Új villanypapucsok

2023. október 20. - _zahnrad

k2023-10-05_pi_zf_axtrax2-lf.jpgA Busworld meghatározó újdonságai mellett nem mehetünk el szó nélkül. Terítéken a ZF, a Hübner és a BRIST új megoldásai.

Tovább

Búcsúznak az Ikarusok a BKV-tól

VI. rész: a BKV-s fejlesztések

Immár végleges: a BKV forgalmi dízelflottájából kikoptak a 200-as és a magaspadlós 400-as Ikarusok. A  412-eseknek és az alacsonypadlós 405-ösnek sincs már sok hátra, és várhatóan egy éven belül búcsúzunk a magaspadlós Ikarus troliktól is. A leköszönő típusok azonban a kezdetektől magukon viselték üzemeletőjük, a BKV kézjegyét.

Tovább

Búcsúznak az Ikarusok a BKV-tól

V. rész: Ikarus trolibuszok

Megtörtént, aminek már rég meg kellett volna történnie, ma, azaz 2022. november 20-án elbúcsúztak a BKV-tól a magaspadlós dízel Ikarusok. A régi technikáért rajongók már csak a nosztalgia- és retróhétvégéken találkozhatnak velük. Vagy a trolibuszvonalakon, a troliüzemnél ugyanis még odébb van a búcsú, bár 2023-at nagy eséllyel ott is magaspadlós Ikarus nélkül fogják befejezni.

Tovább

Búcsúznak az Ikarusok a BKV-tól

IV. rész: alacsonypadlós Ikarusok

Az új Mercedesek és a Solaris trolik érkezésével és a metrópótlás végeztével lezárul egy korszak a BKV történetében: elbúcsúznak a főváros útjaitól az utcakép részét több mint 50 éve képező Ikarus 200-asok, és a magaspadlós 400-asok is. A 415-ösöktől már nyáron, a 260-asoktól és a 435-ösöktől pénteken elbúcsúztunk, a 280-asoktól, ha minden igaz, jövő héten búcsúzunk, és a magaspadlós trolik búcsúja sincs már messze. A „nagy”, de már 20 éve halott Ikarus által tervezett és gyártott járműveket hamarosan már csak a 412-esek és a 412T trolibuszok fogják reprezentálni.

Tovább

Búcsúznak az Ikarusok a BKV-tól

III. rész: A 400-asok megjelenése és elterjedése

Az új Mercedesek és a Solaris trolik érkezésével és a metrópótlás végeztével lezárul egy korszak a BKV történetében: elbúcsúznak a főváros útjaitól az utcakép részét több mint 50 éve képező Ikarus 200-asok, és a magaspadlós 400-asok is. A „nagy”, de már 20 éve halott Ikarus által tervezett és gyártott járműveket hamarosan már csak a 412-esek és a 412T trolibuszok fogják reprezentálni.

Tovább

Búcsúznak az Ikarusok a BKV-tól

II. rész: A 200-asok evolúciója

Az új Mercedesek és a Solaris trolik érkezésével és a metrópótlás végeztével lezárul egy korszak a BKV történetében: elbúcsúznak a főváros útjaitól az utcakép részét több mint 50 éve képező Ikarus 200-asok, és a magaspadlós 400-asok is. A „nagy”, de már 20 éve halott Ikarus által tervezett és gyártott járműveket hamarosan már csak a 412-esek és a 412T trolibuszok fogják reprezentálni.

Tovább

Búcsúznak az Ikarusok a BKV-tól

I. rész: a kezdetek

 Az új Mercedesek és a Solaris trolik érkezésével és a metrópótlás végeztével lezárul egy korszak a BKV történetében: elbúcsúznak a főváros útjaitól az utcakép részét több mint 50 éve képező Ikarus 200-asok, és a magaspadlós 400-asok is. A „nagy”, de már 20 éve halott Ikarus által tervezett és gyártott járműveket hamarosan már csak a 412-esek és a 412T trolibuszok fogják reprezentálni.

Tovább

Buszváró tortúra Mátyásföldön

20210125_161108.jpg

A tömegközlekedési megállók területén sok helyen találkozhatunk úgynevezett várókkal, vagy másnéven esőbeállókkal. Ezeknek a funkciója többes: értelmes kialakítás esetén védik a járművekre várakozókat az időjárás viszontagságaitól, leülési lehetőséget biztosítanak, valamint bevételt is generálnak az önkormányzatoknak és a kihelyező cégnek is adó, illetve reklámbevétel formájában.

Tovább

Modulo-saga, N. rész

cimlap_35.jpg

Ahogyan azt már korábban is megírtuk, a BKV küszöbén áll annak, hogy újabb konstrukcióhibás buszokat szerezzen be, egészen pontosan 11 darabot. Miközben az eredeti gyártót csődbe kormányzó, és a konstrukciót, nincs rá szebb szó, elkúró úriembereknek cseppet sem meglepő módon felelősségre vonás nélkül nyomuk veszett – legalábbis a közéletből kikoptak – az örökségül itt hagyott alkatrészhalomból újabb 11 csodacsuklós nőtt ki a földből, miközben az on-line szakmai és közösségi terekben személyeskedő és méltatlan élet-halál harc folyik a mundér becsületéért.

Tovább
süti beállítások módosítása