Buszozzunk tisztán!

2012. augusztus 07. - _zahnrad

IMG_2258k.jpgElektromos buszt tesztelt júniusban a BKV. Különös élmény az olajsáros megállókból felszállni a jövő tiszta ígéretére, de valóban itt a jövő? A BKV már ne is vegyen több dízelbuszt?

 

A busz Kínából érkezett, a neve BYD e-bus12 vagy BYD K9B vagy a szabványos kínai buszjelölős módszer szerint BYD CK6120LGEV. A volánbusznál közlekedő és nem éppen jó hírnévnek örvendő kínai buszok kapcsán akár arra is gondolhatnánk, hogy a kínaiak a Flybo kisautóhoz hasonló népi csodával örvendeztetnek meg minket, de nem. A BYD a világ egyik legnagyobb akkumulátorgyártója, van saját autógyára, és még a Mercedessel közös márkát is alapítottak.

 

Az 1970-es években bekövetkezett olajválság óta kísérleteznek a buszgyártók az akkumulátorokról hajtott buszokkal, azonban ezek általában a Budai várban közlekedő midibuszokhoz hasonló méretűek, csak éppen nem olyan büdösek… 2009-ben az autógyárral is rendelkező BYD gondolt egy merészet és buszgyártásba vágott, de kisbuszok helyett a normál, 12 méter hosszú karosszériával építették meg a saját buszukat. Azóta eladtak belőle 400 darabot, ami buszos szemüvegen keresztül is semmiség, de akkumulátoros buszból már nagy szám. A megrendelés állományról még szebb szebb pletykákat lehet hallani, de a hírek éppen 14%-os dolgozói fizetéscsökkentésről szólnak, a válság elérte Kínát is.

117k.jpg

A szemben látható fémes doboz az inverter, a narancs vezetékeken közlekedik a nagy delej, a feketéken pedig a folyadékhűtés.

Bár egy kicsit hasonlít az európai Mercedes Citaróra, de a hasonlóság nem vészes, kínai mércével véve pedig szóra sem érdemes. A busz formája korszerű, a kialakítása a próbára hozott példánynak végig alacsonypadlós, és 2 ajtón át lehet az utastérbe jutni. Ez a Budapesten megszokott 3 ajtónál kevesebb, de egy akkumulátoros buszra nem is nagyon kell több ajtó, mivel nem fér bele annyi utas, mint a dízeles gépekbe. De azt mondtuk, hogy nem kisbusz, hanem normál méretű, hol akkor a hiba? A villamos hajtás és a segédberendezései nevetségesen kevés helyet foglalnak. Míg egy dízelmotornak egy jókora szekrény kell az alacsonypadlós buszok hátsó részében, addig a villanymotor az áttétellel együtt vígan elfér a kerékagyban. Az akkumulátor egyenáramából a motor által emészthető 3 fázist előállító inverter, az egész hajtás hűtése és még a légfékhez való kompresszor is elfér a leghátsó 4 ülés alatt. Az akkumulátorok tömege korlátozza a szállítható utasok számát, jó másfél tonnával nehezebb a dízelbuszokhoz képest. Erre szokás azt mondani, hogy ha az akkumulátortechnika annyit fejlődött volna az elmúlt 40 évben, mint a félvezetőgyártás vagy a telekommunikáció, akkor már mindenki villanyautóval és villanybusszal járna.

100k.jpg

A szemben lévő szekrényekben nincs fogas, csak akksi, de abból sok.

Az utastérben található 16 ülés nagyon kevés, manapság egy ekkora buszba legalább huszonötöt illik szerelni. Az ülések számát a kerekek felé beépített négy hatalmas szekrény is korlátozza, ezekben a szekrényekben van a lítium-vasfoszfát akkumulátor.

A próbabusz kínai kivitelű, az európai kivitelben több ülés lesz, ezzel is korlátozva az álló utasok számát, nehogy a tengelyterheléssel gondok legyenek. A busszal furcsa élmény utazni, nem hasonlít sem a trolira sem a dízel buszokra. Nem troli, mert nem gyorsul olyan vehemensen és hangosabb is. Persze most ne az üvöltő Rába-hidas Ikarus trolikra vagy a szovjet csodákra gondoljunk, hanem a nyomokban fellelhető korszerűbbekre. Nem egyszerű a hagyományos hátsó híd helyére beszerelhető kerékagymotoros hátsó tengely hangszigetelése. A gyorsulás mértéke pedig meghatározza a megtehető távolságot, ezért az inverter beállításaiban korlátozni is lehet.

 

Martin Winterkorn előadása felhívta a figyelmet, hogy szép dolog az elektromos autó, de nem olcsó és nem is egyszerű tölteni. Az első megállapítás a buszokra is igaz, a dízelekhez képest kétszeres áron kaphatók. A töltésük egyszerűbb az autókénál, mert egyetlen telephelyet egyszerű ,,bekábelezni” és sok busz töltésére felkészíteni, az éjszakai árammal pedig lehet tölteni szépen lassan a buszokat, nem kell azonnal hatalmas teljesítménynek rendelkezésre állnia. Ennek az a feltétele, hogy egy napot kibírjon a busz a forgalomban. A BYD busz egy töltéssel kb. 250 kilométert tud megtenni, ez megfelel egy átlagos városi busz napi futásának. Az akkumulátorok élettartamára 10 év garanciát ad a gyár, kérdés a valóságban hogy fog alakulni.

Szép, jó, nem füstöl, de még mindig nem az igazi. A kínaiak igazi csúcstechnikát hoztak össze, de nem képes kiváltani a meglévő buszokat. Az akkumulátortechnika jelenleg csak ennyire képes, nincs itt semmiféle összeesküvés.

A környezetükre kényes, jól szituált, kis településeken vagy kis forgalmú vonalakon már elterjedhet, de ez gyaníthatóan nem Magyarország lesz. Még akkor sem, ha igényelhető rá EU-s pénz.

Néhány szomszédos országban EU-s pénzből vesznek új dízel és gázos buszokat is, nekünk állítólag tiltja az EU. A hazai buszgyárak is tudnának hasonlót, mert egy ilyen buszt össze lehet legózni a beszállítók cuccaiból, csak le kell venni a polcról. Mivel a közlekedésre itthon nem divat költeni - hacsak nem több száz milliárdos alagútfúrásról van szó - így a buszgyárak állnak és várnak, az utasok és a városlakók pedig nyugodtan megfulladhatnak az ócska BKV és Volán buszok kormos füstjétől. Mindenesetre az európai gyárak is ébredeznek, elsőként a lengyel Solaris kapcsolt, hasonló, de az európai elvárásoknak megfelelő buszát már szeptemberben láthatjuk.

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr34699280

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

D4D 2012.08.07. 13:30:50

Napi szinten KingLongoztam évekig.

Meggyőződésből mondom, a kínai busz a guruló halál maga.

Nap 2012.08.07. 14:00:00

Most Szegeden jár.

Labasmaz 2012.08.07. 15:05:52

Nem kell félni az "ö" betűtől!

Nem a "kerekek felé", hanem a kerekek FÖLÉ épíítették be az akkumulátorokat...

kigyurt álat 2012.08.07. 15:47:54

Ezzel nem csak az a probléma, hogy az akkumulátorok sok helyet foglalnak, hanem főleg az, hogy a kínaiak a saját termékeiket a legszarabb anyagokból gyártják. Például a legszarabb acélból, ami gyengébb egy közepes alumíniumötvözetnél.

Pa Lee 2012.08.07. 16:57:56

Nem értem miért mindig a beszerzési költségen próbálnak spórolni, minthogy a hosszútávú üzemeltetésen lenne a hangsúly.. Egy busz nem egy francos mp3 lejátszó, hogy kidobom, ha tönkremegy. (Egyébként azt se szeretném kidobni..)
Buszt nem szerelnek gázzal, ugye? Mert akárhogy is nézem, az autóm még mindig jobban közlekedne: minu.me/-kalkulator

DDD3 2012.08.07. 17:08:03

Vajon egy gázos hibrid busz mennyibe kerülne? Technikailag szerintem jó kompromisszum lenne hatótáv, utaskapacitás és a környezetvédelmi elvárások szempontjából

DDD3 2012.08.07. 17:11:41

@Pa Lee: De szerelnek, a Volvónak vagy a Scaniának (most nem emlékszem melyiknek) biztos hogy vannak gázos normál városi modelljeik forgalomban.

Pierr Kardán 2012.08.07. 17:43:09

@DDD3: "Vajon egy gázos hibrid busz mennyibe kerülne? Technikailag szerintem jó kompromisszum lenne hatótáv, utaskapacitás és a környezetvédelmi elvárások szempontjából "

Nemnagyon van haszonjárműben hibrid technika. A gázos motor mindig szikragyújtású, tehát a gáz és a dízel üzem nem felcserélhető.

A gázos buszok motorja eleve gázos üzemre van gyártva, van benne gyújtógyertya, tehát dízelüzemre már általában alkalmatlan.

(Benzin-gáz vegyes üzem meg nem kifizetődő egy busznál.)

HSD 2012.08.07. 18:31:59

"Szép, jó, nem füstöl, de még mindig nem az igazi."

Miért, mi lenne az igazi?

HSD 2012.08.07. 18:32:51

@D4D: A dizel busz akkor meg a halál a köbön.

HSD 2012.08.07. 18:38:02

@Pa Lee: Azért mert a hülye embert a legkönnyebben arról lehet felismerni, hogy nemhogy közép de még rövid távra is képtelen tervezni.

soproni1 2012.08.07. 19:10:56

Az akkumulátor garanciáról szóló mondatot nem értem. A 10 év garancia mindenhogy 10 év. A cégemnél csak hibrid autók vannak, az akksiknak a nagy hideg és a nagy meleg ellensége. Ezért fontos a hosszú garancia.

D4D 2012.08.07. 19:17:55

@HSD:

A KingLongnak konkrétan olyan szerelési-tervezési hiányosságai vannak, amik diplomatikusan fogalmazva is életveszélyessé teszik a buszt.

- kerekek beleérnek a sárvédőbe ülő utasoknál
- 60 km/h felett kóvályog az úton
- Fűtése gyakorlatilag nulla, a feljavítás után is.

omnibusz.blog.hu/2012/05/18/roncsokkal_szolgaltatnak_a_volanbusz_alvallalkozoi

D4D 2012.08.07. 19:19:27

@HSD:

- Sorozatos zárlatok a bal oldali A-oszlop kábelkötegében
- Futóművük harmatgyenge, szilentek már 60 ezer után zörögnek.

Nancsi 2012.08.07. 19:40:42

@Pierr Kardán: Annyira van gázos busz, hogy Magyarországon is gyártanak ilyet:
totalcar.hu/magazin/gumikacsa/2011/05/26/gazuzemu_buszokat_gyartana_a_magyar_piacra_a_nabi/
Mondjuk nem LPG, hanem CNG, amivel csak az a baj, hogy még olcsóbb...

uboat 2012.08.07. 19:52:56

""Szép, jó, nem füstöl, de még mindig nem az igazi."

Miért, mi lenne az igazi? "

Biztos, hogy nem egy kínai busz! Ráadásul az akksik hamar tönkremennek. Az a 250 km-es hatótáv is csak az első 2 hétben lesz annyi. Rohamosan lecsökken majd.
Lehet, hogy a busz árában benne van az egyszeri garis akkucsere is. De utána ki győzné pénzzel 5 évente cserélni?

Szerintem a trolibusz nagyon jó találmány. Én teleraktam volna vele a várost. A belvárosban közös szakaszon(ahogyan most is mennek a Rákóczi úton a buszok), a belvároson kívül meg elágaznának a különféle járatok. Vidékre meg totál felesleges a BKV! Arra ott lennének a Volán járatok és az elővárosi vonatok.

HSD 2012.08.07. 19:53:15

@D4D: Lehet, de ebből nem következik az, hogy akkor minden kinai gyártmány az csak szar lehet. Ezt azért megérted?

kuki123 2012.08.07. 21:14:03

@D4D: csak megerősíteni tudlak. lehetne még bővíteni a listát

ez se világos hogy kaptak típus engedélyt az EU területén

Romanee Conti 2012.08.07. 21:17:30

Az hallottam, az EU 85% támogatja a 0 emissziós buszoknak. Tehát ha 2x annyiba kerül, több mint 3 darabot lehet egy sima árából venni, és olcsóbb a fentartása. Ha nem igaz, hazudott a report. De ha rendelnénk 1000 marabout, akkor itt is lehetne az összeszerelő üzem, gyanítom.

_zahnrad 2012.08.07. 23:32:54

@DDD3: Nem az ára a kritikus egy ilyen hibridnek, hanem a tömege, és az akkumulátorok elhelyezése. A dízel hibrideken fel lehet rakni a tetőre az akkukat, a gázos busokon már sakkozni kell a hellyel és a tengelyterhelésekkel, aminek a befogadóképesség láthatja kárát.

_zahnrad 2012.08.07. 23:35:45

@Pierr Kardán: A nagy motorgyárak tudnak vegyes dízel, gázüzemű motorokat gyártani, a kilencvenes években talán a világon az első nehézüzemű ilyen jószágot egy Ikarus 435-ösbe építették be, a gyártója a Caterpillar volt. Mintha most is lenne ilyenje valakinek, de nem tudom fejből.

_zahnrad 2012.08.07. 23:37:23

@uboat: Az lenne az igazi, ha ugyanakkora lenne a befogadóképessége, mint egy dízeles ugyanekkora busznak.

_zahnrad 2012.08.07. 23:39:10

@kuki123: A BYD még nem kapott, menetrend szerint utast is csak itthon szállíthatott, mert a magyar P-s rendszámmal lehet, máshol nem annyira.

BPO654 2012.08.07. 23:46:48

@uboat:
A buszok fejlődésének a végén ott a mindt kiváltó elektromos busz. Ez ennek a dolognak egy próbálkozása. A BYD élen jár az akksik fejlesztésében, ezt azért ne feledjük. Én sem rajongok a kínai cuccért, és abból gdp növekedés itt ne lesz ha vki behozza. Az jól jár a többi nem.

CNG motort gyárt az államoított Rába. A trolit is meghaladta már a kor.Mellesleg M4 árából EU-s pénzen be lehetett volna drótozni egész Bp.-et............ . Minimál önerővel. De elqrták ezt is... .
Vannak azonban még normális emberek itt, pl Zegen (Zalaegeszeg). Ott biometán busz jár. Kb 25%-kal több az ára mint a dízelnek. A trol kétszer több mint a dízel, a hybrid meg 4-szer. Szennyvízülepítésből nyerik az üanyagot. Tehát nem kell import (gáz). A buszgyárak meg még állnak a zakik is még itt vannak......... . De előbb areform, aztán a gépcsere. Csakhogy elment már 23 év ezzel. A reformok beszartak, a buszok meg elöregedtek (és naponta beszarnak).:XD
energiaoldal.hu/szennyvizzel-uzemelo-busz-zalaegerszegen/

www.zipmagazin.hu/hirek/megujulo-energiak/atadtak-zalaegerszeg-elso-okobuszat

www.origo.hu/idojaras/20120628-szennyvizbusz-jar-zalaegerszegen-biometan-szennyviztisztitas-szennyviziszap-olcso-uzemanyag.html

HSD 2012.08.08. 00:19:54

@uboat: "Biztos, hogy nem egy kínai busz!"

Miért? Mert Te mondod?

"Ráadásul az akksik hamar tönkremennek."

Miért? Mert Te mondod?

"Az a 250 km-es hatótáv is csak az első 2 hétben lesz annyi. Rohamosan lecsökken majd."

Ezt is csak te mondtad, de ez viszont könnyen bizonyíthatóan a nettó hülyeség kategóriája. A BKV kicsivel több mint 2 hétig használta, és semmilyen hatótávcsökkenést sem tapasztaltak.

"Szerintem a trolibusz nagyon jó találmány. Én teleraktam volna vele a várost."

Ennyire téves és a valóságtól elrugaszkodott látásmód után ezen nem is csodálkozom. Az ára miatt biztos nem raktad volna tele vele a várost, ráadásul akkor még a szükséges hálózat kiépítéséről egy szót sem ejtettünk, aminek a kiépítése és karbantartása sem egyszerű. És itt nem csak az árról van szó, egy csomó helyen városképi szempontokra hivatkozva nem is engedik a hálózatépítést.
A valóság egyáltalán nem olyan mint amilyennek hiszed, és ráadásul sokkal bonyolultabb mint amilyennek gondolod.

H_M_CS 2012.08.08. 00:50:22

@Labasmaz: A magyar egy nagyon"e" betűs nyelv. Nem tejföl, hanem tejfel, nem zsömle, hanem zsemle, nem fölé, hanem felé, nem Szöged hanem Szeged. Én félek az "ö" betűtől (nem bötűtől), ezért igyekszek nem használni. Csak hadd féljen a kedves cikkíró is !

antinyelvtannaci 2012.08.08. 02:23:09

@H_M_CS: "nem fölé, hanem felé, "
esetlegesen nem zavar, hogy a két szó teljesen mást jelent ? és itt a fölé helyes !!!

wikiszotar.hu/wiki/magyar_ertelmezo_szotar/F%C3%B6l%C3%A9

wikiszotar.hu/wiki/magyar_ertelmezo_szotar/Fel%C3%A9

Ezek szerint Labasmaznak van igaza.
" Nem kell félni az "ö" betűtől!"

D4D 2012.08.08. 02:35:05

@HSD:

Lehet, de ebből nem következik az, hogy akkor minden kinai gyártmány az csak szar lehet. Ezt azért megérted?

- Megértem, csak egyszerűen hihetetlennek tartom.
Túl sok első kézből hallott beszámolót hallgattam végig a kínai ipar rémségeiről.

D4D 2012.08.08. 02:35:48

@kuki123: A nyomtávukat konkrétan egy acélgyűrűvel kellett megszélesíteni.....

asola 2012.08.08. 07:52:14

Érdemes megemlíteni, hogy ezeknek a buszoknak a 80%-átíkifizeti az EU.

Azaz még ha dupla annyiba kerül is mint a dízel busz, még ahhoz képest is a 3/5-lt kifizetik.

A 10000 ciklus szintén nagyon jó, amit garantál a BYD. Mivel ez a legfontosabb faktor ha erre van garancia, akkor nem is nagyon van mit gondolkodni.

Nekem a 80% EU pénz mellett bomba üzletnek tűnik, venni kellene belőle vagy 500 darabot. Ez olyan, mintha vennél 200 darab dízel buszt teljes áron.

asola 2012.08.08. 10:12:07

Az akksi témához.

A BYD 10000 ciklust garantál ezekhez a buszokhoz, mai nagyon jó szám. Nyilvánvalóan nagyon komoly akku-menedzsment rendszert adnak hozzájuk és az akksik túl vannak méretezve, hogy ne 0-100% közötti töltési tartományban mozogjon a használat, hanem mondjuk 10-90% között.

A BYD egyébként akkumulátor specialista cég, ha ők erre garanciát adnak, akkor el lehet fogadni a dolgot. Ráadásul egy gigantikus vállalat, úgyhogy nem kell félni, hogy jövőre már nem lesznek velünk.

Az akksik kapacitása a 10K ciklus végére szabad 80%-ra csökkenjen (ez az elfogadott autó-ipari élettartam definíció). Azaz a teljes élettartam alatt 20%.

Ha a buszok minden nap mennek egy ciklust, akkor az akksitelepek 10000/365=~27évig fognak szolgálni.

Az elektromos busz karbantartási költségei SOKKAL alacsonyabbak mint a dízelé és alapvetően faék egyszerűségű a dízelhez képest (azaz sokkal kevesebb dolog romolhat el benne).
Ez a BKV vonatkozásában nagyon fontos faktor, mivel karbantartást kis túlzással nem végeznek. Azaz ezekből nem fog fekete füst felszállni 1 év használat után mint a Volvo-kból.

asola 2012.08.08. 10:21:04

A trolihoz képest ezek a buszok alapvetően nem drágábbak (ha beleveszed az áramvivő rendszer költségeit is) és SOKKAL flexibilisebbek.

Ezek a buszok szinte bármilyen Budapesti vonalon bevethetőek míg a trolik csak az áramvevővel kiépített vonalakon.

A troli áramvivő hálózat állandóan ki van téve a fémtolvajoknak (ez ma már nagy probléma) és egy csomó helyre egyszerűen nem vihető el + nem néz ki túl jól.

Ma már az akkumulátoros elektromos buszoknak szerintem több realitása van.

Minél hamarabb le kellene cserélnünk a dízeles buszokat elektromosra, mert a városon belül érezhetően javítja majd a szmoghelyzetet még akkor is ha szénerőműből termelik meg hozzá az áramot (Magyarországon a termelés majd fele Paksról jön, úgyhogy már ez sem áll meg).

Egyébként ezek a buszok éjjel lennének töltve, ami nagyon szépen egybeesik a szélerőművek termelési csúcsával (azaz a Magyar hálózat többet be tudna szélenergiából fogadni mint eddig). De még ennélkül is éjszakai, vezérelt áramból tudná őket tölteni a BKV, ami üzemanyag költségben LÉNYEGESEN olcsóbbá tenné őket mint a dízel buszokat.

zeugma 2012.08.08. 17:38:03

Jó dolog a villanybusz, de szerintem még nincs itt az ideje, legalábbis tömeges használatának nem. Meg egy kínai gyártmánytól azért félnék is. Nem azért, mert minden kínai szar (nem az, a saját mágnesvasútjuk pályáját például olyan pontossággal építették meg, hogy a szerelvényeket szállító németeknek leesett az álluk). Hanem azért, mert ott van ugye egyrészt a Kinglong, ami minden, csak nem minőségi, és azt nehéz feledni. Másrészt meg azért, mert a XXI. századi villanyautók történetében eddig tudtommal egyetlen olyan baleset volt, amit a villanyhajtás rendszere okozott és ami halálos áldozatot követelt: pont egy kínai BYD elektromos autó gyulladt ki, és égett benne halálra két ember. Oké, egyszer egy Volt is kigyulladt, de azt előbb össze kellett törni hozzá szabványos törésteszten, és aztán hetekig állt roncsként a garázsban, mire egyszer unalmában tökegyedül lángra kapott, és nem is sérült meg közben senki.

A városi tömegközlekedésre szerintem a legjobb megoldás a CNG-s hibrid trolibusz lenne. Amíg van felsővezeték, megy árammal, a külvárosi részeken meg a jelenleg legolcsóbb és talán legkevésbé szennyező szénalapú üzemanyaggal, a sűrített földgázzal. Amit egyébként simán elő lehet állítani akár szennyvízből, akár egy szeméttelepen a hulladék bomlásából, és akkor majdnem ingyen van. Zalában már megcsinálták a szennyvizes előállítást, hibátlanul működik a dolog.

Simán össze lehetne rakni egy ilyen buszt, akár itthon is. A villanyhajtás, ahogy a cikk is mondja, nem foglal sok helyet, a nagy és nehéz akkukra nincs szükség a felsővezetékes üzemmód miatt, a CNG-s motor pedig nagyjából akkora méretű és tömegű, mint egy szokványos dízelmotor. Egy-két embernyi helyet kellene csak feláldozni egy normál buszhoz képest. Lenne az itthoni gyártással sok munkahely, hazai szervizháttér; a városlakóknak meg kevesebb zaj, kevesebb korom a műemlék épületeken, kevesebb tüdőrák, és kevesebb olyan eset, hogy a lábuk alatt rohadnak le vagy törnek ketté a BKV muzeális korú/állapotú roncsai.

konrada 2012.08.08. 19:56:28

Valamikor-valahol létezett olyan troli is, mely rövid távon képes akkuról is menni.

Szvsz. ilyent volna érdemes fejleszteni, olyan formában, hogy a nagy forgalmú közös szakaszokon kábelen megy, védett belvárosokban, kisforgalmú külterületeken meg mehetne akkumulátorokról, esetleg a végállomásokon megint vezetékelve a töltéshez. Így ahol vezeték van, ott tölthetne, és így alig tizedannyi akkumulátorral is meg lehetne oldani a dolgot.

...de nem értek hozzá, lehet hogy ez így kivitelezhetetlen.

D4D 2012.08.08. 23:05:34

@konrada:

Valamikor-valahol létezett olyan troli is, mely rövid távon képes akkuról is menni.

www.youtube.com/watch?v=y8SIprFr_YI

www.youtube.com/watch?v=fJ9XzGwm9x0&feature=relmfu

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.09. 06:35:55

" A BYD busz egy töltéssel kb. 250 kilométert tud megtenni, ez megfelel egy átlagos városi busz napi futásának."

Hááááááááááát...

Különben támogatnám az ötletet. Ilyeneket itthonra! (Vagy gyártson ilyet a Rába.)

BPO654 2012.08.13. 09:49:48

@ColT:
Ilyeneket???
Hááááááááááááááááát....
Inkább olyanokat ami fent van a képen a Hősök tere előtt; az ott egy Ikarus v134 Agria Volános fényezéssel (Eger). Tehá a BYD-től csak a hajtás kell, karosszálni azt még mi is tudunk..... .

www.torokbalint.hu/app/cms/TorokbalintApp/index
A törökbálinti Fideszes polgimaestrona meg csak annyit mondanék, h beszélje már meg Orbán Viktorral, h mit is jelent (idézem Viktort) az, h "Újra kell iparosítani Magyarországot". Szvsz kedves Turai úr nem a kínai cucc importját. Vagy igen Turai Úr? A Levegő Mcs-nak meg úgyis mindegy, Ők csak azt nézik, h elektromos azt jól van.......:DDD
süti beállítások módosítása