A bürokráciacsökkentés miatt állnak fél éve az új pesti trolik?

2019. április 11. - OMNIBUSZ BLOG

1_28.jpg

Immáron fél éve nem sikerült Budapest új negyedik generációs Skoda-Solaris Trollino trolibuszait forgalomba állítania a BKK-nak. Értesüléseink szerint prózai oka van annak, hogy a buszok még mindig a telephelyen védik a betont az esőtől és a napfénytől.

Mint ismeretes a BKK még 2014-ben, sokszori próbálkozás után, végre megrendelhette az opciókkal együtt 108 darabos új budapesti trolibuszflotta első tagjait a Skoda-Solaris konzorciumtól. Az első 36 Trollino fantázianevű jármű 2015 végén állt forgalomba. Nem igazán voltunk megelégedve a járművek belső kialakításával, így nagy örömünkre szolgált, amikor tavaly nyáron kiderült, hogy újabb 21, immár a legújabb negyedik generációs SST érkezik hamarosan fővárosunkba. Nagy csinnadrattával mutatta be a BKK 2018 december 5-én, az egyébként tényleg vadul kinéző, új, budapesti Skoda-Solaris Trollinókat. Ezek a trolik az elmúlt több mint öt hónapban még egyetlen egyszer sem jelentek meg Budapest útjain, nem hogy utasforgalomban, de még próbajáraton sem!

50597953_2156033757788434_9055862428205580288_o.jpg

Az egyik Solaris Trollino még a tréleren. Most a betont védik a korszerű járművek, ahelyett hogy utasokat szállítanának

A korábbi beszerzésnél az első SST-k 2015 június közepén érkeztek meg. Ezután az új trolikat többször is lehetett látni Budapest belvárosában, amint próbajáratot teljesítenek. Mindössze alig két hónap telt el az első buszok érkezését követően és az első hét, Ferrari piros jármű augusztus végén forgalomba is állhatott. Csak érdekességképp jegyezzük meg, hogy a Litván főváros, Vilnius is vásárolt a mieinkéhez nagyon hasonló SST trolikat tavaly. A 41 darab SST12-őt a litvánoknak mindössze három hét alatt sikerült utasforgalomba állítaniuk! Mi egy félév alatt, feleannyi trolit sem tudtunk forgalomba állítani...

1kdsc_0638.jpg

Az előző megrendelésnél két hónap is elég volt, hogy forgalomba álljanak az új trolik (fotó: Buga Bence)

Értesüléseink szerint prózai okai van annak, hogy az új trolibuszokkal még nem utazhatunk. A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) utódszervezeténél, azaz az Információs és Technológia Minisztérium Közlekedési Hatóságnál, olyan jól sikerült a bürokráciacsökkentés, hogy habár a korábbinál jóval több ember dolgozik a hatóságnál, de épp azoktól a szakemberektől váltak meg korábban, akik például az új trolibuszok forgalomba helyezési papírjait, engedélyeit kiállíthatnák. Így most az a faramuci helyzet állt elő, hogy a hazai hatóságok képtelenek kiállítani egy-egy típusbizonyítványt az új járművekhez. Ha minden igaz, idén alig néhány jármű kapott Magyarországon új típusbizonyítványt és most sorban állnak a buszok, teherautók, köztük több új típusú személygépkocsi is, hogy végre megkapják a bizonyítványukat. Úgy tudjuk, hogy az elbírálás, nem érkezési sorrendben történik, hanem a „legfontosabbak” szerint, ebből is adódik, hogy természetesen a személyautók elsőbbséget élveznek. Így nagyon valószínű, hogy Budapest új trolibuszainak forgalomba állásához újabb hónapokat kell várnunk.

50849843_2156033644455112_1522172676406247424_o.jpg

Egyelőre csak fotókon láthatjuk az új trolikat

Kérdéseinkkel megkerestük a BKK-t is, hogy a korábbi ígéreteikhez híven tudják-e tartani az ez év tavaszi forgalomba állást, vagy újabb hónapokat kell várniuk a budapestieknek, hogy birtokba vehessék a vadul kinéző új Solaris trolibuszaikat. Amint megérkeztek a BKK válaszai, azokat természetesen azonnal megosztjuk olvasóinkkal!

Ha érdekel az autóbuszok múltja, jelene és jövője, ha friss képet szeretnél kapni e közlekedési eszközökről, akkor csatlakozz hozzánk a Facebookon is! 

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr5514758107

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

n-misi 2019.04.11. 15:23:46

Erre egyetlen újmagyar szó jut eszembe:
ABSZURDISZTÁN!
:-(

Moszkvicsslusszkulllcs 2019.04.11. 21:39:31

Miért nem a KPM-et, az NKH-t kérdezed?

A BKK már korábban válaszolt (semmitmondásból jeles).

Amúgy ez most kár vagy haszon, hogy később állnak forgalomba?

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2019.04.12. 09:07:26

Pedig úgy tudom, ha egy jármű egy EU tagországbantipusbizonyitványt kapott, az a többi tagországban is el kell fogadni. Szóval ez csak a magyar hatóságok tipikus packázása, illetve az, hogy igy egy csomó fölösleges semmirekellőt el lehet tartani. Ennyi!

2019.04.12. 09:51:04

@The Ghost Wolf O1G: Tehát most ott tartunk, hogy az éppen átnevezett sóhivatalból már elküldték azokat az embereket, akik - EU tagságunk okán - egy teljesen fölösleges feladatot kellett volna ellássanak. Nem tudom, sírjak, vagy nevessek.

lenörd hofstadter 2019.04.12. 12:02:48

"olyan jól sikerült a bürokráciacsökkentés, hogy habár a korábbinál jóval több ember dolgozik a hatóságnál, "

Fingod nincs a valóságról, csak firkálsz ész nélkül.
Kedvenc kancigányod 2 éve felszámolt több mint 60 háttérszervezetet, köztük az NKH-t is.
Ezeket úgymond "beolvasztották" a különböző minisztériumokba, tehát amit a buta fejedből kinézve látsz, hogy nőtt a létszámuk, az azért van mert több szervezet lett összevonva. Ennek ellenére az "NKH" valós, tehát minisztériumon belüli létszáma valóban csökkent, a szakemberek valóban elmennek.
Ennek érdekes hozadéka a tetves koszos kangecigány márciusi bosszúhadjárata amit az újságfirkászok buta fajtája úgy kommunikált, hogy ezrek mondtak fel, a valóságban meg az történt, hogy nem fogadták el az orruk alá baszott szerződést, mert csak a médiában volt nagy fizetésemelés a közszféra dolgozói körében, a valóságban ez már nem teljesen így történt, ez is csak a közszolgálatiak elleni kommunikációs uszítás része volt...

Az ostoba fajtád ennek örül és mint látható az ostoba kommentelők is örülnek a valós szakmai részlegek felszámolásának, hiszen örül a barom a buszban égő gyerekeknek, a fontosabb az, hogy a vizsgáztatást is "sikerült végre hithű maszek fideSS" cégekbe kiszervezni, így minden probléma nélkül futnak át a helyi akár vízvezeték-szerelőkből átvedlett vizsgáztató "szakik" kezén a feketén szerelt póttartályos buszok.

Örüljetek parasztok, ez még csak a kezdet, lesz ez még jobb is, szép lassan felszámolódik többek között a fogyasztóvédelem, a köjál vagy az utódszervezete, oszt tömhetitek a buta pofátokba a patkányszaros kolbászt amit a hithű fideSSvállalkozó készít nektek.

nemecsekerno_007 2019.04.12. 12:51:02

Ja igen, ertől is a patás tehet...

Horváth James 2019.04.12. 13:36:51

Miota fontosabb "termeszetesen" a szgk mint a sokakat szallito, kornyezetbarat busz?!

s7 2019.04.12. 15:34:21

Most komolyan? Feltételezéseken, tényeket nélkülöző cikk alapján véleményt mondani, hogy lehet.
1. Ha van típus bizonyítványa a busznak, (és kell, hogy legyen) akkor csak le kell vizsgáztatni, nem kell, pontosabban nem lehet, semmit csinálni nemzeti hatáskörben.
2, Ha kelleni is bármit csinálni a hatóságnak, a 30 napos ügyintézési határidő arra is vonatkozik.

Tehát valaki látja állni a placcon a trolikat,és kitalált valami mesét, és erre ráugrottak "kancigányozni". Mert természetesen erről is ő tehet.

Head Honcho 2019.04.12. 17:23:51

Hát igen, a fejétől bűzlik.

Svegacomp 2019.04.13. 12:43:57

Mondjatok egyetlen egy dolgot is, amit az állam kontrollál és jól működik? Csak egyet!!!

NPeete 2019.04.25. 10:40:16

Na, egy kis fejlemény (szerintem, reggel láttam az új 9100-as Trollino 18-at próbajáratként a Podmaniczkyn felsővezetékkel (lőttem is egy pár képet, csak vállalhatatlanok, szóval azokat inkább nem küldöm be publikusan)

Palazeti 2019.09.16. 13:17:16

Van azóta valamilyen fejlemény?
süti beállítások módosítása