változatot. A busz 18,61 méter hosszú, 2,55 széles, és 3,3 magas. Az utastér helykihasználása példaértékű, a legnagyobb állófelület 29 ülő utas esetén 22,2 m2, amivel a férőhelyek elméleti száma a gyári adatokban megszokott 8fő/m2-es értékkel számolva az egészen elképesztő 206 főre adóna, ha a megengetett össztömeg nem lenne 28 tonna. Ha a kényelem kerül előtérbe a kapacitással szemben, akkor 44 ülő és 103 álló utas utazhat a busszal. Az Equi.City család készülhet dízel, dízel-elektromos hibrid és troli változatban is.
A tavaly Kortrijkban kiállított példány az első a kilenc darab troliból, ami az olasz Parma városába kerül. A busz hajtásrendszerét a Vossloh-Kiepe szállítja. A fékezési energiát a tetőn található ultrakondenzátorokba táplálja vissza a rendszer, a villanymotor a második tengelyt hajtja, a harmadik tengely mögött pedig egy tartalék dízelmotor kapott helyet, ha szükség van a felsővezeték nélküli üzemre.
A francia Metz városában egy BRT hálózat van kialakítás alatt. A Mettis nevű hálózat két buszvonal kiépítését foglalja magában, 37 db megállóval, és 500-nál is több P+R parkolóval és 27db duplacsuklós busszal.
A buszokat a Van Hool szállítja, az Equi.City helyi igényeknek megfelelően kialakított változatát. A busz 23,82 méter hosszú, 2,55 méter széles és 3,3 magas. Üres tömege 22,75 tonna, a meghajtásáról soros hibrid rendszer gondoskodik. A belsőégésű motor 360 lóerős MAN blokk, a hibrid rendszert a Siemens szállítja. További műszaki adatok sajnos nem állnak rendelkezésünkre. A duplacsuklós változat Barcelonában is fel fog tűnni, 3 darabra van megrendelése a katalán városnak.