A kínai Ikarus a legmagyarabb jármű a Zöldbusz programban?

2021. február 01. - OMNIBUSZ BLOG

1_35.jpg

A program megalkotásánál főként a magyar gyártókat szerették volna helyzetbe hozni, de ez a cél egyáltalán nem sikerült.

Tovább

Buszváró tortúra Mátyásföldön

20210125_161108.jpg

A tömegközlekedési megállók területén sok helyen találkozhatunk úgynevezett várókkal, vagy másnéven esőbeállókkal. Ezeknek a funkciója többes: értelmes kialakítás esetén védik a járművekre várakozókat az időjárás viszontagságaitól, leülési lehetőséget biztosítanak, valamint bevételt is generálnak az önkormányzatoknak és a kihelyező cégnek is adó, illetve reklámbevétel formájában.

Tovább

Modulo-saga, N. rész

cimlap_35.jpg

Ahogyan azt már korábban is megírtuk, a BKV küszöbén áll annak, hogy újabb konstrukcióhibás buszokat szerezzen be, egészen pontosan 11 darabot. Miközben az eredeti gyártót csődbe kormányzó, és a konstrukciót, nincs rá szebb szó, elkúró úriembereknek cseppet sem meglepő módon felelősségre vonás nélkül nyomuk veszett – legalábbis a közéletből kikoptak – az örökségül itt hagyott alkatrészhalomból újabb 11 csodacsuklós nőtt ki a földből, miközben az on-line szakmai és közösségi terekben személyeskedő és méltatlan élet-halál harc folyik a mundér becsületéért.

Tovább

Az államé lesz a legújabb magyar buszgyártó

heros_7.jpg

A Porsche Hungária szervezésében megrendezett In-Mobilty rendezvényen, amelyet a zalaegerszegi ZalaZone tesztpályán tartottak, a magyar kormány aláírt egy összesen 700 milliárdos harcjármű gyártási szerződést a német Rheinmetall-lal. Azonban egy másik érdekes fejlemény is napvilágot látott, miszerint egy hatalmas, állami tulajdonú járműgyártó vállalat jött létre, amelynek kiemelt partnere a Volkswagen konszern.

Tovább

Kitúrta a VT-Arriva az M6 L.O.G. Kft-t a BKK tenderéből

11_2_2.jpg

Mint azt korábban megírtuk a BKK C5 nevű közbeszerzését a M6 L.O.G. Kft. leányvállalata a B6 Euro Car Kft. nyerte el. Azonban a végeredményt a Széles Gábor érdekeltségi körébe tartozó VT-Arriva megtámadta, amit jogosnak ítélt a közbeszerzési hatóság, így végül velük kötött szerződést a fővárosi közlekedési központ. Mindez 9,1 milliárd forintjába kerül majd Budapestnek, amiből több mint száz új autóbuszt vásárolhatna a főváros.

Tovább
süti beállítások módosítása