Mint azt korábban megírtuk a BKK C5 nevű közbeszerzését a M6 L.O.G. Kft. leányvállalata a B6 Euro Car Kft. nyerte el. Azonban a végeredményt a Széles Gábor érdekeltségi körébe tartozó VT-Arriva megtámadta, amit jogosnak ítélt a közbeszerzési hatóság, így végül velük kötött szerződést a fővárosi közlekedési központ. Mindez 9,1 milliárd forintjába kerül majd Budapestnek, amiből több mint száz új autóbuszt vásárolhatna a főváros.
A BKK még tavaly májusban írt ki közbeszerzési eljárást Közforgalmú autóbuszvonalak üzemeltetése - C5 néven. Ezen tender a VT-Arriva által üzemeltetett Alfa Localók és Mercedes Citaro C1-esek kiváltása miatt lett meghirdetve. A kissé elhúzódó eljárásra két pályázó jelentkezett: a Széles Gábor féle VT-Arriva, melynek már több száz autóbusza fut Budapesten és az először nyertes, újlengyeli B6 Euro Car Kft. A VT-Arriva 829 forint/km, a B6 Euro Car pedig 794 forint/km áron vállalta a szolgáltatást. A végeredmény hirdetménye szerint az utóbbi cégnek az alvállalkozója, és részben tulajdonosa az M6 L.O.G Kft., amely szintén nem ismeretlen Budapesten, hiszen a BKV több autóbuszt is bérel a százhalombattai vállalkozástól.
Még a korábbi Lion's Cityből vásárolt a VT-Arriva...
A VT-Arriva végül, teljesen jogosan, nem nyugodott bele ebbe a végeredménybe és megtámadta azt a közbeszerzési hatóságnál (KDB), ugyanis a B6 Euro Car-nak nem volt közösségi közlekedési referenciája. Vagy legalábbis, ami volt az nem felelt meg a tender kiírásnak. Így végül a KDB határozatnak megfelelően a B6 Euro Car Kft. ajánlata érvénytelen lett. Ezzel automatikusan a második helyezett lett a befutó a VT-Arriva Kft., amellyel a BKK már meg is kötötte a szerződést. Így 2020 december 1-től újabb 20 MAN Lion’s City A21 típusú autóbusz áll forgalomba Budapesten.
...pedig az új sokkal átgondoltabb és a balesetveszélyes hátsó társalgót is megszűntették benne
Végül is mindegy, hogy melyik céggel kötöttek szerződést, mert mindenképpen nagyon drága lesz ez a kiszervezés (is) a budapestieknek. A húsz autóbusz üzemeltetése, a nyolcéves időtartam alatt nagyjából 9,1 milliárd forintba fog kerülni a fővárosnak, ami évente 1,144 milliárd forint. Ebből az összegből a főváros, majd száz új buszt vehetne a BKV-nak, ha a kormány engedné, hogy saját buszokat vásároljon.
Ha érdekel az autóbuszok múltja, jelene és jövője, ha friss képet szeretnél kapni e közlekedési eszközökről, akkor csatlakozz hozzánk a Facebookon is!