A török miniszterelnök látogatása nem volt hiábavaló. A budai vár közlekedése az ellenkező híresztelésekkel ellentétben mégis megkapja a török gyártmányú Karsan midibuszokat
Az Európai Unió által társfinanszírozott ,,Budai Vár és környéke közlekedésfejlesztése" elnevezésű projekthez a BKK utólag szerette volna hozzácsapni a 16 plusz opcionálisan 24 darab dízel, majd 7 plusz opcionálisan 14 darab elektromos busz beszerzését. A tenderek lezajlottak, de eddig hiányzott a támogatási szerződés módosításához a kormányzat áldása, ennek végső határideje a szerződések megkötésétől számított 6 hónap, különben a szerződések érvényüket vesztik. Ennek okáról inkább nem találgatnánk, de a török miniszterelnök keddi látogatása a jól láthatóan jót tett a dízelbuszok beszerzésének. A látogatás jól volt időzítve, az időből pont nem futott ki a szerződés módosítása.
Az index cikkében szereplő pár pontatlanságra felhívnánk a figyelmet. Az Orangeways hazai, Rába-Molitus buszokat tervezett futtatni, a magyar felépítményes, Mercedes motoros buszokhoz a Volvónak semmi köze. Ahogy a Volvónak nincs se alkalmas alváza, se alkalmas felépítménye. A BKK továbbá már döntött a beszerzésről, erről az aláírt szállítási szerződés tanúskodik, ami csakis egy támogató kormánydöntésre vár, ahogy az a szerződés szövegezésében is olvasható.
Nem szerepelt meggyőzően a kettő évvel ezelőtti tesztünkön sem a Siemens hajtás, sem az olasz kasztni
Az elektromos buszokra pályázó Siemens közleményének időzítése ezek szerint nem a véletlen műve. De nekik itt és most - ha minden igaz - nem osztottak lapot. Azaz valószínűleg már nem fért bele az amúgy is költséges projektbe még egy drágító módosítás.
Ezzel a hazai dízel midibusz próbálkozások és a még csak tervezőasztalon létező szépreményű dízel midibuszoknak valószínűleg újabb exportpiacokat kell találniuk a főváros közlekedése helyett. Valószínűleg a kétes hírű alvállalkozó aspiránsoknak is könnyebb lesz újra útilaput kötni a talpuk alá... Ezzel pont kerülhet a több mint fél évtizede húzódó kutyakomédiára, amit a BKV-BKK páros a botrányos külalakú és megbízhatóságú Ikarus 405-ös midibuszok lecserélésével művelt. Nyitott kérdés maradt viszont az elektromos midik kérdése, ahol több hazai karosszáló is reménykedhet még.
Ha érdekel az autóbuszok múltja, jelene és jövője, ha friss képet szeretnél kapni e közlekedési eszközökről, akkor csatlakozz hozzánk a Facebookon is!
(A címlapképünk csupán illusztráció! - kristoof műve)