Magyar helyett német buszokat hoz Vitézy a fővárosba

2012. augusztus 20. - _zahnrad

citeraomni.jpg

Az új budapesti buszüzemeltetési modell első szakaszát valószínűleg a VT-Transman fogja megnyerni. Az új éra elsőként kiszervezett vonalain 150 Mercedes Citaro típusú buszokkal szolgáltatna a fővárosi referenciával már rendelkező cég.

 

Az index híréből kiderül, miért a Mercedesre esett a választás. Az egyik lehetséges ok a kecskeméti beruházás egyfajta ellentételezése, a másik pedig a hitelező bankok makacssága. A bankok csak nagy darabszámban előállított, könnyen értékesíthető típust voltak hajlandóak meghitelezni. Honnan ered ez a bizalmatlanság? A lehetséges okok közül ki kell emelni, hogy ez egy új üzemeltetési modell bevezetésének első lépése, noha messziről nézve hasonló járatkiszervezés már korábban is volt, ott ez nem volt probléma. A második ok a budapesti közlekedés máig megoldatlan hosszú távú finanszírozása, gondoljunk csak bele a közszolgáltatási szerződést éppen csak sikerült megkötni határidőre, a bevételeket hozó dugódíjat azonban leszavazták, az így kieső bevétel pótlására pedig máig nincs épkézláb ötlet. Végül pedig érdemes megemlíteni a külföldi befektetők kitessékelését a közműcégektől. Ilyen környezetben nehéz közelíteni a nyugati színvonalhoz.

A jelenleg útnak induló üzemeltetési modell elérheti legfontosabb célját, az elöregedett járművek pótlását, amennyiben ténylegesen sor kerül a szerződéskötésre. Azonban szakmai szemszögből szemlélve több bökkenő is felmerült a pályáztatás során. A BKK számára az első kellemetlen meglepetés a pályázók teljes névsora volt. A valódi versenyt teremtő nagy nevű nemzetközi közlekedési cégek távol maradtak a pályázattól, noha a VT Transman tulajdonosai közt találunk ilyen céget az Arriva csoport képében. A másik megoldandó kérdés a kétes ügyeivel kapcsolatban hírhedtté vált pályázók távol tartása volt, amit nem sikerült megnyugtató módon megoldani. Az utolsó ajánlattételi körben pedig a választás nem okozott nehézséget a nagy versenyt remélő megrendelő számára, a VT-Transman egyedüliként adott be ajánlatot. Bár a BKK kiemeli, hogy a VT-Transman nem tudta, hogy csak egyedül ő fog ajánlatot beadni, így a pályázatában szereplő kilométerköltségek versenypiaci árak, az alátámasztására hozott becsült BKV-s kilométerköltségek valószínűleg légből kapott számok. A BKV-nak ugyanis nincs új busza, ami megfelelne az Euro V vagy EEV emissziós normáknak, így nincs tapasztalatuk az üzemeltetési költségekről, az alulméretezett hajtásláncú Volvo buszok költségeit nem biztos, hogy bölcs dolog lenne alapul venni. Az új buszok beszerzési áráról is csak sejtése, vagy másodkézből származó információja lehet a közlekedési központnak.

IMG_2276k.jpg

Jövőre jó esélye van a 150 új busz megjelenésének a fővárosi utakon, de ez egyelőre nagyon kevés. Ha megnézzük az új modell alapjául szolgáló előminősítéses rendszer indításakor tett nyilatkozatokat, akkor azzal szembesülünk, hogy idén 3-500 darab buszt szeretne leselejtezni a BKV, de nem tud. Ehelyett jövő év elején, de inkább közepén forgalomba áll 150, ami édeskevés. Az előminősítéses rendszer elvileg folyamatos, újabb vonalcsoportokat kellene megpályáztatni, mert ezzel a tempóval még nagyon messze az alagút vége. Nincs idő elemzésekre, ,,majd meglátjuk hogyan működik"-re, cselekedni kellene, a BKV buszainak állapota kritikán aluli.

IMG_2289k.jpg

Hogyan kerülhetnének a hazai gyártók is helyzetbe? Az előminősítéses rendszer folyamatosan működik, a megfelelt cégek a kiírt vonalcsoportokért versenybe szállhatnak a jövőben. Az egyik hazai gyártó érdekeltségi körébe tartozó magáncég azonban nem felelt meg a követelményeknek, és a gyártók által felajánlott üzleti konstrukció sem keltette fel a BKK figyelmét. Megoldás lehetne kisebb vonalcsoportokra jelentkező (ha lesz ilyen) közlekedési cégeket felkeresni, vagy ha a finanszírozási oldalról közelítjük meg, akkor valamelyik állami bankkal összefogni, ha van ilyenre politikai akarat. Ha műszaki oldalról közelítjük meg a kérdést, akkor is hátrányban vannak a hazai gyártók. A BKK műszaki kiírásában lévő üléselhelyezési feltételeknek csak a férőhelyek csökkentésével tudnak megfelelni a magyar buszgyártók, amivel még megfelelnek a BKK férőhely elvárásának, de a buszok belső elrendezése városi forgalomban igen rosszul használható képet mutatna. Honi gyártóinknak tehát fejleszteni kellene a jó kiindulási alapnak tekinthető buszaikat, tőkét kellene gyűjteniük, esetleg a partnercégeik flottáját bővíteniük, de a legjelentősebb és sajnos egyetlen piacuknak, a belföldi Volán társaságoknak már évek óta meg van tiltva mindenféle beszerzés. Ez egy csapdahelyzet, amiből úgy tűnik állami segítség nélkül nincs kiút. Pontosabban az államnak a közösségi közlekedés finanszírozását kellene egyszer s mindenkorra a helyére rakni, mert ez nem csak a buszgyáraknak jelenti az élet-halál kérdést, de az új buszüzemeltetési modellnek és a BKK-nak is.

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr894720070

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2012.08.20. 12:31:06

jó a cikk. csak nagyon sok benne még a feltételes mód. de sajna ez a valóság.

Marós 2012.08.20. 12:53:19

A magyar gyármányú buszok úgy jutnak helyzetbe, hogy jó minőséget, jó áron, időben szállítanak a gyártók és a szervizük megfelelő...
Budapest pedig úgy járulhat a buszok gazdaságos üzemeltetéséhez , hogy legalább a buszos útvonalakat simává teszi, ill. a lyukhátán lyukas közlekedési utakat akadálymenyesíti..

Beszéljünk egyszer már a szar utakról, ne csak a buszokról is...

fidesz = házmesterek pártja 2012.08.20. 12:59:31

A csodás, modern buszok csak egy dologban különböznek egymástól: egyik kényelmetlenebb, mint a másik.

Pistike_ 2012.08.20. 13:04:52

Nincs is már olyan, hogy BKV. Az új buszokon is már a BKK ocsmány logója, Vitézy "úr" védjegye van ...

Gera 2012.08.20. 13:12:08

A bankok helyében én is csak jól értékesíthető, sok helyen üzemeltetett típusokat hiteleznék, hogy ha becsődöl az új üzleti modell, akkor el is tudjam adni a buszokat.

kpityu2 2012.08.20. 13:13:03

A az olcsóbban vásárolt külföldi buszokra kifizetett minden cent, nettó kiadás az országnak, míg a drágábban vásárolt hazai busz ára "a családban marad". Sajnos a döntéshozók szellemi színvonala nem elég magas, a hosszútávú gazdasági érdekek megértéséhez.

Csak a yamaha 2012.08.20. 13:19:23

Vajon napi mennyi buszt tudnának a hazaiak gyártani?Ja keveset(nagyon)...És hagyjuk a feléleszteni az ikarust...

Sausage 2012.08.20. 13:20:00

Errol az alulmeretezett hajtaslancu Volvo sztorirol lehetne meg hallani?

kpityu2 2012.08.20. 13:23:51

@Csak a yamaha: Napi mennyit tudnak megvásárolni a hazai busztársaságok?

annmbp 2012.08.20. 13:24:08

Nagyon jó, hogy végre látszik valami szándék a fejlesztésre, modernizálásra. Az utóbbi huszonvében a kombínókon kívül erre nem nagyon volt példa.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2012.08.20. 13:25:55

@Csak a yamaha: a credo raktárról el tudna neked adni 150 zsjrúj buszt ha meg tudnád fizetni...

ha lenne megrendelés, lenne gyártás, pikkpakk gördülmének ki az új buszok.
de a napi 1 új buszhoz, valakinek napi x milliót is ki kellene csengetni.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2012.08.20. 13:27:31

@Hurrá Torpedó: bocs. a volánok némelyike tudna is fizetni új buszokért, csak nem vehetnek, mert az állam megtiltotta. (ellentétben a bkk-val akinek nincs rá pénze)

lógós versenyszférás és állami dolgozó adócsaló 2012.08.20. 13:46:10

külföldi az jobb minőség és olcsóbb! vegyük azt! hitelből!

Csak a yamaha 2012.08.20. 13:48:39

@Hurrá Torpedó: Na ezt a raktárról dolgot kicsit kétlem ;-)

denyiro 2012.08.20. 13:56:30

A fotót megnézve feltételezem, hogy nagyon kellemes, vesekőrázó rugózása lesz a csudás hazai utakra tervezve.

ddrum77 2012.08.20. 13:57:38

@jöttem láttam mentem:
Kb. semmit nem értettél jól.
VT Transman vesz buszokat, nem a BKK.
A BKK kilométer alapú díjat fizet a VT-nek.
A bank 3 gyártó (MAN, Volvo, Mercedes) buszaira ad hitelt, hogy a budapesti biznisz bedőlése esetén eladható legyen a flotta Európában. Ugyanezt egy Credo flottával nehezebb lenne megoldani. Tetszik vagy sem, ha a VT akarja az üzletet, akkor csak ilyen feltételek mellett kap pénzt a banktól.
Nem tudom, hol lehetne elindítani végre a magyar buszgyártás "felemelkedését", de ez a 150 darabos beszerzés nem ennek a kezdete lesz. Pedig én örülnék, ha feltámadna a buszgyártás, nem az Ikarus miatt érzett nosztalgiából, hanem csak mert jót tenne a gazdaságnak.
A "mégiscsak" meg egy szó. =)

Anti Anyag (törölt) 2012.08.20. 13:59:11

Ez a tipikus szegény ember receptje, aki végül is a főnöke lestrapált BMW-jét veszi meg, hitelből.

Azzal együtt hogy divat utálni a BKK-t, ezért mégsem ők a felelősek.

Ott állnak kb. 800 azonnali cserére érett busszal, pénz nélkül.

A presztizsberuházások helyett (pld. 4-es metró) meg lehetett volna oldani magyar buszokkal hosszútávon és még egyéb fejlesztésekre is jutott volna pénz.

A BKK max. azt tudja már csak megoldani, hogy kedden is legyen busz, bár ez a mostani lehetőség a lehető legszarabb pénz hiányában ez van.

Demszky, SZDSZ akik sem az utakkal nem foglalkoztak, sem azzal, hogy az Ikarus buszpark szinte egyszerre fog lerohadni.

Dzsok 2012.08.20. 14:02:59

Remélem most is hasonló módon intézik a buszbeszerzést mint eddig és semmiképpen sem rendelnek magyar közreműködéssel készített buszt:

www.origo.hu/itthon/20100324-daimler-botrany-a-volanbusz-mercedes-busztender-lehet-a-magyar-szal.html

denyiro 2012.08.20. 14:05:27

Így lesz rab a magyarból saját hazájában.

ODIV 2012.08.20. 14:06:00

@Csak a yamaha: A Kravtex tényleg raktárra gyártott az elmúlt években buszokat, mivel arra várt, hogy a volánok végre megkapják a zöld jelzést a beszerzésre. Persze nem kapták meg, mert kell a BKV-nak a pénz. Így a Kravtex is hasonló sorsra jut majd, mint az Ikarus.
Sajnos külföldön nem tudnak labdába rúgni. Mivel ha még a magyar piac sem vesz tőlük buszt, az elég negatív ajánlólevél egy cégnek. Az ugye nem várható el egy külföldi közlekedési vállalattól, hogy tanulmányozza a sajátos magyar politikai helyzetet.

stim 2012.08.20. 14:07:02

magyar busz= magyar munkahely+magyar ipar. A magyar ipar fellendítése lett megígérve. Itt a lehetőség betartani amit ígértek.

kpityu2 2012.08.20. 14:11:15

@jöttem láttam mentem: Így jár az, aki a pénzforgalom irányítását idegenek kezébe adja.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2012.08.20. 14:14:12

Node miért kell az egészet hitelből intézni, miért kell bele egy bank? Mi lenne, ha állambácsi finanszrozná meg a buszok beszerzését, és nem csak bérelnénk őket, hanem öribe vennénk? Karbantartó munkásokkal, pótalkatrészekke. Egy rendes tervvel, hogy mondjuk 15 évesen eladnánk őket tőlünk is keletebbre/magáncégeknek. Addig meg minden évben félreteszünk annyit, hogy legyen az újakra. És voilá, így már el is hárul az akadály a magyar buszok elől. Lett munkahely, lesz adózás, lesz buszgyár, lesz más megrendelő is. Szerintem Los Angeles és Budapest szép referencia.

Ó de naív is vagyok istenem, amit én meg bírok csinálni, az nagyban nem működhet. (igen, nem hitelre vettem a kocsimat. Igen, minden évben kerül az új kocsi alapomba pénz.)

ODIV 2012.08.20. 14:17:46

@Eltévelyedés: Jó, de te nem lopod a saját bankszámládról a pénzt, hogy odaadd a haverjaidnak sörre és kurvára. Emellett nem veszel el a konyhapénzből sem, és így az asszony nem hitelkártyával vásárol a CBA-ban.

kvadrillio 2012.08.20. 14:18:15

AZÉRT JÓK EZEK A BUSZOK, mert a klímaváltozás miatt, 50 FOKBAN NEM LEHET ABLAKOT NYITNI RAJTUK, KLÍMA A SPÓROLÁS MIATT TILOS !....S ÍGY IS CSÖKKENTENI LEHET AZ IMF ÁLTAL ELŐÍRT NÉPESSÉGSZÁMOT...

phaszfej 2012.08.20. 14:20:12

Jól néznek ki ezek a mercik. A színük is szebb.

nyufika23 (törölt) 2012.08.20. 14:32:32

Mondjuk én azt nem értem, hogy a múltkor kimutatták, hogy a Merci és Volvo buszok fenntartási költségei irreálisan magasak, ennek ellenére ezeket nyomják.
Nem vagyok a magyar buszgyártás fizetett ügynöke, de azért jó lenne, ha a magyar ipar fejlődne, nem pedig külföldön gyártott buszokat, ott adózó cégeket tömni pénzzel.

Nem baj, remélem legalább svájci frank hitelre veszi Vitézy a Mercedeseket... úgy lenni igazán stílusos.

dögölj meg 2012.08.20. 14:40:16

Rendszerváltó pártjainkat irányító háttérhatalom nem azért verette szét a magyar ipart /és mezőgazdaságot/,hogy
az most újra talpra álljon. Vegyük csak meg a külföldit,ha nincs rá pénzünk,majd hiteleznek! Jelzálognak ott a földünk,hazánk.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2012.08.20. 14:41:03

@ODIV: Pedig az asszony hitelkártyával vásárol, sőt én is. Csak mivel vissza is fizetjük időben, így ingyé' van, csak még évente össze is gyűlik pár repjegynyi pontocska.

Igaz, a számlámról nem varázsolom ki a nagy részét haveroknak kurvákra.

Viszont fizetek nyugdíjat is, Nagymuternek ugyanis én fizetem a rezsijét:)

_zahnrad 2012.08.20. 14:44:56

@denyiro: Ez már a megrendelőn múlik: omnibusz.blog.hu/2012/05/27/az_euro_vi_os_citaro Kérheti jobb rugózással is, ha belefér a km költségébe.

_zahnrad 2012.08.20. 14:47:51

@Eltévelyedés: Mert az EU-s ingyenpénzt belenyomták egy értelmetlen és méregdrágán fenntartható metróba, de még a meglévő hálózat normális fenntartására sincs pénz.

altimus 2012.08.20. 14:48:23

@kpityu2: azert ez meglehetosen vulgaris ertelmezes. egy busz aranak szerintem max 20%-a lehet az elo munkaero koltseg, a tobbi penz az alapanyagok, gyartas, profit ...

raadasul voloszinu, hogy egy mercedes busz karbantartasa, uzemeltetese ... joval kedvezobb koltsegu mint egy magyar busze.

...

mielott sokszaz buszt vesz az allam (bkv? fovaros?) talan celszerubb lenne a bkv szanalasa, es egy mukodo modell kidolgozasa egy uj ceg kereteben.

magaban a kiszervezesben en nagyon nem hiszek, inkabb egy integralt kozlekedesi rendszerben es vallalatban, az agglomeracioval egyutt kezelve. (ehhez jon a masodik logikus lepes a teljes mav szanalas) ...

_zahnrad 2012.08.20. 14:48:54

@kvadrillio: Az új buszokon lesznek elhúzható ablakok. A teljes ablakfelület legalább 25%-ának elhúzhatónak kell lennie.

Anti Anyag (törölt) 2012.08.20. 14:49:13

@ODIV: A probléma inkább az, hogy a magyar buszgyártók egyszerűen kicsik egy ilyen konstrukcióhoz.

Magyarul nem képesek 150 buszt adni hitelre, mert tönkremennének bele.

Ez gáz, de az van.

Talán valami olyan segítene, hogy a kormány adja a hitelt, viszont minden városnak, Volánnak, magyar buszt kellene ebből vennie.

Ezt viszont meg nem engedi az EU és a hazai libsik is azonnal megindulnának Brüsszelbe, Washingtonba.

Anti Anyag (törölt) 2012.08.20. 14:52:37

@altimus: "mielott sokszaz buszt vesz az allam (bkv? fovaros?) talan celszerubb lenne a bkv szanalasa, es egy mukodo modell kidolgozasa egy uj ceg kereteben."

Az a gond, hogy annak sem lenne pénze.

Van a BKV-ban pénz, csak nem tudják megfogni.

32 db. szakszervezet vezetőkkel, beosztottakkal, lepusztult járművek és műhelyek, millió ellenőr elektronikus rendszerek helyett, stb.

Csak a yamaha 2012.08.20. 14:53:35

@Dzsok: Ez itthon(is)megszokott...csak kár hogy engem mindig ki hagynak ;-)

Rocko- 2012.08.20. 15:03:12

"a másik pedig a hitelező bankok makacssága. A bankok csak nagy darabszámban előállított, könnyen értékesíthető típust voltak hajlandóak meghitelezni."
mi köze van egy banknak ahhoz mire költi a hitelkérő a pénzt?
vagy adjon neki pénzt, vagy ha fél a végkimeneteltől, akkor ne adjon. de ez nonszensz hogy megszabják mire kapnak pénzt.

"Az utolsó ajánlattételi körben pedig a választás nem okozott nehézséget a nagy versenyt remélő megrendelő számára, a VT-Transman egyedüliként adott be ajánlatot. Bár a BKK kiemeli, hogy a VT-Transman nem tudta, hogy csak egyedül ő fog ajánlatot beadni"
öhmm, khmm, véletlenül se mutyiszagú a dolog.

"A BKK műszaki kiírásában lévő üléselhelyezési feltételeknek csak a férőhelyek csökkentésével tudnak megfelelni a magyar buszgyártók, amivel még megfelelnek a BKK férőhely elvárásának"
ez valahol hozzáférhető? van egy félelmem, hogy valami marhaságot írtak ki. lásd csuklós volvokon a másfeles ülések.

rockjano 2012.08.20. 15:04:50

@Anti Anyag: A 4-es metro és szdsz ekézés kapcsán ne felejtsük el már hogy ez túlnyomó részt EU. pénzekből megy amit erre kaptunk és nem buszbeszerzésre.

Persze saját pénz is kell hozzá de messze túlnyomórészt nem abból épűl. Egyébként kurva nagy szüksége van a fővárosnak a 4-es metróra és 5-ös meg 6-os sem ártana. Jelenleg nagyon kevés a metró a város méretéhez és szerkezetéhez képest. És a metró egy nagyon hatékony közlekedési eszköz... persze kurva drága igaz...

Meg persze új buszok is kellenének. Mondjuk ha állambácsi nem venne el annyit a fővárostól hogy abból fasza stadionokat építsen debrecenben stb... akkor kevesebb gond lenne...

És akkor a föld alatt lévő nyomócsövek cseréjéről még nem beszéltünk...

rockjano 2012.08.20. 15:07:31

@Rocko-: "mi köze van egy banknak ahhoz mire költi a hitelkérő a pénzt?"

Ez kurva egyszerű..

Ha bedől akinek adják akkor elveszik a fedezetként lévő buszokat és megpróbálják értékesíteni mondjuk külföldön (mert itt nállunk ugyan kinek)

No most mondjuk német országban kinek kell magyar busz???????? (még akkor sem ha esetleg jó...alkatrész stb...)

Magyar buszt akkor vesznek majd ha nem banki hitelből megy hanem vagy állami pénzből vagy államgaranciával... de ez most nem az.

Rocko- 2012.08.20. 15:08:12

@Anti Anyag: "Azzal együtt hogy divat utálni a BKK-t, ezért mégsem ők a felelősek.

Ott állnak kb. 800 azonnali cserére érett busszal, pénz nélkül. "
most kaptak 3 milliárdot hogy az ötévente elővett tervekre rányomják a BKK-s logot. talán ha ezt buszokra költenék, máris más lenne a leányzó fekvése.

"Van a BKV-ban pénz, csak nem tudják megfogni. "
így van. ahonnan ennyi pénzt ki lehet talicskázni, ott van pénz.

@Pistike_: "Nincs is már olyan, hogy BKV. "
van.

rockjano 2012.08.20. 15:08:59

@_zahnrad: "Mert az EU-s ingyenpénzt belenyomták egy értelmetlen és méregdrágán fenntartható metróba,"

Ilyen marhaságot miért találsz ki?????

Lehoz_Tamás 2012.08.20. 15:09:27

Eleg sokat utazom ilyen buszokkal es szerintem nagyon jo kis buszok. Es amikkel en jarok, azon is van elhuzhato ablak.

Rocko- 2012.08.20. 15:11:15

@rockjano: "Ha bedől akinek adják akkor elveszik a fedezetként lévő buszokat és megpróbálják értékesíteni mondjuk külföldön"
ez a hitelkockázat. nem csak a hitelkérőnek, hanem a banknak is kell ezzel kalkulálnia. semmi köze ahhoz hogyan költik el a pénzt. vagyis megvizsgálhatja, de nem szabhatja meg. szép is lenne, bemész a bankba, és megmondják, hogy Skodát vehetsz, de Kiát nem. ez nem így működik, szabad piac van. az ilyen bankot ott kell hagyni.

"No most mondjuk német országban kinek kell magyar busz????????"
az aki megnézi hogy milyen buszt gyártunk és meg van elégedve a minőségével.

rockjano 2012.08.20. 15:14:29

@Rocko-: Értem amit mondasz csak sajnos a világ nem így működik...
A bankok igenis nagyon megnézik kinek adnak és hogy pénzt és hogy mit vesz belőlle (egyébként magánszemélynél is)

Ha nem tetszik nekik akkor nincs pénz és punk tum...

És a mai gazdasági helyzetben azt kell mondanom hogy nagyon megértem őket én sem tennék másként

Csak a yamaha 2012.08.20. 15:17:23

@Rocko-: Valszeg a VT -transman lesz majd az új BKV...csak kis idő kell még hozzá....

@rockjano: Mi benne a marhaság?!Hogy sose lesz kész projektekre költenek..
Vagy hogy nagyon drága?...

altimus 2012.08.20. 15:17:58

@Anti Anyag: a bkv _soha_ nem fogja tudniaz adossagat visszafizetni. az a penz nincs. egyszeruen el kell felejteni, a bkv-val egyutt.

az uj ceg lehet optimalisabban szervezett, hatekonyabb, operativabb.

de a mostani penzugyi vergodes ertelmetlen. a bkv ettol is eletkeptelen.

kpityu2 2012.08.20. 15:19:16

@altimus:
" egy busz aranak szerintem max 20%-a lehet az elo munkaero koltseg, a tobbi penz az alapanyagok, gyartas, profit ..."

Máris olcsóbb, mint a külföldi. Arról a pár emberről nem is beszélve, aki pl. buszbérletet tud venni a 20%-ból...
Mindenesetre abból, hogy néhányan telefinganak egy szobát nap mint nap, nem lesz busz, és nem lesz miből buszt venni.

"talan celszerubb lenne a bkv szanalasa, es egy mukodo modell kidolgozasa egy uj ceg kereteben."

Milyen igaz. Legelőször is fel kell állítani egy bizottságot, amely kiválasztja azokat a szakértőket, akik majd megtervezik az optimális működést...

rockjano 2012.08.20. 15:19:50

@Csak a yamaha: Kész lesz... muszály megépíteni..ha ne ez a kormány majd akkor a következő.

Drága de kell...nagyon kell.....

halaloszto 2012.08.20. 15:20:47

@kpityu2: ezekert a buszokert ez az orszag egyelore egy fityinget sem fizetett, es nem is fog egyhamar. ugyanis ennek az orszagnak nincs penze 150 uj buszra. se nemetre, se magyarra.

ezeket a buszokat egy bank fogja megvenni, kulfoldi bank, kulfoldi penzbol. es ha jok leszunk, ideadja hasznalatra.

Vajk

Csak a yamaha 2012.08.20. 15:24:09

@rockjano: Lesz ott még vagy 2-3kormány váltás....;-)

unalom ellen kommentelek 2012.08.20. 15:24:52

Amikor valamit el szeretnének érni a fiúk akkor még az alkotmányt is átírják 3 perc alatt, de magyar buszt beszerezni Magyarországra az már kivitelezhetetlen.

KissGecihuszár 2012.08.20. 15:25:39

Egyébként, tényleg ott áll a Kravtex gyárudvarán az elkészült 150 db ú.n. városi rendeltetésű Citadell, tehát ezt a mennyiséget ők is játszva oda tudták volna adni, ha... Ha a faszkalap hitelező bankok nem játszanak -mint oly sokszor az elmúlt évtizedekben- Atyaúristent, ha lenne végre valakiben némi tökösség és nem csak a szavak szintjén lenne patrióta. De az egész mai szarhalmaznak a gyökere a '90-'93 közötti évekre nyúlik vissza, amikor az ország legkártékonyabb pártja az szdsz karöltve az egykor ősellenség komcsikkal az mdf kormány fejéhez revolvert tartva szétrabolta, elmutyizta, a konkurencia kezére játszotta az ország iparát, miközben ez a geci-patkány demszky (hogy ezt miért nem vadássza le vmilyen különítmény Berlinben a többi patkánnyal pl. heller zsidvás ágival,stb egyetemben, komolyan nem értem??) és népellenség haverjai szétlopták a BKV-t és úgy alapvetően tönkrevágták a várost is! Erre most jött a gazd válság, mely amúgy logikusan mindenkiben felébreszt egyfajta gyanakvást az ilyen kaliberű edge országokkal kapcsolatban, mint Hazánk. Ennyi...

rockjano 2012.08.20. 15:26:57

@Csak a yamaha: Lehet (nem hisezm) de egyszer elkészül és jó lesz mert KELL.

Kéne még több is. Egy ekkore városban a meglévő két és fél metró kevés... (mert a földalatti csak félnek számít)

Dr.Betépett felhasználó 2012.08.20. 15:30:34

@Pistike_: A buszokon vitéz úr lógója van,na előszedem a biciglit.

Csak a yamaha 2012.08.20. 15:40:29

@rockjano: Máshol 1 ilyen kb 2év...itt csak a pénz ki(mutyizása)megy,de az gyorsan...És mielőtt elkezdődne a ki a jobb/rosszabb...
És ez párt független szokás,ezért mondom én,egyik kutya...
Sose lesz itt rend...

Rocko- 2012.08.20. 15:45:16

@rockjano: én meg azt mondom hogy de. nem véletlenül volt hitelválság, és nekem nem úgy tűnik hogy gyökeresen változtak volna meg a feltételek.

@Csak a yamaha: vagy nem csak VT, hanem szétdarabolják 3-4 cégre, hogy magukkal versenyezhessenek.

wrstjnethn 2012.08.20. 15:56:48

@Marós: A magyar gyármányú buszok úgy jutnak helyzetbe, hogy jó minőséget, jó áron, időben szállítanak a gyártók és a szervizük megfelelő...

Sajnos most nem errol van szo... A VT Transmannak nincs penze kicsengetni a 150 busz arat, ha lenne, akkor biztos megfontolna az olcsobb, kozelebbi gyartasu magyar busz vasarlasat. De mivel hitelbol veszi, a bank donti el, mely tipusokat hajlando finanszirozni. Igy a magyar busz akkor sem "jutnanak helyzetbe", ha maguktol mennenek sofor nelkul vizzel es alpesi levegot puffognanak ki, es a generalszerviz az ablakmoso utantolteset jelentene.

A bank akkor lenne hajlando magyar buszt finanszirozni, ha Europa par nagyvarosaban ilyen flotta szaladgalna.

_zahnrad 2012.08.20. 16:00:18

@rockjano: Felejtsük már el ezt a metrófétist. Egy metró fenntartása nagyon drága, a 3-as metrót fel kellene újítani tegnap! Nincs rápénz, de építünk egy újabbat, normális? Mert kell. Nem nem kell, a politikusok az elmúlt 20 évben sulykolták bele az emberek fejébe, hogy a metró az mindenre a megváltás. Ez nem igaz. A korszerű közlekedés szervezés legnagyobb ellensége az átszállás, erre az M4 nem jelent megoldást, hanem az is erre kényszerít. Egyetlen altrnatív javaslat sem hangzott el politikusok szájából a metróra, nagy kár, mert lett volna.

_zahnrad 2012.08.20. 16:03:53

@KissGecihuszár: A Kravtex udvarán valóban áll 150db busz, de azok a Volánoknak készültek és helyközi kivitelűek. A Budapestre jó Citadellből 4db készült, és azok is ott állnak.

kanoc 2012.08.20. 16:04:47

@Anti Anyag: Aki a metrót presztisberuházásnak tartja annak ajánlom sok nyugati nagyváros közlekedési hálózatának a tanulmányozását. Én éppen Münchenről tudok véleményt nyilvánítani. A tömegközlekedés első osztályú, köszönhetően elsőként az U bahnnak, aztán a S bahnnak, aztán a villamosnak, és végül buszoknak. Egy óra leforgása alatt a város két legtávolabbi pontára is eljutsz. Ehhez kell venned 1,2 Eu-t egy jegyet. :))) Ezzel egy órán belül akárhányszor, akármilyen viszonylatra átszállhatsz. Ja! És a mindenre jó havi bérlet 50 Eu. A metró nem presztis beruházás, hanem létszükséglet lenne. Igaz a klf. kormányok rendre csak növelték a beruházás költségét. A csuti tahó ha 1998-2002 között adott volna pénzt a 4-es metróra, már utazhatnánk rajta. Ez ie a mocsokláda bűne. :(((

Csak a yamaha 2012.08.20. 16:07:54

@_zahnrad: És mi a repülő;-)Nehogy a kerékpárt mond!

Laciii 2012.08.20. 16:13:28

@kanoc:
Wiki
München:
Népsűrűség 4170 fő/km²
Terület 310,43 km²
Budapest:
Népsűrűség 3301 fő/km²
Terület 525,16 km²

Ja majdnem ugyanolyan, Debrecenbe is kéne metró, mert Münchenben sok van, ez a legjobb szakmai indok.

kvadrillio 2012.08.20. 16:19:43

@wrstjnethn: öhömmm...öhömmm.....nu, a boldog "IKARUS" időkben, (rohatt szocializmusnak nevezett idegológia !pfujj !) volt magyar buszgyártás és szaladgáltak az utakon magyar buszok is.......
el nem tudom képzelni, hogy csinálták.....:)

minden megváltoztatható !!!!!

taecleau 2012.08.20. 16:23:18

@_zahnrad: "A korszerű közlekedés szervezés legnagyobb ellensége az átszállás"

akkor a megoldás 500.000 új taxi lenne. Háztól-házig megy, átszállás nélkül. Hogy a környezeti hatást és az új taxik által kialakuló dugókat mérsékeljük lehetnének mondjuk motoros (tuktuk) vagy kerékpáros taxik. Vagy leginkább riksák! 500000 egyszemélyes taxi (riksa) amit közmunkások húznának, havi 47000-ért: ezzel minden probléma megoldódna, munkanélküliség, tömegközlekedés, járműgyártás, segélyezés, minden. A projekt gazdája legyen a Közgép, mint rendesen.

wrstjnethn 2012.08.20. 16:24:31

@_zahnrad: Nem ertek hozza, de ha csak az ules elrendezesben kulonboznek, akkor boldogan dobalna ki beloluk nehany ulest a KRAVTEX, hogy eladjak a BKK/BKV-nak. Ha pl. az ajtok szama is mas, akkor kicsit macerasabb a dolog :)

wrstjnethn 2012.08.20. 16:34:24

@kvadrillio: Persze, hogy megvaltoztathato, mint ahogy latjuk is. :(

Csak egy kicsit komplikalt a dolog. Mert azota ugyebar kapitalizmus van, penz beszel. Az allam meg nem is biztos, hogy nyiltan tamogathatja a hazai buszgyartast, mert az UNIO nem engedi, hogy a piaci versenybe allami penzzel szoljanak bele. (lasd MALEV, amint feljelentettek Brusszelben es leallt a tamogatas, bedolt. Illetve mar a tamogatas leallasanak hire is eleg volt.) A magyar buszgyartasnak sajnos megint a beka feneke alol indulva kellene felemelkedni a nagyok koze, sajat erejebol! Sajnos az osszes kulfoldi referencia (busz darabszam, futott kilometer, stb.) mar lejart. Igy hiaba van meg a torzsgarda, szakertelem, nehez a nullarol feljonni. Az allam pont ott tudna segiteni, hogy megrendeloi oldalon lep be, es ugyes palyazatokkal ugy csereli le a VOLAN, BKV buszokat, hogy a kulfoldi gyartok legyenek hatranyban. Meg azt is megtehetne, hogy a miniszterek, allamtitkarok kocsi heyett busszal jarnanak. Marmint az Audik helyett szamukra kiutalt szolgalati busszal :D

Szomoru, mert en nagyon szeretnem, ha egyszer mar valami sikerulne!

gyarló 2012.08.20. 16:39:01

@kanoc: Nem általánosságban a metró, hanem EZ a metró a presztízs! Ezen a nyomvonalon egyedül a Móricz és a Gellért tér között van akkora forgalom ami metrót indokol.

Szerintem sokat elmond a metróról, hogy a Bocskai út és a Kálvin között összesen eggyel kevesebb helyen áll meg mint a felette futó 47-49-es villamos, és hogy ez az 5 metróállomás a 4-es metró állomásainak a fele! Szóval ezen a szakaszon amit nyerne a villamossal szemben a nagyobb gyorsulással és az akadálytalan haladással, azt el is veszti a 2 mozgólépcsőzéssel. Mindezt 400 milliárd forintból. Aztán olyan fontos állomásokról nem is beszélve még, mint a Köztársaság vagy a Rákóczi tér, ezek az állomások egyébként egyenként olyan 11-12 milliárd forintba fájnak (plusz az üzemeltetési többletköltség évente), 1 km mélyalagút is hasonló nagyságrend. Csak a miheztartás végett, ~90 milliárdból az ÖSSZES buszt vadonatújra lehetne cserélni Budapesten.

De ha már Münchent hozod fel, ott az S-bahn bővítéséről (http://de.wikipedia.org/wiki/Stammstrecke_2_(S-Bahn_München)) is több mint 10 éve vitatkoznak, nagyjából egy "négyesmetrónyi" pénz felett.

maistro1 2012.08.20. 16:59:11

Miről beszélünk-írunk ?
A magasabb összefüggés a Mercedes II.
Kecskemét.
Egyébként nagy ára van-lesz a BKK megújításának.
Nekem nem érne ennyit, rábíznám a közlekedést a maszek világra és val.szeg
ha a közvetett és közvetlen bekerülést nézem, nem lenne drága a mi kis BKK-hoz képest.
Viszont annyi jó kis állással sem járna mint egy jó kis állami apparátust fenntartó BKK, ugyi feleim?

Kopi3.14 2012.08.20. 17:12:01

@Rocko-: azt minimum mondanám, hogy gyakorlatilag senki nem bízik a projekt sikerében. Sem a potenciális szolgáltatók, sem a bankok, ezért szabtak ilyen feltételeket.

@poszt: az miért jó, hogy elöregedett buszokat pótolunk, s nem cserélünk?

gyarló 2012.08.20. 17:16:05

@maistro1: "Miről beszélünk-írunk ?
A magasabb összefüggés a Mercedes II.
Kecskemét. "

Ne gyártsuk már ezeket a hülye a legendákat! Az égvilágon semmi köze a kettőnek egymáshoz, a Mercedes Citaro meg Európában az egyik legszélesebb körben eladott, jól bevált autóbusz, profi termék. Ezzel szemben a Kravtex még egyetlen Citadellt sem értékesített, az a modell gyakorlatilag egy lutri.

"Egyébként nagy ára van-lesz a BKK megújításának.
Nekem nem érne ennyit, rábíznám a közlekedést a maszek világra és val.szeg
ha a közvetett és közvetlen bekerülést nézem, nem lenne drága a mi kis BKK-hoz képest. "

Pont most bízzák a maszek világra, erről szól az egész. Itt sem buszokat vett a BKK, hanem szerződött egy magáncéggel, aki üzemeltet 150 buszt a fővárosban 8 évig. Ez a magán cég választotta a Mercedest.

Amatőr 2012.08.20. 17:19:03

@altimus: „”azert ez meglehetosen vulgaris ertelmezes. egy busz aranak szerintem max 20%-a lehet az elo munkaero koltseg, a tobbi penz az alapanyagok, gyartas, profit ...””

Lehetséges. De azt ha magyar munkaerő termeli magyar munkahelyen, akkor az összes keletkező adóbevétel a magyar államkasszába folyik be és a az ott dolgozók nem kérnek munkanélkülit. Valamint az alkatrészek döntő többsége magyar beszállítóktól van, akkor ennek a járulékos haszna is itthon marad.

””raadasul voloszinu, hogy egy mercedes busz karbantartasa, uzemeltetese ... joval kedvezobb koltsegu mint egy magyar busze.””

Ühüm! Ha csak úgy nem! Mert milyen előnyös Némethonból szállítani a drága alkatrészt, vagy itthon készletezni még drágábban és tömni a németek zsebét. Valamint fizetni az itt dolgozó német szakembereket.

Az autóbusz még piacképes lesz jó pár évtizedig. Nem tudom, hogy hány ezer járatbusz fut ma is a magyar utakon, de akár több gyártónak is lenne itt megrendelése a jövőben. Totál biztos haszon, külföldre se kell termelni, mert a magyar igény is óriási. És még akkor is előnyös mindkét fél számára, ha drágábban és rosszabb minőségben készül, mert a magyar ipar termékének adóterhei mind itthon maradnak, valamint rengeteg munkahely teremtődik.

A külföldi buszvásárlásnál már csak a használt buszok és villamosok megvásárlása volt nagyobb gazemberség. Szerintem az abban résztvevő kompetenseket kilóra vették meg.

Csak a yamaha 2012.08.20. 17:20:27

@gyarló: A villamost meg lehet szüntetni.
Etele tér.Pálya udvar,pár lakótelep+M1/M7
Biztos nem kell...(lenne)?!

Rocko- 2012.08.20. 17:21:32

@Kopi3.14: akkor ez már régen rossz.
asszem ilyenkor kéne közbelépnie az államnak.

Flaggx 2012.08.20. 17:21:57

Csak nekem szúrt szemet az állam buszbeszerzés tiltása, és a fidesz rába-részvény bevásárlása?

madandcrazybird (törölt) 2012.08.20. 17:23:52

@_ng_:
Nem magyar busz. Egy muanyag vazat csinaltat itt az Usa beli ceg.
Valami 40 embernek ad munkat a gyar amit mar volt hogy evekre bezartak. Nem oszt vagybszoroz hogy van e vagy nincs.
Ugy magyar ez is mint az a gebe ami angliaban szuletett es szlovak a resztulajdonosa.
Semennyire.
Meg ahogy Janics Natasa meg Dugonics Titusz magyar.

Amatőr 2012.08.20. 17:26:18

@rockjano: ""No most mondjuk német országban kinek kell magyar busz???????? ""

Sőt, még a használt német sem. Mert ott németek laknak és nem hülyék. A szart ma is az EU szeméttelepeire (M.o., Románia, Szlovákia, stb) szállítják és még fizetniük sem kell érte. Sőt, még mi fizetünk.

Amatőr 2012.08.20. 17:29:30

@KissGecihuszár: "" Ha a faszkalap hitelező bankok nem játszanak -mint oly sokszor az elmúlt évtizedekben""

Egy német banknak az az érdeke, hogy a profit Németországba kerüljön. A többi csak rizsa.

madandcrazybird (törölt) 2012.08.20. 17:30:12

Szeretnek egy ilyen tendert elnyerni.
A nemzetkozi kamionos cegek 280ft/km dijjal fuvarozzak a 24 tonna arut.
Es fizetik a palya dijat.Kompot.
A transman 800 ft-ert csinal egy kilometert es csak a fentartasi es szervizelesi koltsegek terhelik.
Big bussines.
A 7 Vonalara en is beallitok 4 buszt.
Lehet?

Laciii 2012.08.20. 17:31:09

@Amatőr:
És természtesen kamatostul.

A napelem EUs támogatásást is meg lehet nézni mióta beszálltak a Kínaiak és nem a német ipart pörgeti máris nem olyan fontos a környezetvédelem.

Amatőr 2012.08.20. 17:31:44

@wrstjnethn: ""A bank akkor lenne hajlando magyar buszt finanszirozni, ha Europa par nagyvarosaban ilyen flotta szaladgalna. ""

... vagy ha a bank 100%-ban magyar érdekeltségű lenne és az állam vállalná a garanciát.

Amatőr 2012.08.20. 17:33:39

@_zahnrad: Mondja már meg végre valaki; szarok az orosz metrók?
Mert hogy már vagy negyven éve futnak....

wrstjnethn 2012.08.20. 17:37:45

@Amatőr: Igen, ezt penditettek meg a cikkben is. Dehat ugyebar, nem tortenik semmi ilyesmi, mert a kormanynak nem fontos a magyar munkaeropiac, magyar iparuzesi-, jovedelem-, es altalanos forgalmi ado, magyar munkanelkuliseg, magyar fejlesztes-oktatas. Micsoda szerencse, hogy nem igergetett semmit ezekkel kapcsolatban!

rockjano 2012.08.20. 17:45:34

@Amatőr: Akkor ugye mi magyar adófizetők reszkíroznánk a pénzünket...:-)

rockjano 2012.08.20. 17:46:16

@Amatőr: Nem szarok olyan oroszok..egyszerüek és mindent kibírnak mint a Lada Samara. Viszont elavultak az biztos...

Amatőr 2012.08.20. 17:46:29

@gyarló: ""Ez a magán cég választotta a Mercedest. ""

.... ami ugye úgy illik a magyar utakra, mint a fotocellás budi a sarki talponállóba.

Laciii 2012.08.20. 17:47:49

@wrstjnethn:
Nem véletlen akarnak állami bankot, mert ha közvetlen szól bele az állam akkor jön az EU a német, izé szabad piac védelmével, bankon keresztül ahogy ők csinálják úgy rendben van.

rockjano 2012.08.20. 17:49:33

@_zahnrad: Szerintem tévedsz. A metró nem fétis.

nem jó mindenre de olyan mértékü embertömeget tud elszállítani amit semmi más.

Tudod mi lenne ma budapesten hogyha a meglévők nem üzemelnének???

A buszforgalmat trplájára kéne minimum növelni azokon a szakaszokon, csúcsforgalomban érdekes lenne...

Amatőr 2012.08.20. 17:53:25

@rockjano: ...és mivel még most is mennek, ezért ez volt a világ legjobb üzlete.

Úgy tudom, hogy a II. vh-ban a németeknek nagyon precíz géppisztolyuk volt, csak sárban, fagyban óvni kellet, hogy működjön. A kalasnyikov meg szórt össze-vissza, de hóban-fagyban is és ha átment rajta a tank, akkor még azután is.

Kopi3.14 2012.08.20. 17:54:26

@Rocko-: mármint a fövárosi államnak, vagy a magyarországi államnak? S milyen módon kéne közbelépnie? Rendberakni a bkk-t, bkv-t, a finanszírozást, vagy hogy?

rockjano 2012.08.20. 17:57:00

@Amatőr: Nos igen a kalasnyikov működött a fagyban a németeké meg nem. De arról nem beszélnek hogy amikor nem volt fagy akkor a németeké mennyivel pontosabb volt és mennyivel kevésbé rugott vissza.

Mindennek megvan az ára. Az egyszerű primitív dolgok nehezebben romlanak de azért van annak oka hogy nem mindenki ladával akar járni.. pl. én sem :-)

Nem a legkényelmesebb autó na.....

Amatőr 2012.08.20. 17:57:11

@rockjano: Nem éppen!
Budapesten több mint 200 km zárt vasúti pálya van. Át kell állítani gyorsvillamosra, a vasutat pedig a város határáig kell csak engedni.
Fél évszázadig nem kellene egy centi metrót sem építeni.

wrstjnethn 2012.08.20. 17:57:59

@Laciii: Ezt mondtam en is itt:

wrstjnethn 2012.08.20. 16:34:24

rockjano 2012.08.20. 18:01:13

@Amatőr: Én a belvárosban kevés gyorsvasutat látok.. és a Duna alatt sem láttam még elmenni őket...ugyanmár...

Kell az a metró nyugi...

Lehet hogy túl sokba kerül meg lassan épül...különösen most hogy ennek a rezsimnek nem a szívügye persze.

A legfőbb indok az hogy túlnyomórészt mások finanszírozzák.... nembiztos hogy ugyanannyit lehetett volna lehívni buszfejlesztésre (úgy hallottam hogy nem, de nem vagyok szakértő)

Csak a yamaha 2012.08.20. 18:01:57

Az a baj hogy mi 1xű-en látjuk a dolgokat.Ésszerűen,logikusan..stb.Ez a hozzáállás odafent megbukna.

Amatőr 2012.08.20. 18:02:45

@rockjano: Ezért kérdem, hogy minek a békára patkó? Telik rá?

Laciii 2012.08.20. 18:11:35

@rockjano:
Az oké hogy nem vagy szakértő, de mivel nincs ingyen valamivel mégis csak meg kéne indokolni, hogy _kell_ az metró és nem csak jó lenne ha lenne.

Rocko- 2012.08.20. 18:12:04

@Kopi3.14: igen.
állam egy van: az ország.
viszont mind a főváros mind az állam érdeke hogy ne omoljon össze a főváros közlekedése, az súlyos pénzben mérhető ha meghal a város.
tehát anyagi oldalról az állam vállalahtna bankgaranciát, mindkettőjüktől pedig az lenne elvárható hogy átszervezzék a tömegközlekedést. ha évekkel ezelőtt megtették volna, akkor nem lenne BKK és nem lenne pénzpazarló a BKV.

Kopi3.14 2012.08.20. 18:12:32

@Laciii: mostanság rakják németék tele a határt mindenféle szolárcellával. gondolom biztos van ennyi kidobni való pézük.

@Amatőr: nem tudom, dugig vannak lelakott, régi, kehes buszokkal, vasúti kocsikkal a németek. a magyar buszokhoz szerinted honnan lesz alkatrész? Van magyar motorgyártás? Van magyar ajtógyártás? elektronika? A magyar busznak maximum a futómüvében és ülésében lehet elönye, amennyiben mindkettö Rába termék, egyébként minden külföldröl jön most is. Az alkatrészköltségek így kevésbé játszanak, esetleg plusz egy lépcsöt igényelnek, ami miatt akár drágább is lehet. (a tényleges értékesítö rárakott hasznát most ne nézzük, az mindkét esetben lehet pofátlan)
Magyar buszt miért vegyen drágábban, drágábban üzemeltethetöen a volán, ha azon többet kell visszahoznia, mire nullára fut?Mert a növekvö ÁFA bevételböl, iparüzési adóból ö egy fillért nem lát, az biztos.

@_zahnrad: a négyes metró jó lenne, ha kompletten kipucolná a hetes buszcsaládot, s ehhez lenne méretezve minden eleme. Ahol az utakról el tudsz tüntetni egy rakat jármüvet, ott nagy hasznot hajtasz más közlekedöknek, s a környékbeli lakosoknak is. (és/vagy kapcsolat)

@kanoc: német viszonylatban U-bahn, villamos-hév egy és ugyanaz. S-Bahn meg leginkább egy átnevezett nagyonszemélyvonat, amit a müncheni vasútállomás sajátosságai miatt kellett bevinni a föld alá, ezért lett értelmes alternatíva. De német viszonylatban tényleg egy húsz percenként közlekedö inga. Az a havi bérletár melyik gyürüre vonatkozik?

kpityu2 2012.08.20. 18:13:06

@Amatőr: Persze hogy szarok, mert ha lerohad a fékvezérlésük akkor megállnak, ahelyett, hogy kiírnák 6 nyelven egy színes kijelzőre: Kérjük legközelebb a Start menü kikapcsolás gombjával állítsa le a rendszert!

rockjano 2012.08.20. 18:17:24

@Laciii: ööööö mondjuk merthogy piszokul tele van a város????

És ez egy olyan város amit egy elég szélles folyó szel keresztül busz meg ugye csak hídon megy metró meg alatta.....

Nem gond ha nem kell metró akkor zárjuk be a mostaniakat is és nézzük meg mi lessz....

Kopi3.14 2012.08.20. 18:17:26

@Amatőr: azért javaslom a vasúti vonalak megtekintését, meg a metróvonalakét, a szükséges átszállások mennyiségének frissítését, a nem budapesten belül utazni vágyók szopatásának szintjét megvizsgálni.Hiába sok a sínpálya, ha értelmetlen, kis forgalmat biztosítani tudó részeken található. kísérletként egy miskolc-hatvani ingán vesd fel azötletet, hogy valahova Rákoscsaba környékére iktassanak be nekik egy kötelezö átszállást. Elötte köss biztosítást!

Laciii 2012.08.20. 18:19:44

@Kopi3.14:
Nem a németekről beszéltem (ők németet vesznek), hanem hogy az EU fogta vissza a támogatást, magyar paraszt addig jó míg a támogatást visszatolja a német iparba, ha ő maga szeretne jól járni és olcsóbb kínait venne az már nem EU kompatibilis.

Marós 2012.08.20. 18:20:36

IKARUSZT első lépésben vissza kell vásárolni a franciáktól, akik annak idején megvették a gyárat, majd összezuzták a gyártósort. A cseh AVIA gyárat fejlesztették, de azt nem fogadta be a magyar piac..

A magyar gyármányú buszok úgy jutnak helyzetbe, hogy jó minőséget, jó áron, időben szállítanak a gyártók és a szervizük megfelelő...
Budapest pedig úgy járulhat a buszok gazdaságos üzemeltetéséhez , hogy legalább a buszos útvonalakat simává teszi, ill. a lyukhátán lyukas közlekedési utakat akadálymenyesíti..

Beszéljünk egyszer már a szar utakról, ne csak a buszokról is... Marós:

Amatőr 2012.08.20. 18:20:49

@rockjano: "": Én a belvárosban kevés gyorsvasutat látok.. és a Duna alatt sem láttam még elmenni őket...ugyanmár...

Ha vennéd a fáradtságot és belenéznél egy BP térképbe, látnád, hogy tévedsz.
Keleti pu, Déli pu, Nyugati pu, Józsefvárosi pu. Mind-mind a város belsejében van. A Dunán két hídon is átmegy a vonat; északon és délen.

Amennyiben a Nyugatitól a Déliig építenének egy metróvonalat, akkor a teljes 200 km-nyi hálózat össze lenne kötve. 200 km zárt pálya!

Laciii 2012.08.20. 18:23:11

@rockjano:
Lehet normális módon vitatkozni?
Nem mondtam, hogy be kell zárni ami van, hanem hogy vagyonokért nem kellett volna újat építeni, nagyon nem ugyanaz a kettő.

Te utánanéztél, hogy szakértők milyen alternatívákat javasoltak olcsóbban és hasznossabbakat, mint a 4-es metró?

Csak a yamaha 2012.08.20. 18:27:36

@Marós: "IKARUSZT első lépésben vissza kell vásárolni a franciáktól,"
Szerinted mekkora bukta lenne?Tegyük fel sikerül,és utána? 2050re se lenne itt busz gyártás...

Marós 2012.08.20. 18:30:51

@_zahnrad:

A metró a legjobb, bármit is állítasz..
de a legdrágább is.
Abban igazt adok neked , hogy 500 milliárdból, lehetett vona mit rekonstruálni..Budapesten.

És éljenek a világ és hazai nyugdíjasok, akik ingyen fogják használni a 4.metót is.
Mert mi gazdagok vagyunk!

Amatőr 2012.08.20. 18:33:03

@Kopi3.14: Egyrészt az utasok jó részének nem valószínű , hogy épp a Nyugati, vagy a Keleti a végcélja. Bp-n van 23 kerület. Ha a városhatártól gyorsvillamossal folytathatja az útját, akkor csak az átszállással veszít időt, de sokkal többet nyer, ha a további útjain is gyorsvillamossal mehet.

Ma egy Pesti úti lakosnak két napi hideg kosztot kell csomagolni, ha Nagytétényen van dolga. És még sorolhatnám.

Minden méter BP-i vasútvonal kihasználható lenne.

Egyébként mit jelent a nem Budapesten utazni vágyók szopatása?

Marós 2012.08.20. 18:36:54

@Csak a yamaha:
"IKARUSZT első lépésben vissza kell vásárolni a franciáktól,"
Szerinted mekkora bukta lenne?Tegyük fel sikerül,és utána? 2050re se lenne itt busz gyártás...

Azért lenne bukta, mert a kutya sem venne tőlünk buszt, mert mindenki Mercit, Man-t, Volvot vesz...
Az IKARUSZ, bármennyire is a szívünk csücske, lemaradt a fejlesztéssel.

Azóta , a legnagyobb IKARUSZ vevők, Irán, Törökország stb, stb mind kiépítették a saját buszgyártásokat, valamilyen világmárka segítségével..

bazd meg 2012.08.20. 18:41:17

Jopofak ezek az ujsagirok, meddig etetitek a nepet ezzel ? Ezert fizetnek titeket ? Lofasz van, nem magyar buszgyartas ? Kozben rohogtok, vagy ti is ilyen sotetek vagytok ?

gyarló 2012.08.20. 18:45:12

@Amatőr: Szar utakra vegyenek akkor szar buszokat is? Így gondoltad?

Egyébként Szegeden 2005 óta futnak, Budapesten sem új a típus, de most kapaszkodj meg: Bukerestben 1000 (!) darab üzemel belőle.

kpityu2 2012.08.20. 18:50:12

@Marós: A Skoda is elmaradt, mégis megmaradt. Valamit tudnak odaát.

gyarló 2012.08.20. 18:53:01

@Csak a yamaha:

Biztos.

De ha meg is szüntetnéd a villamost, vajon megérte 400 milliárd forintot költeni egy olyan valamire, amivel sok embernek csak rontottál a helyzetén? Ugyanis akkor át kell szállniuk és még gyorsabb sem lesz mint ma. Csak "mer' mán Bukarestbe' is van négyesmetró".

Persze ez is csak fikció, ugyanis szó sincs a villamos megszüntetéséről. Olyannyira, hogy a megállókat, a pályát nem rég újították fel, és hamarosan meg fogják hosszabbítani a Lehel térig.

Kopi3.14 2012.08.20. 18:54:56

@Amatőr: Pécs-Miskolc táv pl.
Miért is lenne jobb, valahol pusztarettentö alsón lapakolni minden, a városba utazni vágyót, ahelyett, hog a blevárosból a metrókkal villámgyorsan tudnak szétszéledni, amerre jó nekik, mint jelenleg kivitelezhetö? Vác felöl gyorsvillamossal merre tudnál menni? Dél-buda irányába mivel lenne gyoraabb, mint jelenleg? Hol lennének a megállói? Mondj egy általad elképzelt gyorsvillamos útvonalat!

Kopi3.14 2012.08.20. 19:00:10

@Marós: a franciák az Egyedit vették meg, nem a nagy ikaruszt. Azt keresd szélesgábornál! S amellé a franciáknál van a Karosa. Egyedi már nincs, szélesgábor tett arról is, hogy a vergödése se tartson sokáig, a franciákkal együtt. Egyébként nem franciák, francia-olaszok, mostanában egyre inkább olaszok.
Az egyedi remek volt, megszünt, skandinávoknak kellett új gyártót keresni így. Magyarok meg azt hitte´k túl jól felszerelt s így túl drága, plusz a francia management aszsem csak teljes elöre fizetést negedett, amit a magyar volánok nem tudtak teljesíteni általában. Plusz nem volt megengedett új típus kifejlesztése sem, az E95M-ért (polgári E98) is át kellett verni az akkori tulajt.

Kopi3.14 2012.08.20. 19:02:57

@Amatőr: Az északi es a déli összektö a belvárosban van? A Keleti, Nyugati, déli után hova mész? Ahol összeköttetés van az irányok között, az hol leledzik? Rákosrendezö, Köbánya, Kelenföld. Milyen gyorsvasút van a Belvárosban, amelyikkel el lehet jutni bárhova is vasúton?

Kopi3.14 2012.08.20. 19:06:25

@Laciii: speciel pont nem ezt írtad le. De a német miért venne németet, ha a kínai olcsóbb, s ugyanúgy megkapja a támogatást?

Éhes_ló 2012.08.20. 19:10:29

Nos aki a kommunikációt (nem leszünk gyarmat) összetéveszti a valósággal annak ez most egy vidám ébresztő buktor alfeléből, dávidka által trombitálva: még viccből sem lehet hazai gyártású egyik buszunk sem.

De aki ezek után beszopja buktor munkahelyvédelmi akciótervét az már menthetetlenül hülye.

Nem mellesleg az ikaruszok még akkor is menni fognak, amikor a volvók és mercik régen roncstelepen lesznek.
A nyugatbalkán ótvar útjaira nem nyugati csodák kellenek, mert azok szétesnek, minden drágaságuk ellenére.
Igaz legalább tejelnek amikor megy a garantált megrendelés. Van miből.

Laciii 2012.08.20. 19:25:32

@Kopi3.14:
Az EUs támogatás nyilván nem csak Németországra vonatkozik.

Német meg tudja fizetni a németet és jobban bízik benne.

Csak a yamaha 2012.08.20. 19:27:17

@gyarló: Hamarosan..?!Pl-1es villamos budára?Mióta is kinlodnak vele?
Vagy a felesleges villamos járatok.4-6 99%ban ugyanott jár....De lenne pár 1x és gazdaságos megoldás/át variálási lehetőség is...

gyarló 2012.08.20. 19:38:10

@Csak a yamaha: Ha te a 4-6-os villamost feleslegesnek tartod, akkor én köszönöm szépen de itt fejeztem be!

maistro1 2012.08.20. 19:44:22

@maistro1:
Bocs, nekem lejött ez a lehetséges összefüggés is a cikktől függetlenül.

Az ilyen üzemeltetés a lehető legdrágább és aki most kódis, az 8 év múlva is az lesz.
Vagyis nem biztos, hogy ez a legjobb koncepció, az ilyen kiszervezősdi, pláne egy rajt-cél győztes pályázóval.
Az országban pl. Győrben vannak honos
buszok kifogástalanul üzemelnek, teszik a dolgukat.

Csak a yamaha 2012.08.20. 19:46:45

@gyarló: Szerinted logikus hogy mind2 van?Tudod mennyi a különbség az út vonalukban??Így már érted....

gyarló 2012.08.20. 19:52:08

@Csak a yamaha: Eddig is értettem...
Ha a 4-es áttábláznák 6-osra, akkor nyugodtabb lennél? Itt párhuzamos infrastruktúrákról van szó...

Csak a yamaha 2012.08.20. 20:04:54

@gyarló: Biztos valami közlekedési tudor vagy....Mekkora infrastúktura?2külön végállomás(300méterre egymástól+3megálló..)Ja ez biztos nem kerül pénzbe...

Amatőr 2012.08.20. 20:06:15

@Kopi3.14: „Az északi és a déli összekötő a belvárosban van?”

Nem. Nem ott van.

„ A Keleti, Nyugati, déli után hova mész?”

Metróösszeköttetés van mindhárom között.

„Ahol összeköttetés van az irányok között, az hol leledzik? Rákosrendező, Köbánya, Kelenföld.”

Északon Solymár felől:
Óbuda-Újpest-Rákosrendező-Pestúlyhely-kőbánya-Rákosliget
-Káposztásmegyer
-Nyugati
-Hungária krt- Keleti
- Kőbánya-Ferihegy
-Pestszentimre
-Józsefvárosi pu
-Könyves K. krt -Soroksár
-át a hídon- Nagytétényig
-Budaörsig
- Déli pu

Tehát létezik egy belső vasúti körgyűrű: Déli-Kelenföld-Vasúti híd- Könyves K.krt- Hungária krt- Nyugati pu. Csak a Nyugati-Déli pu mintegy 3 km-es szakasza hiányzik!

„” Milyen gyorsvasút van a Belvárosban, amelyikkel el lehet jutni bárhova is vasúton?””

Tehát Budapestet teljesen behálózzák a vonalak; csak nézz a térképre! Ha filccel áthúzod a vonalakat, akkor láthatod, hogy a Metróval teljes egységes egészt alkothatna. És sajna az is látszik, hogy milyen ostoba módon jelölték ki a 4-es metró vonalát.

_zahnrad 2012.08.20. 20:10:52

@Amatőr: a magyar piac bizony nagy lehetne, de az állam/városok előírják a szolgáltatóknak a menetrendet, a beszedhető díjakat és a nyújtandó kedvezményeket. A megrendelt menetrendet és előírtz kedvezményeket nem fedezi az árbevétel. A közlekedési cégeket pedig ezért veszteségesnek mondják. Pedig nem azok, csak politikusok döntenek szakmai kérdésekben is, sajnos, és nem értik.

_zahnrad 2012.08.20. 20:12:15

@Flaggx: A Rába szállíthatna futóművet a magyar buszok alá. A közlekedési kormányzat még ezt sem látja át, a Volános beszerzéseket tiltó személy pedig most részesült magas szintű kitüntetésben, nincs remény...

Amatőr 2012.08.20. 20:13:11

@Éhes_ló: ""Nem mellesleg az ikaruszok még akkor is menni fognak, amikor a volvók és mercik régen roncstelepen lesznek.
A nyugatbalkán ótvar útjaira nem nyugati csodák kellenek, mert azok szétesnek, minden drágaságuk ellenére.""

Szó szerint! Ezért is uraltuk a SZU piacot, ( ahonnan önérzetesen kivonultunk a f@.....p vezetőink jóvoltából), Keleteurópát, és az un fejlődő országok piacait. Mert a szar utakon összedől a Merci is és a Volvó is.

_zahnrad 2012.08.20. 20:13:20

@madandcrazybird: Egy kamion fogyaszt 20-25 litert százon, egy klímás csuklós busz 55-60-at.

Amatőr 2012.08.20. 20:14:29

@_zahnrad: Az a baj, hogy én is így látom.

_zahnrad 2012.08.20. 20:15:00

@Amatőr: mert zajosak, nagyon sok energiát használnak fel, és drága őket fenntartani. www.youtube.com/watch?v=EfDzcQznOxU

esef 2012.08.20. 20:17:18

@Eltévelyedés:
mi lenne ha a kommunizmus "bukása" után 20 évvel nem neokommunista nézeteket vallanánk? van amibe bele kell szólnia az államnak, nade, hogy mindent az állambácsi finanszírozzon...

@Marós:
eddig 50 évig a berni vb-döntőt, lassan 30 éve mexikót síratjuk, most legalább megvan miért kell sírni a kövekező 50 évben: a zikaruszért

gyarló 2012.08.20. 20:17:21

@Csak a yamaha: Hát nálad egyelőre sokkal jobban ismerem a témát, ez kiderült.

Nem mellesleg annál a két végállomásnál 2 metrómegálló is van..

_zahnrad 2012.08.20. 20:18:31

@rockjano: A meglévő metróvonalak indokoltak, és biztos van olyan hely, ahol indokolt lenne még egy. De más megoldás is van a méregdrágán építhető nehézmetrón kívűl, tramtrainről hallottunk már? Ha egy meglévő infrastruktúrát nem tudunk üzemeltetni akkor lehet érdemes lenne gazdaságosan üzemeltethető új szakaszokkal bővíteni, nem a létező legdrágábbal...

esef 2012.08.20. 20:18:35

@_zahnrad:
kivéve a bkv-s csuklós volvo ami hozza a 100-on 100-at normát :)

Amatőr 2012.08.20. 20:19:02

@maistro1: ""Vagyis nem biztos, hogy ez a legjobb koncepció, az ilyen kiszervezősdi, pláne egy rajt-cél győztes pályázóval. ""

Ez is csak egy lenyúlás, hogy majd évek múlva vissza lehessen szervezni, mert nem működik.

Valaki talán elmagyarázhatná, hogy miért olcsóbb a kisipari termék, mint
a nagyüzemi?
Mert ugye erről szól a kiszervezősdi.

Amatőr 2012.08.20. 20:20:58

@_zahnrad: Kár, hogy megmutattad!....

_zahnrad 2012.08.20. 20:21:02

@rockjano: Az EU-tól a metróra kapott pénzt el lehetett volna költeni úgy, hogy sokkal több ember közlekedését teszi jobbá. Pl villamos felújítások, járműcserék. A lengyelek például hazai buszokat vesznek EU-s pénzből: omnibusz.blog.hu/2010/06/03/buszbeszerzes_az_eu_tamogatasaval

_zahnrad 2012.08.20. 20:24:34

@Kopi3.14: Nagyon jó, hogy eltűnik a 7-es buszcsalád, örülök neki. De az átszállásmentes kapcsolatot nyújtott pl az Újpaloitán lakóknak, ezután a Keletinél át kell szállniuk a miről is? A 7-es buszról. A 3-as metró is egy rakás hasznot hozott, de nincs pénz fenntartani, magyarul az általa termelt haszon nem folyik vissza a BKV-hoz! Miért? Hova tűnik? Új állomási gépészettel, új járművekkel egy kisvárosnyival kevesebb energiát fogyaszthatna.

_zahnrad 2012.08.20. 20:26:30

@Marós: Az Ikarust SzG úr visszavásárolta, javaslom a posztjaink tanulmányozását. :-) Csak nincs megrendelésük. Itthonról azárt mert a vidéki cégeknek tiltott, külföldről pedig azért mert a keleti piac nekünk megszűnt, máshol pedig versenyképtelen.

madandcrazybird (törölt) 2012.08.20. 21:31:26

Egy nyerges szetelveny rakottan kb 32 litert fogyaszt.
Uresen valoban 25 litert lehet szamolni.
Azt hiszem varosi forgalomban egy busz valoban elhasznalja a 45 litert. Varosban a kamion is. Orszaguton a busz is megelegszik kevesebbel de most Budapestrol van szo.
De ilyen feltetelekiel is nagyon meg fogja erni a busz uzemeltetes. Mint emlitettem nem terheli a kilometerenkent fizetendo 15-20 euro centes utdij. Nem lesz ures kilometer, varakozas. Nem kell tartani a kamionstoppot. A munkaber is kevesebbre rug.Dubla annyira megeri a Transman-nak buszt uzemeltetni mint egy fuvarozonak kamiont. Big business.
Ez persze nem baj. Csak racsodalkoztam.

no_holy_shit 2012.08.20. 21:34:57

@halaloszto:
"ezeket a buszokat egy bank fogja megvenni, kulfoldi bank, kulfoldi penzbol. es ha jok leszunk, ideadja hasznalatra"

ezt meselem 10eve (miota kulfoldon elek...), hogy oruljon mindenki a MAVnak, VOLANnak es BKV-nak, de mindenki csak szidta. most itt van kaptok szep merci buszokat...
Egy menetjegy majd lesz 2-2,50€... Mezogazdasag mar nincs. Auchanban mult heten alig vettem kajat, mert dragabb mint nemetorszagban a LIDL.

-Kaja mar kurva draga (nem baj legalabb vekonyak maradnak a magyar lanyok, jobb penz hoznak kulfoldon a konyhara),
- benzin idaig is draga volt (vilagpiac... foleg a napraforgoolaj es az e85, ugye...???)
- most tomegkozlekedes is magan/kulfoldi kezbe kerul -> ezt sem lehet megfizetni
- bedolt lakashitelesek lakasat is adjatok el.

==> menjetek azert dolgozni (havi 40eFt-s berlettel), hogy kesobb dögöljetek ehen...

madandcrazybird (törölt) 2012.08.20. 21:36:00

@Amatőr: Mert annak van gazdaja.
London , buszkozlekedes. Magasabb uzemanyag arak. Munkaber 10-13 font a buszsofornek. 500 000 havonta forintban. Megsem veszteseges. Jegyar nem dragabb sokkal jelentosebben.

Káposztakukac 2012.08.20. 22:29:25

@madandcrazybird: próbálj meg 500 rongyból megélni londonban.

madandcrazybird (törölt) 2012.08.20. 23:01:01

@Káposztakukac: Miert mondod ezt?
Az alberlet(szoba) 100ezer forintban.Elelem 60 ezer forintba atszamolva.Berlet 60 ezer .Az 220 ezer kiadas. Megmarad 280 ezer.Az 3 millio 360 ezer megtakaritas.Szuperul meg lehet elni.

Marós 2012.08.20. 23:40:24

@kpityu2:
"A Skoda is elmaradt, mégis megmaradt. Valamit tudnak odaát. "

A Skodában nem jártam, de feltételezem, nem volt olyan lepukadt üzem , mint az Ikarusz.
Mind a pesti, mind a fehérvári kész kataszrófa. Ehhez hozzájárult a magyar privatizáció mételye. Csehek,,szlovákok ezt másként csinálták..Nálunk csak az ingatlan megszerzés, feldarabolása és bérbeadása volt a lényeg, mint bárhol az országban.
Mindamellett az Ikarusz-exporttért befolyt összeg, ha jött is, a nagykalapba folyt be. Sokat nem kaphatott az IKARUSZ ebből fejlesztésre.

Azonkívül, nem volt megfelelő a pótalkatrész ellátás sem. Ennek szinte semmi kulturája nem alakult ki magyarországon. Enélkül pedig nem megy...

Évekkel később azt a választ kaptam a fehérvári Ikaruszban, Volvóra épített ALFA gyáróitól, hogy olcsóbbak jóval, mint egykor a klasszikus IKARUSZ volt. A rengeteg alkalmazott miatt sokat gyártott az IKARUSZ anno, de borzasztó drágán..és korszerütlenül.

Stratocaster 2012.08.20. 23:43:58

Azt lehet tudni (nyílt titok), hogy a két legnagyobb itthoni buszgyártó tulajdonosi köre enyhén szólva nem "Fidesz-közeli", sőt az egyik ügyvezetője kifejezetten kritikus a jelenlegi miniszterelnökkel. A hazai politikai kultúrát figyelembe véve, lehet tippelni mikor fognak hazai buszokat venni a magyar közlekedési társaságok. A hazai ipar védelme csak politikai szólam, igazából a kormány-közeli cégek védelmét jelenti, a többiek le vannak sz@rva.

Marós 2012.08.20. 23:44:47

@_zahnrad:
csak mellékesen megjegyzem, egy roszdásodó mérőasztalt én is megvettem az IKARUSZban. De a sablonokat összadarabolták, majd MÉH-be eladták..
A telepet sóval behintették...

Marós 2012.08.20. 23:46:46

@Stratocaster:

Milyen hazai buszokat lehetne most venni?
(mielött még a politikára térnénk)

Marós 2012.08.20. 23:51:11

@_zahnrad:

Szerintem Széles G. handabandázik.Nem vásárol ő semmit, TV és ujságonkívül.
A fehérváriak sem igazolták ezt vissza.
Nincsőneki kedve már semmivel sem foglakozni..Max. a pénzét számolja...

Marós 2012.08.20. 23:55:13

@esef:
Na és a Marseille-i vereség, 1968-ban..?

Az volt a magyar foci búcsúja...
Marseille után már csak a sötétség...

maistro1 2012.08.21. 05:09:07

@Stratocaster: Azt lehet tudni (nyílt titok), hogy a két legnagyobb itthoni buszgyártó tulajdonosi köre enyhén szólva nem "Fidesz-közeli

Igen, ez sajnos nagyon hihető !!!

protézisesh 2012.08.21. 07:48:15

Vitézy kurvára nem csinál semmit, ahogy a BKV SEM! Ez egy magánvállalkozó (VT Trans), aki különös módon meg tudja oldani azt, amit a naaagy BKV nem: nullkilométeres buszokat lízingel, a folyamatos bevételeiből meg fizeti a lízingdíjat és még marad is neki.

protézisesh 2012.08.21. 07:49:29

@kanoc: "Aki a metrót presztisberuházásnak tartja annak ajánlom sok nyugati nagyváros közlekedési hálózatának a tanulmányozását."

Annyi pénzből, amennyit elqrnak a TELJES felszíni közlekedését...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.21. 09:11:19

"Az új budapesti buszüzemeltetési modell"

Az milyen? Még jobban szarunk a karbantartásra? :D

Nancsi 2012.08.21. 11:10:07

Ez a "bankok nem hiteleznének magyar buszt" duma simán hülyeség. Más biztosítékot is lehet választani, nem csak a járműveket: pl. ingatlanok, telkek, stb - amivel a BKV, főváros, akárki rendelkezik. Egyébként elfogadnának magyar buszt is biztosítékul, ha kockázatos az értékesítés, akkor alacsonyabb értéken (értsd magasabb önrészt kellene vállalni illetve pót-biztosítékot kéne bevonni), de elfogadnák. Megkockázatom egy bank sokkal szívesebben hitelezne magyar gyártású buszokat, hiszen így magyar céget fejleszthetne, akinek további hiteleket adhatna, stb. Ma a Magyarországi bankok rohadtul szeretnének működő, prosperáló, fix megrendeléssel rendelkező cégeket akvirálni.

A döntéshozók egyszerűen csak le akarják gyilkolni a magyar buszgyártást - erről szól a történet. Erről a dologról abszolúte nem a bankok tehetnek.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.21. 14:43:45

@Nancsi: Nem osztanának vissza eleget, az a probléma...

gyarló 2012.08.21. 16:37:16

@Nancsi: Hogyne! Egy magáncég adósságának fedezetéül adjon a Főváros vagy a BKV ingatlant. Nóóórmális?!

Egyébként nem tudom mi ez a nagy ellenállás, a világ legjobb buszai fognak jönni, ennek örülni kell. Ehhez még csak hasonlót is képtelen a magyar ipar kiizzadni magából, aminek persze nem kell örülni, de ez tény.

D4D 2012.08.21. 19:25:27

Az, hogy a VT nyert, szerintem nem meglepő. Az sem, hogy Citaroval.

Kopi3.14 2012.08.21. 20:47:01

@_zahnrad: ha értőn olvastál volna korábban, akkor ezt nem írtad volna le.

@Amatőr: számomra az mér nem belváros sáv. A jelen metróval nem lehetne összekötni a technológiai eltérések miatt- egyébként a négyes metró miért is lenne rossz, Keleti-Kelenföld irányú összekötéssel? Gyorsabb átjutást biztosítania-kevesebb megálló esetén.

Amúgy nem értem a nagy átszállásellenességet. Normálisan szervezett rendszerben transzbudapest járatok nem kellenenének minden második bokorban megállással, lenne n csomópont, amik között ingázhatnának nagy kapacitású, expressz járatok, s lokálisan kisebb körön belül lehetne teríteni az embereket. ehhez gyakori csatlakozások, s pontosan tartott menetrend kellene. ami nem lehetetlen.

BPO654 2012.08.21. 22:03:55

Csak röviden. Ezeket már magam is sokszor leírtam, de foglaljuk össze;
Először is jó utak kelleneének aztán új buszt, és nem fordítva!!!
Széles nem gyárt semmit, a Nabi Usának gyárt, a Kravtex az udvarra Törökbálint kínai villanybuszt tesztel, és jönnek a Citarok. BRAVÓ!!!
BKV felmorzsolgatása is lehet cél.... .
Akárki akármit mond, egy biztos; az IK200-as sorozatnál olcsóbb és olcsóbban fenntartható busz nincs, nem vot és soha nem is lesz. Nos ennek fényében gondoljunk már bele, ha még ezekkel sem bírjuk fenntartani, akkor mi lesz ha egyszer tényleg lesz több mint 1000 új korszerű busz??? Amikhez nem elég a csavarhóz-kalapács-flex triumvirátus?! Ezek a buszok primitív szerkezetek és a legkevesebbet fogyasztják, az alulmotorizált V7700 biszony megeszi a 100-at 100-on bekapcsolt légkondival -már ha fel vantöltve a tartály mert a gáz az qrva drága, meg a graffitti lemosó is.. . Ott ahol fagyállóra sincs pénz meg takarító is kevés ott csodát ne várjunk.... .
Ahol meg már a hagyomány sem számít és a modernséget a bilikék szín jelenti modern buszok helyett, ott meg már nincs is mit mondani.
Az IK v 134, és V187 modern busz. Ide Mutyisztánba pont jó lenne, akárcsak a Credo Citdellek. Beszélni az újraiparosításról az kevés mint sünben a dauer. Csinálni kéne... .
Mercedes gyár;
nokia seggét is kinyalták aztán mégis elhúztak mint a vadmadarak.
De hamár homár, át ha vmit lehetne gyártatni akkor gyártsunk Capacityt!! Az igen! Sok helyen még a villamost is kiválthatná (12,42,51,52, 18 akár a ritka 3-ast is). A buszhoz trolihoz nem kell sín. A szándék viszont nem ez... .
Négyes (tetves) metró;
csak annyit h pl az árából be lehetett volna troliasítani az egész várost. Jelenleg a troli az ami elérhető, fizette volna az Eu a kialakítást is trolikat is több int 90 %-ban.
Sebaj!!! ÉLJEN A RECEPCIÓ!!!

Amatőr 2012.08.22. 11:47:56

@Kopi3.14: ""Keleti-Kelenföld irányú összekötéssel? Gyorsabb átjutást biztosítania-kevesebb megálló esetén.""

Ezért fölösleges egy új vonal kiépítése, hisz már van ilyen!
A Kelenföldi Pu és a Déli között van összeköttetés, csak most vonatok járnak rajta. Mehetne metró helyettük!
süti beállítások módosítása