Nem jön Budapestre a 2013-as Év Busza?

2012. szeptember 17. - _zahnrad

15573537_c8492a2923a0ed5d12972d84f6537148_l.jpgA Bus of the Year 2013-as díjat a Versaillesben lezajlott teszt alapján a Mercedes-Benz Citaro kapta. Szintén friss hír, hogy az előzetes várakozásokkal ellentétben nem tud szerződést kötni a Citaroval pályázó cég és a BKK.

 

Bár a gyártó honlapján még nincs információ a címről, és a hivatalos díjátadó is csak a pénteken kezdődő IAA kiállításon lesz, de a Bus of the Year zsűrijét adó taglapok már publikálták az eredményt. A Citaro a díjat hagyományos dízel buszként szerezte meg a hibrid versenytársak előtt. A Citaro ezzel utat mutat a hagyományos dízel hajtású buszok fejlesztésében. A dízel hajtású buszok konstrukciójában még mindig nagy fejlődési lehetőségek rejtőznek. A részletes technikai bemutatónk itt olvasható.

Augusztus végén még úgy tűnt, hogy a BKK a VT-Transmannt választja a 150db új busz szállítására. Az előzetes hírek szerint a nyertes a Mercedes Citaro-val nyert. A Magyar Narancs mai információi szerint a tendert a BKK a BKV-val együtt írta ki, és a BKV nem egyezik bele a buszkiszervezés első lépcsőjét jelentő megállapodás tető alá hozásába.

citeraomni.jpg

Álom marad?

A felülről elrendelt, veszteségtérítés nélküli hajózást elnézve ez nem is csoda. A Dunára való visszatérés elrendelése, és a finanszírozásának megoldatlansága mindenben az elmúlt húsz esztendő közlekedéssel kapcsolatos döntéseit, és eljárásmódjait idézi. Ideje lenne felébredni, és józanul cselekedni, mert az utasok továbbra is kénytelenek a környezetvédelmi, biztonsági és kényelmi elvárásoknak a legkevésbé sem megfelelő járművekkel utazni.

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr884784477

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2012.09.18. 07:40:49

arra sajnos sosem válaszoltak hogy ha törvényszerűen tudnak olcsóbban üzemelni az alvállalkozók, úgy hogy még nyereségük is van, akkor miért nem lépik meg ugyanezen működési formát a BKV-nál.

D4D 2012.09.18. 11:56:53

@Rocko-:

Az alvállalkozó nem biztos, hogy olcsóbban üzemel, viszont az AV megkapja a neki járó pénzt, ellenben a BKV-val.

Rocko- 2012.09.18. 11:58:52

@D4D: no igen, de számomra ez is kérdéseket vet fel. (nem feléd, a vezetés felé.)
ha az alvállakozó nem olcsóbb, akkor miért van?
ha az alvállakozót ki tudják fizetni, akkor a BKV-t miért nem?
zavaros ez az dolog, és úgy érzem: nem is akarják tisztázni, se szóban, se tettekben.

D4D 2012.09.18. 17:41:09

@Rocko-:

Ami tiszta, az átláthatóbb, mint a zavaros.

BPO654 2012.09.19. 00:45:55

@D4D:
Úgy van!
Bkv 400-500 Ft/km.
Alvállalkozó 797 Ft/km
Igaz, a BKV buszok amortizációja nulla, mert már nullára avultak, és légkondi sincsen rajtuk.

Lenne még pénz a Közop-ban ebből lehetne új járműveket venni, v M3 metrót felújítani!!!!!!!!!!!!
www.napi.hu/magyar_gazdasag/hatalmas_penzeket_bukhat_magyarorszag_eltotyogi_a_kormany_a_penzosztast.531420.html
süti beállítások módosítása