Szabolcs-Szatmár-Bereg megyébe került a legidősebb ismert 200-as Ikarus, egy 1970-es gyártású Ikarus 250.01.
A buszt 1970. augusztus 5-én vette át a Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetem a gyártótól. A típusa Ikarus 250.01, alvázszáma: 250 01 0015 70. A karosszéria eredetileg bordó-csont színben pompázott. Az első rendszáma GB 17-63 volt, majd BZ 16-24 rendszámot kapott. Kb. 20 éves korában kapott egy felújítást a Béke téren, ezzel együtt a fehér színt és mellé a műhelyre jellemző zöld csíkozást is kapott. A következő felújítására 2002 és 2004 között került sor, ekkor a vázszerkezet nagy része következett, ami ennek köszönhetően jó állapotban van. Ezt követően Szentendre környékén állt a kocsi, FKC-960 rendszámmal, majd tavaly került a mostani gazdájához.
A felújításokat az utastér szenvedte meg a leginkább, a műszerfal sem az eredeti már. A kocsi különlegességét adó gépészet nagy része szerencsére megmaradt. Így az orrhűtős szívómotor, a fektetett, szöghajtással hajtott 069-es kormányszervó, a független mellső felfüggesztés és az ASH-75-ös váltó is. Az Ikarus 250-es első sorozatgyártott szériája a prototípusok után a 250.00-ás volt. Ebben volt még ruhatár, illetve büfé hűtővel. A szóban forgó 250.01-es kivitelbe ezek a luxus kiegészítők már nem kerültek bele.
A buszt újjáépíteni tehát nem szükséges, a műszerfal cseréjére hamarosan sor kerül, kap egy egyrészes, álló műszerfalat. A busz akár utasokat is szállíthatna, de muzeális célra is alkalmas lehet. Ehhez fel kellene újítani korhű elemekkel, ebben a tulajdonos család minden tagja elszánt és elhivatott.