Utolsó kommentek:

¿Qué tapas hay? 2020.06.21. 18:01:56

Mindazonáltal, az Arrival azért többre jutott, mint amennyi egy átlagos startuptól elvárható. A legtöbb ilyen cég megelégszik annyival, hogy szép számítógépes grafikákat, meg CGI-videókat készít a "termékről" és teleszórja vele az internetet. Ezek legalább valami busznak látszó járművet is csináltak, bár, hogy mi van benne az nagyon nem látszik.

Bejegyzés: Arrival, a startup busz

lüke 2020.06.21. 09:09:41

Triestben is ilyenek járnak, veszélyes,de a városban csak nem!
A Delfino verde,hajó is elektromos
www.delfinoverde.it/

Bejegyzés: Arrival, a startup busz

Moszkvicsslusszkulllcs 2020.06.20. 17:58:48

Szélvédő alja 90 cm-re van a földtől. Utoléréses baleset egy platós teherautóval, és a plató akadálytalanul hatol be a vezetőtérbe és az utastérbe.
Veszélyes. De ez a trendi.
Már a Solaris-okat is veszélyesnek tartom, mert kb 110 cm-en van a szélvédő alja.

Más: úgy tűnik, az összes gépészeti berendezés (az akkumulátorokat is beleértve) a légcsatornákba van belepasszírozva. Ez nekem nagyon tetszik, mert könnyen szerelhető, és külön folyadékhűtés sem kell (hiszen az utastérrel egy légtérben van a gépészet).

Bejegyzés: Arrival, a startup busz

Moszkvicsslusszkulllcs 2020.06.07. 00:48:35

Régóta és makacsul tartja magát az a közvélekedés, hogy az Arriva a szolgáltatási díj egy bizonyos százalékát elutalja valahová....
A fővárosban hatalomváltás volt, így a meglévő 345+20 forgalmi autóbuszra vonatkozóan rendezni kellett az előbb említett pénzösszegek átirányítását valahová máshová.
Nyilván ez az átcsatornázás sikeres lehetett, így most már megnyerhette a 20 darabos tendert az Arriva.

Számomra csak a kormánypárt irányítása alatt álló Közbeszerzési Döntőbizottság szokatlan keménykedése (60 milliós bírság) nyitott kérdés, márminthogy kinek és mit akart üzenni ezzel a szokatlanul nagy összegű bírsággal.

Bejegyzés: Kitúrta a VT-Arriva az M6 L.O.G. Kft-t a BKK tenderéből

Gerardus A. Lodewijk 2020.06.06. 19:50:51

Igen, 20 busz 8 éven át tartó üzemeltetésének teljes költsége, a karbantartást (melyről a BKV szívesen megfeledkezik), az értékvesztést, meg minden más költséget beleértve, az bizony nagyjából annyi, mint 100 új busz vételára. Szerintem ez a számítás - ha nem is feltétlenül tökéletesen, de azért hozzávetőlegesen - reálisnak mondható.

Bejegyzés: Kitúrta a VT-Arriva az M6 L.O.G. Kft-t a BKK tenderéből

KissGecihuszár 2020.06.06. 18:16:52

@Gege77: kijelented: "Nem lehet monopol a tömegközlekedés." És akkor hogy van ez a DKV-nál, az MVK-nál, a KKV-nál, a Tüke Busznál, vagy épp a V-Busznál, mert valóban az SZKV-nál a dieselbuszok 3/4-e a Tisza Volánhoz, illetve már a Volánbuszhoz tartozik, ergo arra nem is hivatkoztam...

Bejegyzés: Kitúrta a VT-Arriva az M6 L.O.G. Kft-t a BKK tenderéből

Gege77 2020.06.06. 11:56:34

Rossz tendert adott be a B6 Euro Car Kft. Itt nem csak a busz beszerzésről van szó. A buszoknak működnie is kell, és kell teljesítenie a BKK feltételeit. A BKV is lízingel több új buszt is. És nem Széles Gábor már a többségi tulajdonos a VT-Arrivánál. Volt egy tender. Nem lehet monopol a tömegközlekedés.

Bejegyzés: Kitúrta a VT-Arriva az M6 L.O.G. Kft-t a BKK tenderéből

Moszkvicsslusszkulllcs 2020.06.05. 21:42:15

Csendben jelezném, hogy az utóbbi években (koronavírustól függetlenül) már többször 20 autóbusszal csökkent a BKK kocsikiadása, tehát új jármű vásárlása nélkül is ki tudna adni a BKV 20-szal több buszt.
Ha akarná a városvezetés.
De láthatóan nem akarja.
Ugyanott folytatják, ahol a Fidesz abbahagyta.

Bejegyzés: Kitúrta a VT-Arriva az M6 L.O.G. Kft-t a BKK tenderéből

11 Favágó 2020.06.05. 19:17:36

csak a nem kettős mérse jegyében:
A - Széles Gábor érdekeltségi körébe tartozó VT-Arriva
B - újlengyeli B6 Euro Car Kft

Nyílván Újlengyelben összedobták a kocsmában a pénzt noname senkik

Bejegyzés: Kitúrta a VT-Arriva az M6 L.O.G. Kft-t a BKK tenderéből

bakkermann 2020.06.05. 18:17:48

Széles Gábor féle VT Arriva? Idióta szerző....A Videoton Holding kisebbségi tulajdonrésszel bír a VT Arrivában. Széles Gábornak pedig kisebbségi tulajdonrésze van a Videoton Holdingban.

Bejegyzés: Kitúrta a VT-Arriva az M6 L.O.G. Kft-t a BKK tenderéből

KissGecihuszár 2020.06.05. 18:09:08

ez van, gyakorlatilag nyílt színi beismerése annak, hogy se pénz, se posztó a BKV fejlesztésére , azaz új buszok vásárlására, legábbis a Főv. Önk saját erőből (értsd: leasing konstrukcióval) történő buszfejlesztésre. Lassan odáig jutunk, hogy a BKV már nem fog belsőégésű motoros buszos üzletágat vinni, ami azért bizarr és elgondolkodtató.

Bejegyzés: Kitúrta a VT-Arriva az M6 L.O.G. Kft-t a BKK tenderéből

miért 2020.06.05. 17:50:39

Így Budapesten újra csak egy ner-huszár lett a győztes, hiszen erre szavaztak pl. Debrecenben!

Bejegyzés: Kitúrta a VT-Arriva az M6 L.O.G. Kft-t a BKK tenderéből

Papp Sanyi 2020.06.05. 17:39:34

A kerekek méretének alsó határát mi határozza meg? Egy kiváló minőségű úthálózat esetén gondolom teljesen más befolyásolja ezt. A teherbírás a végső ok, amiatt nem lehet lentebb menni a méretben?

Bejegyzés: Húzzuk vagy toljuk? - a tolócsuklós buszok eredete

Moszkvicsslusszkulllcs 2020.05.19. 16:59:43

Hogyha már azzal végződik a poszt, hogy vajon mit hoz a jövő, akkor az én válaszom az lenne, hogy dízelbuszból már nemigen várok vadonatúj típuscsaládot, szerintem csak a meglévő modelljeiket fogják csiszolgatni a gyártók.

Lehet, hogy izgalmas évtized elébe nézünk, amennyiben megjelennek eleve elektromos (illetve troli-) busznak tervezett csuklósbuszok, ÉS a tervezők el tudnak rugaszkodni a dízelbuszok tervezésénél felszedett beidegződéseiktől.
Ezek a csuklósbuszok könnyen lehet, hogy húzócsuklósok lesznek.

Már csak azért is, mert nonszensz, hogy a tolócsuklósok becsuklásgátló nélkül egy ön- és közveszélyes módon szitáló vasalóvá változnak.
Példának okáért, kábé 1 hónapja volt egy FB bejegyzés itt, hogy a Volánbusz egyik csuklósa árokba hajtott.
Volános sofőrök szerint nyilvánvaló, hogy beszitált a busz, és a sofőr már nem tudta megfogni az egyre jobban kígyózó járművét, és azért kötött ki az árokban.

Bejegyzés: Húzzuk vagy toljuk? - a tolócsuklós buszok eredete

rezgaras 2020.05.18. 16:10:49

Érdekes. Miért nem terjed el a motoronként egy inverter? Nem lehet sokkal drágább, hiszen ugyan kétszer annyi inverter kell, de fele akkora teljesítményre. A hűtés ugyanakkora, a vezérlés pedig manapság szóra sem érdemes.

Bejegyzés: Húzzuk vagy toljuk? - a tolócsuklós buszok eredete

okleveles naiv 2020.05.17. 14:05:39

Jó írás, köszi!
Nekem speciel tetszik az a brutál szögletes FFG busz.
Kimondottan futurisztikus még most is, gondolom a 70-es években meg aztán pláne az volt.

Bejegyzés: Húzzuk vagy toljuk? - a tolócsuklós buszok eredete

nemeza 2020.05.16. 21:51:20

Köszi, a kezdetektől a jövőig szép ívvel.

Bejegyzés: Húzzuk vagy toljuk? - a tolócsuklós buszok eredete

Aron_son 2020.05.13. 18:48:15

...és az Ebusco 2.2 18m is debütál ősszel a Connexxion-nál. :)

Köszi a cikket!

Bejegyzés: Elektromos csuklós az MAN-től

fzoli415 2020.05.11. 08:08:33

Kedves felfedezés, mert 30-pár éve megvolt "matchboxban":
www.swiftysgarage.org/bus-of-the-day-july-16-2015-t44814.html
Köszönöm a cikket!

Bejegyzés: Francia szabványbuszok