Busworld 2013 I.rész

2013. október 21. - _zahnrad

A buszos világ legrangosabb kiállításán az Euro VI-os motorok beépítése és az alternatív hajtási megoldások kerültek reflektorfénybe. Összefoglalónk első részében az innovatív gyártókat vesszük górcső alá. Hazai gyártók   Magyarországot komplett busszal csak a…

Tovább

Mit láthatunk a holnap kezdődő Busworldön?

Kétévente rendezik meg a belgiumi Kortrijkban a világ legnagyobb autóbuszos seregszemléjét. Ebben az évben október 18. és 23. között látogatható az esemény. Az Omnibusz munkatársai a kiállítás ideje alatt a helyszínről jelentkeznek. A belga kisváros minden páratlan év…

Tovább

Igazán "nemzeti buszt" vesznek a svédek

Fónagy János szerint „egy buszgyár éves ideális kapacitása 10-12 ezer darab, miközben a magyar igény mindössze 600-800 darab, tehát autóbuszgyártást ma Magyarországon nem lehet gazdaságosan működtetni.” Ehhez képest az állami tulajdonú Rába mai közleménye szerint az ő…

Tovább

Európai elektromos buszok

Mi a válasza az öreg kontinensnek a kínai elektromos busz offenzívára? Létezik-e európai út? Itt van már az elektromos közlekedés ideje? A tehergépkocsi és főegységgyártással is rendelkező nagy európai buszgyártók mintha tudomást sem vennének a kínaiak elektromos buszok…

Tovább

A bizonyítványát próbálja magyarázni a Rába?

Elég rossz a kommunikációja a győri cégnek. Ugyanis a Rába által a jövőben elérni tervezett, akár 30 százalék hozzáadott magyar értékhányaddal szemben a ma létező magyar buszgyárak kiviteltől függően 70-85 százalékos magyar hányadú buszokat kínálnak. Ilyen könnyű a…

Tovább

Nincs magyar alkatrész a Nemzeti buszban

Legalábbis a Rába sajtóhíre szerint. Szerintünk pedig van magyar beszállítója a Volvo buszainak, igaz ők Wroclawba szállítanak és nem Győrbe. Így a Budapesten nemrég forgalomba állított Mercedes Citarók is több magyar alkatrészt tartalmaznak, mint a Nemzeti busz. Ha egy üzlet…

Tovább

Új magyar elektromos autóbusz születik

Idén érdemes lesz ellátogatni a belgiumi Busworld kiállításra, mert egy igazán előremutató új magyar autóbuszcsalád első tagja is bemutatkozik. Idén év elején már bemutattuk a terveket, ezért most változtatás nélkül közöljük a Magyar Autóbuszgyártó Klaszter…

Tovább

Elektromos busszal a várba?

Kipróbáltuk a Siemens hajtással szerelt Rampini Alé elektromos midibuszt. A 2003-ban csődbe ment Carozzeria Autodromo Modena legfrissebb fejlesztését, az Alé midibusz gyártási jogait a speciális felépítmények, és repülőtéri kiszolgáló eszközök gyártásával foglalkozó…

Tovább

Busszal a jövőbe III – Az elektromos buszok

Jövőbe tartó járatunk pályaudvarra érkezett. Sokak szerint van tovább is, de könnyen lehet, hogy ez a végállomás. Az elektromos buszokkal kapcsolatban első körben megnézzük, mi minden kell egy villanybuszhoz, és mik a területet érintő legfontosabb újdonságok. Mi is az az…

Tovább

VI. Ikarus, Csepel és veterán járművek találkozója

Idén is megrendezésre került a veterántalálkozó Polgáron, az M3 acheoparkban. A számos különlegességet tartogató találkozóról képes beszámolóval tudósítunk. Nehéz megítélni mi volt a kiállítás legnagyobb meglepetése, de a pótkocsit vontató 620-as Ikarus igazi…

Tovább

Újabb öt távolsági Scania érkezett a Borsod Volánhoz

Tízre emelkedett a Scania-Higher Touring GT-HD távolsági busz flotta száma a borsodi közlekedési vállalatnál. Ahogy korábban, arról beszámoltunk idén február 25-én öt új Scania Touring távolsági autóbuszt állított forgalomba a Borsod Volán Zrt., többek között a kedvező…

Tovább

A Rába és az MAN vitte a Volánbusz tendert

Tavaly év végén vélhetően a kettős fronthatásnak kitett köztisztviselők kitalálták, hogy a Volánbusznak át kell venni az agglomerációban a BKK-tól a feladatait. Hosszú, majd két éves, keserves vergődés után az egyik járműbeszerzésükön most eredményt hirdettek. Furcsa a…

Tovább
süti beállítások módosítása