A buszoknál bejött a keleti nyitás?

2015. március 02. - _zahnrad

karsanbkk.jpgA török miniszterelnök látogatása nem volt hiábavaló. A budai vár közlekedése az ellenkező híresztelésekkel ellentétben mégis megkapja a török gyártmányú Karsan midibuszokat

Az Európai Unió által társfinanszírozott ,,Budai Vár és környéke közlekedésfejlesztése" elnevezésű projekthez a BKK utólag szerette volna hozzácsapni a 16 plusz opcionálisan 24 darab dízel, majd 7 plusz opcionálisan 14 darab elektromos busz beszerzését. A tenderek lezajlottak, de eddig hiányzott a támogatási szerződés módosításához a kormányzat áldása, ennek végső határideje a szerződések megkötésétől számított 6 hónap, különben a szerződések érvényüket vesztik. Ennek okáról inkább nem találgatnánk, de a török miniszterelnök keddi látogatása a jól láthatóan jót tett a dízelbuszok beszerzésének. A látogatás jól volt időzítve, az időből pont nem futott ki a szerződés módosítása.

Az index cikkében szereplő pár pontatlanságra felhívnánk a figyelmet. Az Orangeways hazai, Rába-Molitus buszokat tervezett futtatni, a magyar felépítményes, Mercedes motoros buszokhoz a Volvónak semmi köze. Ahogy a Volvónak nincs se alkalmas alváza, se alkalmas felépítménye. A BKK továbbá már döntött a beszerzésről, erről az aláírt szállítási szerződés tanúskodik, ami csakis egy támogató kormánydöntésre vár, ahogy az a szerződés szövegezésében is olvasható.

sie022.jpg 
Nem szerepelt meggyőzően a kettő évvel ezelőtti tesztünkön sem a Siemens hajtás, sem az olasz kasztni

Az elektromos buszokra pályázó Siemens közleményének időzítése ezek szerint nem a véletlen műve. De nekik itt és most - ha minden igaz - nem osztottak lapot. Azaz valószínűleg már nem fért bele az amúgy is költséges projektbe még egy drágító módosítás.

Ezzel a hazai dízel midibusz próbálkozások és a még csak tervezőasztalon létező szépreményű dízel midibuszoknak valószínűleg újabb exportpiacokat kell találniuk a főváros közlekedése helyett. Valószínűleg a kétes hírű alvállalkozó aspiránsoknak is könnyebb lesz újra útilaput kötni a talpuk alá... Ezzel pont kerülhet a több mint fél évtizede húzódó kutyakomédiára, amit a BKV-BKK páros a botrányos külalakú és megbízhatóságú Ikarus 405-ös midibuszok lecserélésével művelt. Nyitott kérdés maradt viszont az elektromos midik kérdése, ahol több hazai karosszáló is reménykedhet még.

Ha érdekel az autóbuszok múltja, jelene és jövője, ha friss képet szeretnél kapni e közlekedési eszközökről, akkor csatlakozz hozzánk a Facebookon is!

 (A címlapképünk csupán illusztráció! -  kristoof műve)

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr857223479

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2015.03.02. 08:34:34

A Karsan alatt Rába futómű van, igaz?
Ha így lesz: az OW-t nem sajnálom egy csöppet sem. Az S91-est sajnálom, hogy nem jön - nagyon jó kis busz, bár annyit valószínűleg nem ér, amennyiért kínálják, főleg ennyire árérzékeny piacon.

humorpalanta 2015.03.02. 18:09:05

Nem akarom én kritizálni a döntést, de valahogy nem bízom ezen buszok minőségében. Aztán majd kiderül.

czjanos 2015.03.02. 18:28:59

Az első járatot Jumurdzsák fogja vezetni.

BPO654 2015.03.02. 23:34:59

@Comandante en Jefe: Igen a Rába (futómű) a lényeg... .
Azért van a volvo szerződés is, busz import, futómű export főleg kamionokhoz, és volvo nyergesvontató import (Waberer's exhungarocmion). Így már kerek ugye?

BPO654 2015.03.02. 23:40:26

@_zahnrad:
"................................kutyakomédiára, amit a BKV-BKK páros a botrányos külalakú és megbízhatóságú Ikarus 405-ös midibuszok lecserélésével művelt. Nyitott kérdés maradt viszont az elektromos midik kérdése, ahol több hazai karosszáló is reménykedhet még."
Igen, hát már vagy 10 éve ki kellett volna kukázni a midiket, de a politikusoknak ez nem volt fontos. 452 mrd volt M4-re, de 1-2 mrd nem volt új midikre.........:D Erről a politikusok tehetnek elsősorban Sky, nem kell a BKV-t ekézni állandóan.
A tramplinik jobb lenne ha nem jönnének szakmai alapon egy nagy rakás ......, nem kéne csak azért megvenni mert Bécsben is ilyen van, és ha nekik jó akkor biztos, hogy jó. Nem jó. Sem ergonómiailag, sem árban, sem iparilag, sem sehogy.

castroll 2015.03.03. 08:30:41

A törökök bevették Budát...
süti beállítások módosítása