A minap Széles Gábor gyakorlatilag bevallotta, amit iparági pletykákból már sejteni lehetett. A BKK erőltette a VT-Transmanra a főváros új Mercedes buszait.
Széles Gábor hazánk autóbuszgyártásának sokszoros megmentője a saját Facebook oldalán vallotta be, hogy a kisebbségi tulajdonában álló VT-Transman, azért vásárolt Mercedes buszokat, mert a BKK tenderén, annak idején csak úgy tudott nyerni, ha Ikarus buszok helyett Mercedes buszokkal indul.
A csuklós Citarónál sem a belső elrendezést sem a klíma kapacitását nem sikerült igazán eltalálni (fotó: Zahnrad)
Nem ez az első eset, hogy Széles nekimegy a jelenleg regnáló hatalomnak. Korábban a szintén saját tulajdonában álló Magyar Hírlapban is jelent meg cikk arról, hogy a kormány már három éve nem hajlandó új buszokat vásárolni a közlekedési vállalatainak. Ráadásul a Rába úgy írt alá szándéknyilatkozatot közös gyártásról a Volvóval, hogy az Ikarus szintén aláírt egy hasonló megegyezést 2010 áprilisában a nemrég állami tulajdonba került Rábával.
Egyébként valószínűsíthető, hogy a BKK nem véletlenül ragaszkodott annyira a Mercedes Citarókhoz. Ugyanis egy megbízható és jól használható konstrukciót kerestek. Ez utóbbi, ahogy korábban megírtuk, nem igazán sikerült az illetékeseknek. Főként a csuklós kocsikkal akadtak problémák, hiszen a Citarók belső elrendezése sem és a klíma méretezése sem úgy sikerült, ahogy az elvárható lett volna.