Városközi oroszlán

2015. március 27. - _zahnrad

p_bus_eot_man_lions_intercity_16.jpgNem macskaféle, hanem busz. Bemutatkozik az új MAN Lion’s Intercity és az ankarai gyár.

Az Euro VI-os emissziós norma és a 2017-től hatályos, szigorú EGB R66.02 borulásbiztonsági előírás kifogott a régi Lion’s Classic SÜ (A72) típuson, illetve a nyugati piacokon már különben is szalonképtelen lett volna a Mercedes Intouro-jával szemben. A Scania Volkswagen csoporthoz kerülése oldotta meg a problémát, a korábbi Lahti karosszálóüzem OmniExpress 3.20 típusának MAN alvázra adaptálása két különféle, 12,8 és 13 méter, hosszúságban jelenti az új típust. A vázszerkezet hasonlósága az ablak- és ajtókiosztáson túl a tetőhosszsarok kialakításán és a manapság szokatlan oldallemez-üveg arányon is tetten érhető.

p_bus_eot_man_lions_intercity_02.jpgVajon itthon mikor kezdődik a helyközi buszok cseréje?

A 12,28 méter hosszú alapváltozat 55 ülő és 29 álló utast szállíthat. A C jelzésű 13 méter hosszú, de szintén kettő tengelyen gördülő, kivitel 59 ülő- és 25 álló utasnak kínál helyet. Az alapkivitel csomagtere 5,2 a hosszabbiké 6,4 köbméteres.

A motor mindkét esetben a 6,9 liter lökettérfogatú MAN D0836, 290 lóerős változata. A motor ismeri a start-stop üzemmódot, ami egy helyközi busz esetén inkább csak az utascsere idejére lehet hasznos. A légsűrítő is kettős üzemmódú, ha nincs szükség levegőre, kevésbé terheli a motor főtengelyét. A téglatest alakúnak tűnő busz alaktényezője pár ügyes megoldásnak köszönhetően csak 0,4 cw. A kocsi természetesen MAN futóműveken gördül, a felnik a szokásos acél helyett alumíniumból készültek, ami száz kilogramm megtakarítást jelent a busz tömegéből. Ettől persze nem lesz pehelykönnyű, inkább az Euro VI ellenszeréről van itt szó. Az erőátvitel következő eleme a váltó, ez lehet hat fokozatú mechanikus ZF, vagy az Ecolife automata, illetve a Voith négy fokozatú automatáját is kérheti valaki, ha éppen azt szeretné.

p_bus_eot_man_lions_intercity_14.jpgNem csinál forradalmat a hátfal sem, de letisztult

Helye lenne itthon is, a Volán társaságok helyközi eszközparkjának az állapota az elmúlt pár évben drámaian romlott.

Az ankarai gyár

 

Az idei évtől a Neoplan autóbuszok már kizárólag csak az ankarai gyárban készülnek. E mellett újdonság, hogy a Lion’s City városi család – a hibrid modellek kivételével – is készülhet a törököknél a lengyelországi gyárak mellett. A fő cél a rövid szállítási idő biztosítása, az MAN-től megszokott magas minőség mellett. További újdonság a Lion’s Intercity mellett a szintén itt készülő Lion’s Coach és a Lion’s Regio is megkapja az idei modellévtől a fekete zongoralakk hűtőmaszk imitációt.

Ha érdekel az autóbuszok múltja, jelene és jövője, ha friss képet szeretnél kapni e közlekedési eszközökről, akkor csatlakozz hozzánk a Facebookon is!

Képek: MAN

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr487310628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2015.03.30. 16:29:39

A Lion’s Classic SÜ (A72) linkje nálam döglött.

12,8 és 13 > 12,28 és 13,05
(Akartam kérdezni, mi értelme 20 centi különbséggel két típusváltozatnak, aztán utánanéztem :)

Érdekes a hátfal azzal a bazi réssel, mint egy kazettás magnó...

Bluemotion 2015.04.01. 21:29:26

Várom már azt a napot, mikor a kényelmetlen Credo buszokat kezdik el lecserélni.

_zahnrad 2015.04.26. 22:19:43

@Comandante en Jefe: Az Euro VI-os motort valahogy ki kell szellőztetni. Szerintem ez még mindig esztétikusabb, mint telirácsozni
süti beállítások módosítása