Másfél milliárdos buszbeszerzés a Hajdú Volánnál

2010. december 26. - torqmatic

Míg a tavalyi év során - a szolgáltatóváltás következtében - majdnem teljes egészében a helyi buszok átcsoportosításával oldották meg a flotta fiatalítását, idén mintegy 30 új  jármű beszerzésére nyílt lehetősége a debreceni központú cégnek. A beruházás - melynek összértéke meghaladja a 1,5 milliárd Forintot - külső segítség nélkül, önerőből valósult meg. Az új jövevények a következők:

- 6 db Volvo 7700A (68 481 000 Ft / db):

- 1 db Ikarus E134 (54 789 700 Ft) és 9 db Ikarus E127 (53 980 000 Ft / db):

- 14 db Credo EN12 (42 500 000 Ft /db):

A járművek mindegyike alacsonypadlós, légkondícionált, automata váltós, motorjuk teljesíti az Euro V-ös normát, továbbá - a társaság többi buszához hasonlóan - ezeket is GPS alapú jegykiadó- és utastájékozattó rendszerrel szerelték (szerelik) fel.

A beruházásnak köszönhetően az aktív állomány átlagéletkora ~ 7 évre csökkent, ami már megfelel a nyugat-európai elvárásoknak is.

Az új buszok gyakorlatilag szerte Hajdú-Bihar megyében, többnyire a leállított metánbuszok és a BKV számára eladott Ikarus 260/263-asok helyett álltak forgalomba.

 

(És mi a helyzet az ország többi részén? Az össz-volános beszerzéseket tartalmazó írásunkkal néhány napon belül jelentkezünk!)

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr112538679

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kisqtya 2010.12.26. 19:53:30

Hmm.. Elgondolkodtató, mi kerül a gagyinak mondható szóló Ikaruson 54 millába, míg a csuklós VOlvo 68 milla..

zsitva 2010.12.27. 09:32:12

E 127 nem jött az idén a Hajdúhoz ?

torqmatic 2010.12.27. 11:19:58

De... Oda is van írva, bár külön kép nincs róla.

Moonline 2010.12.27. 19:58:41

@kisqtya: Cummins motor, Allison váltó, ZF futóművek, full AP, légkondi...az Ikarus sem szarból készül..

Moszkvicsslusszkulllcs 2010.12.31. 03:10:14

A 42,5 és az 54 milla közötti különbségben vajon szerepet játszik az LE illetve LF kialakítás?

torqmatic 2010.12.31. 11:08:21

@Moszkvicsslusszkulllcs: Részben, bár a fő ok inkább az lehet, hogy a Credo minden tekintetben kisebb, mint az Ikarus (méret, önsúly, teljesítmény), a karosszéria nem 100%-ban rozsdamentes és az utastér/vezetőtér is sokkal puritánabb.

Macho 2012.12.08. 10:07:48

@torqmatic: Szerintem pedig a Credo jóval jobb a design és térkihasználtság szempontjából. Igaz nem 100%-ban alacsony padlós és rövidebb.
süti beállítások módosítása