A Busworld meghatározó újdonságai mellett nem mehetünk el szó nélkül. Terítéken a ZF, a Hübner és a BRIST új megoldásai.
A Busworld meghatározó újdonságai mellett nem mehetünk el szó nélkül. Terítéken a ZF, a Hübner és a BRIST új megoldásai.
Immár végleges: a BKV forgalmi dízelflottájából kikoptak a 200-as és a magaspadlós 400-as Ikarusok. A 412-eseknek és az alacsonypadlós 405-ösnek sincs már sok hátra, és várhatóan egy éven belül búcsúzunk a magaspadlós Ikarus troliktól is. A leköszönő típusok azonban a kezdetektől magukon viselték üzemeletőjük, a BKV kézjegyét.
Megtörtént, aminek már rég meg kellett volna történnie, ma, azaz 2022. november 20-án elbúcsúztak a BKV-tól a magaspadlós dízel Ikarusok. A régi technikáért rajongók már csak a nosztalgia- és retróhétvégéken találkozhatnak velük. Vagy a trolibuszvonalakon, a troliüzemnél ugyanis még odébb van a búcsú, bár 2023-at nagy eséllyel ott is magaspadlós Ikarus nélkül fogják befejezni.
Az új Mercedesek és a Solaris trolik érkezésével és a metrópótlás végeztével lezárul egy korszak a BKV történetében: elbúcsúznak a főváros útjaitól az utcakép részét több mint 50 éve képező Ikarus 200-asok, és a magaspadlós 400-asok is. A 415-ösöktől már nyáron, a 260-asoktól és a 435-ösöktől pénteken elbúcsúztunk, a 280-asoktól, ha minden igaz, jövő héten búcsúzunk, és a magaspadlós trolik búcsúja sincs már messze. A „nagy”, de már 20 éve halott Ikarus által tervezett és gyártott járműveket hamarosan már csak a 412-esek és a 412T trolibuszok fogják reprezentálni.
Az új Mercedesek és a Solaris trolik érkezésével és a metrópótlás végeztével lezárul egy korszak a BKV történetében: elbúcsúznak a főváros útjaitól az utcakép részét több mint 50 éve képező Ikarus 200-asok, és a magaspadlós 400-asok is. A „nagy”, de már 20 éve halott Ikarus által tervezett és gyártott járműveket hamarosan már csak a 412-esek és a 412T trolibuszok fogják reprezentálni.
Az új Mercedesek és a Solaris trolik érkezésével és a metrópótlás végeztével lezárul egy korszak a BKV történetében: elbúcsúznak a főváros útjaitól az utcakép részét több mint 50 éve képező Ikarus 200-asok, és a magaspadlós 400-asok is. A „nagy”, de már 20 éve halott Ikarus által tervezett és gyártott járműveket hamarosan már csak a 412-esek és a 412T trolibuszok fogják reprezentálni.
Az új Mercedesek és a Solaris trolik érkezésével és a metrópótlás végeztével lezárul egy korszak a BKV történetében: elbúcsúznak a főváros útjaitól az utcakép részét több mint 50 éve képező Ikarus 200-asok, és a magaspadlós 400-asok is. A „nagy”, de már 20 éve halott Ikarus által tervezett és gyártott járműveket hamarosan már csak a 412-esek és a 412T trolibuszok fogják reprezentálni.
A 2-es metró Puskás Ferenc Stadion állomásánal található elágazó műtárggyal kapcsolatos írásra számos észrevétel érkezett. Némelyik építő jellegű volt, de természetesen akadtak negatív felhangot megütő, a konstruktivitást mellőző megnyilvánulások is.
Vendégszerzőnk ezúttal a 2-es metró elveszett vágányainak és a Puskás Ferenc stadion metrómegállót övező városi legendáknak eredt nyomába.
A program megalkotásánál főként a magyar gyártókat szerették volna helyzetbe hozni, de ez a cél egyáltalán nem sikerült.
A tömegközlekedési megállók területén sok helyen találkozhatunk úgynevezett várókkal, vagy másnéven esőbeállókkal. Ezeknek a funkciója többes: értelmes kialakítás esetén védik a járművekre várakozókat az időjárás viszontagságaitól, leülési lehetőséget biztosítanak, valamint bevételt is generálnak az önkormányzatoknak és a kihelyező cégnek is adó, illetve reklámbevétel formájában.
Egyre több helyen hódít teret az elektromos hajtás. Megnézzük milyen módszerekkel lehet hatékonyabb, kisebb és könnyebb hajtást készíteni.
Ahogyan azt már korábban is megírtuk, a BKV küszöbén áll annak, hogy újabb konstrukcióhibás buszokat szerezzen be, egészen pontosan 11 darabot. Miközben az eredeti gyártót csődbe kormányzó, és a konstrukciót, nincs rá szebb szó, elkúró úriembereknek cseppet sem meglepő módon felelősségre vonás nélkül nyomuk veszett – legalábbis a közéletből kikoptak – az örökségül itt hagyott alkatrészhalomból újabb 11 csodacsuklós nőtt ki a földből, miközben az on-line szakmai és közösségi terekben személyeskedő és méltatlan élet-halál harc folyik a mundér becsületéért.
Mit hoz a jövő az aszinkron motorok után? Eltérő elveken működő motorokat nézünk meg.
A Solaris már megint valami olyat mutatott, ami más gyártóknak még nincs. A piaca nem hatalmas, de nem is elhanyagolható.
Egyre több helyen hódít teret az elektromos hajtás. Lássuk hogyan működnek a motorok! Elsőre az aszinkron motorokról lesz szó.
Az IAA kiállítás idén elmarad, ezért a Mercedes is digitális úton mutatta be az újdonságait.