Májusban már biztosan nem megy az agglomerációba a Volánbusz

2013. március 04. - kristoof

P1010208.JPGÚj buszokra nem írták ki a tendert és a két korábbi beszerzés jelentkezési határideje is lejárt. Úgy tudjuk döntéshozóink húzzák az időt és az átgondolatlanság is rányomta a bélyegét a korábbi tervekre.

Nemrég megírtuk, hogy visszavonták a Volánbusz új buszokra vonatkozó tenderét, amit a közlekedési vállalat akkori ígérete szerint hamarosan újra kiírnak. Ez azóta sem történt meg és időközben az új buszok pénzügyi fedezetét biztosító tender jelentkezési határideje is lejárt. Hasonló történt a buszbérlésre vonatkozó résszel is. Mivel egyik tenderre sem érkezett ajánlat, ezért mindkét kiírás érvénytelen lesz a közeljövőben.

 

Úgy értesültünk, hogy a Volánbusz legnagyobb gondját a használt buszok bérlése jelentette. Ugyanis a terv az volt, hogy a BKV agglomerációból kieső buszait bérelné a Volán társaság. Időközben kiderült, hogy a BKV-nak az agglomerációs járatok elvesztése után sem lesz felszabaduló autóbusza, ugyanis tavasztól több villamospótlási feladatot is el kell látnia a főváros közlekedési cégének. Más cégnek pedig, nemhogy hazánkban, de egész Európában nincs több mint száz olyan autóbusza, amit fél évre bérbe tudna adni. Igaz hosszabb idejű bérbeadásra se lenne ilyen sok jármű.

P1000068.JPGNemcsak a Volánbuszra férne rá a frissítés. A többi Volánnak is cserélnie kellene, majdnem 200 Credo vár erre

A Volánbusz jelenleg politikai döntésre vár, de az eredeti határidő sürget, ezért a közlekedési cég azt ajánlotta a döntéshozóknak, hogy a 2013 május 1-ei határidő helyett inkább október 1-én kezdhessék meg Budakeszi, Budaörs, Diósd, Gyál, Nagykovácsi, Pécel, Solymár, Szigetszentmiklós és Törökbálint ellátását a BKV helyett. Viszont az új határidő is igen optimistának tűnik, szakértők szerint inkább a 2014 január 1-ei határidő lehet az, ami tartható, hiszen az új autóbuszok legyártásához és üzembeállításához ennyi időre mindenképpen szükség lenne. De ez is csak akkor igaz, ha az új buszok beszerzésére vonatkozó tendert heteken belül kiírják.

P1020560.JPGSok Ikarus 266-os vár cserére, de ezek nem lesznek jók a főváros környékére

 

Az már bizonyos, hogy tavasszal nem indulnak el a Volánbusz járatai a Budapest környéki vonalakon, de az őszi időpont még esélyes lehet az indulásra. Ez is csak abban az esetben, ha időközben feloldják a Volánokat sújtó beszerzési stopot és a Kravtex gyorsan le tudja szállítani az udvaron lévő buszait. Így a Volánok felszabaduló állományából a Volánbusz bérelhetne buszokat addig, amíg az új járművei meg nem érkeznek. Ha a Volánok selejtezésre kijelölt járművei megfelelnek a Budapest környéki közlekedés igényeinek, és azok bérbe adható állapotban vannak. Egyik feltétel sem tűnik könnyen teljesíthetőnek.

 

Update: ma reggel újabb tendert jelentetett meg a Volánbusz az agglomerációs vonalak átvételével kapcsolatban. Most épp alvállalkozót keresnek a 2013 május 1. és 2014 január 31. közötti időszakra. A buszokkal kapcsolatban nem tette magasra a lécet az állami cég. Akár 11 méteres szóló és 16,5 méteres csuklós busszal is lehet indulni a tenderen. A szerződés akár meg is hosszabbítható, így az a faramuci helyzet állhat elő, hogy még sok évig a BKV lesz a Budapest környéki szolgáltató, persze csak akkor, ha a fővárosi közlekedés cég indulni kíván a tenderen.

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr855116867

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BPO654 2013.03.08. 11:47:05

Egyenlőre nem megy az aggloba.
A dunaújvárosi C83-as viszont jöhetne a 7E-re!!! A piros szín is maradhat akár, régen úgy is piros 7-es volt a neve... .

www.hasznaltauto.hu/autobusz/ikarus/ikarus_c83.30_renault_motor-6647215

Brekkerzolt 2013.04.06. 15:26:34

@BPO654:
Te linkeled be mindenhova ezt a buszt?
Most ezzel, mire mész? Úgysem lesz egy ilyen a BKV, vagy a Volán kötelékében. Ez helyett, inkább felvásárolnák az összes használtbuszt, amit csak találnak, vagy lép a Kravtex, ha kiadnák neki alvállalkozásba (az meg jó kérdés, hogy nekik, mennyi busza van, talán ha a tendert megnyeri és van ideje közben még gyártani, akkor azonnal rá állna és használt /tesztelésre kínált járművek/ + új buszok is lesznek). Jó kérdés, hogy mi lesz a végén, sárga Credok, vagy beszereznek régebbi buszokat (vagy egy, 3. megoldás).
süti beállítások módosítása