Utolsó kommentek:

mükkemakk 2022.12.19. 22:08:23

Nagyon jó cikk, végre. Jöhet újabb téma.

Bejegyzés: Volt egyszer egy Rába motor

gigabursch 2022.11.14. 10:42:59

Túl azon, hogy sok gondjuk volt én nagyon szerettem az egész 400-as sorozatot és rühelltem a 200-asokat.

Sajnos ezt a sorozatot űgy 1982 körül kellett volna elkezdeni fejleszteni.
Ez a pár év hiányzott belőle...

Bejegyzés: Búcsúznak az Ikarusok a BKV-tól

KékFény6 2022.11.01. 20:05:23

Elég gáz, hogy egy európai fővárosban 50 éve tervezett, a felújításokkal együtt is igen elavult, kényelmetlen, környezetszennyező buszok járnak még. Nem hiszem, hogy egyetlen nyugat-európai városban lenne még ilyen.

Bejegyzés: Búcsúznak az Ikarusok a BKV-tól

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2022.10.31. 22:30:02

@lutria: Gondolom, új járműnek számítana és ugyanakkor meg nem teljesíti az ilyen-olyan környzetvédelmi vagy euro-akárhanyas besorolást.
Ezért nem lehet a régi autótípusokat sem újra elkezdeni gyártani, pedig valszeg rengetegen vennék, velem együtt is.

Bejegyzés: Búcsúznak az Ikarusok a BKV-tól

lutria 2022.10.31. 17:08:21

Csak kíváncsiságból,miről szól az a jogszabály ami tiltja a replika 293-as használatát?
Ha sikerült volna hazahozni az eredetit arra is vonatkozna?

Bejegyzés: Búcsúznak az Ikarusok a BKV-tól

KissGecihuszár 2022.10.31. 11:32:05

annyi kiegészítés, hogy nemcsak a BKV specifikációjú, hanem az MKV (akkor még az volt, azaz amikor Miskolc még dübörgő 215 ezres második legnagyobb városa volt az országnak, a BKV-nál sűrűbb vonalhálózattal) specifikációjú , ún. "városi rendeltetésű 200-as kocsik is 1x20, majd 1x18W-os Tungsram plecsnis opál burás fénycsőarmatúrákkal kerültek szállításra, tehát a BKV és az MKV buszai tökéletesen kompatibilisek voltak egymással, olyannyira, hogy amikor az MKV a 2000-es évek közepén elkezdte leselejtezni a harmonikaajtós, majd a bolygóajtós AKD frsz-ű kocsijait, ezek igen jelentős része a BKV Kilián ÜE-be érkezett és elsősorban a Dél-Pesti, Csepeli viszonylatokra került.

Bejegyzés: Búcsúznak az Ikarusok a BKV-tól

gigabursch 2022.10.23. 19:26:14

Jó kiegészítése az alábbi cikknek.
ritkanlathatotortenelem.blog.hu/2022/06/22/szarnyalas_es_bukas

(ezt viszont belinkeltem oda is)

Bejegyzés: Búcsúznak az Ikarusok a BKV-tól

bodecsabi 2022.06.23. 22:53:13

Ha már elágazó műtárgy, a 2-es metró Deák-Astoria állomásközében, talán közvetlenül a Deák tér után az Örs fele menő oldalon is ki van építve egy elágazás az alagútban. Én úgy tudom, mintha azt az akkor még máhogy tervezett 4-es metróval üzemi összekötő műtárgyának tervezték.

Bejegyzés: Mégegyszer a 2-es metró elágazó műtárgyáról

gigabursch 2022.06.07. 21:03:30

A vetületi rendszerekbe inkább ne menj bele.
Azt, hogy miért tartották meg, azt múltkor megválaszoltam a közösség.
A 70 cm igaz, csak nem ott és nem úgy.

Bejegyzés: Mégegyszer a 2-es metró elágazó műtárgyáról

Békássy Csaba 2022.04.20. 22:30:46

@Cpt. Flint: Ha csak 10 cm lenne a különbség (különböző sínrendszerek magassága azért ennél kisebb), vannak átmeneti megoldások; pontosabban elő szoktak állítani két sínszál közötti átmenetre átmeneti idomot. De itt nem erről van szó; hanem arról, hogy a pályaudvar, méginkább a fűtőház területén nem is lett volna kapcsolat a két vágányhálózat között. És ahogy én elnéztem az alagutak lefalazott végét, a szerző naivitásaként értelmezem a -2-es szintet, mert szerintem a -1/2 szint lett volna az általa definiál "0" és "-12 szintekhez képest.

Bejegyzés: Tényleg Nohab mozdonyokat rejt a 2-es metró alagútja?

Cpt. Flint 2022.04.20. 14:22:53

@Békássy Csaba: én értem, hogy mi a sínkoronaszint, voltaképp le is írtam. Viszont mivel csak egy lazán odavetett félmondat volt arról, hogy nem egyezik a két sínkoronaszint, így számomra nem volt egyértelmű, hogy ez mit támasztana alá. ("a Keleti pályaudvar fűtőházi vágányainak és a HÉV alagútba tervezett vágányok sinkoronaszintje nem egyezett meg.") Az, hogy "nem egyezik", sok mindent jelenthet, akár 10 cm-es különbséget is pl. Nem lett kifejtve az, ami aztán később @kvp hozzászólásában megjelent, hogy teljes szintnyi különbség van, ezért nem éreztem az elégséges összefüggést az állítás és az indoklás között.

Bejegyzés: Tényleg Nohab mozdonyokat rejt a 2-es metró alagútja?

Békássy Csaba 2022.04.19. 21:57:00

@Cpt. Flint: Nem a sínszál magassága, hanem a teljes vasuti, esetünkben metró-pálya magassági vonalvezetése értendő a "sínkorona-szinten".

Bejegyzés: Tényleg Nohab mozdonyokat rejt a 2-es metró alagútja?

Békássy Csaba 2022.04.19. 21:52:16

@Zetor 2000: Itt az alkalom: folytathatod a kutató-munkát .....

Bejegyzés: Tényleg Nohab mozdonyokat rejt a 2-es metró alagútja?

Békássy Csaba 2022.04.19. 21:50:29

@citrix: Ilyenek nem voltak az eredeti tervekben, néhány önmegvalósító tervezőmérnök akart nagyot alkotni EXPO-METRÓ néven, a tervezett Budapest-Bécs Világkiállítás kapcsán. Olvasd el a 1963 évi újrakezdés és 1970 évi ideiglenes Örs vezér téri végállomás átadása kapcsán megjelent szakirodalmakat, és akkor tisztába leszel a valósággal, a tényekkel..

Bejegyzés: Tényleg Nohab mozdonyokat rejt a 2-es metró alagútja?

Békássy Csaba 2022.04.19. 21:44:48

@gigabursch: Hol volt még 1940-ben és 1950-ben az EOV-EOTR rendszer?

Bejegyzés: Tényleg Nohab mozdonyokat rejt a 2-es metró alagútja?

Békássy Csaba 2022.04.19. 21:39:53

Megpróbálom mégegyszer beírni a tegnapi elveszett hozzászólást:
A Keleti fűtőház felől jól megfigyelhető, hogy a támfal és feltöltés hogyan helyezkedik el, és hol lett volna a két alagút kijárata: most is rácsos téglafallal van lezárva: amikor elmegy egy metró-szerelvény, kihallatszik. És valóban, nem a fűtőházi vágányok (és fordítókorong) szintjén lettek volna a vágányok, mert nem a pályaudvari peronokhoz (9-10-11-12-13 vágány) mentek volna a metro-szerelvények, hanem egy visszafordító vágánykapcsolat lett volna, a vasuti vágányhálózattól függetlenül. És amint írni akartam: minden metro-szerelvény előtt állították a váltót, hogy az esetleg megfutamodott járművek ne mehessenek le az erősen lejtő alagútba, a Baross-téri állomás felé. A váltóhajtómű gyors elhasználódása miatt felhagytak ezzel a gyakorlattal. De: amikor megjöttek az új szerelvények a 3-as metró-vonalra, a z új járművek egy részét ebben az alagútban tárolták.

Bejegyzés: Tényleg Nohab mozdonyokat rejt a 2-es metró alagútja?

Békássy Csaba 2022.04.19. 21:24:31

@Quattroman: Pedig csak egy kicsit kellene visszamenni a történelemben: Lövölde-tér, Lövőház-utca.
És a Műegyetem épületében is létrehoztak lőteret (úgy 1890 körül).
Ezt a lőteret egy nem használható alagút-szakazból alakították ki, még az MHSZ időkben, ott nem nagyon jár illetéktelen személy.

Bejegyzés: Tényleg Nohab mozdonyokat rejt a 2-es metró alagútja?

Békássy Csaba 2022.04.19. 21:18:40

@nyelv-ész: Műfelháborodás: a lőtér még az MHSZ-korszakban épült. És a BKV akkor egy forgalomból kivont buszt is berendezett "lő-pavilonnak", így maradt meg annak az Ikarus gyártmánynak egyetlen egy példánya.
És amikor a Műegyetem épületeit építették (1890 körül), az alagsorban építettek lőteret. Sajnálatos, hogy éppen ott volt halálos áldozatokat követelő tűzeset. Az Egyetem rektora felháborodást színlelve vette tudomásul ...
És Svájcban is van lövészet, lövészklubok: ott eze természetes.

Bejegyzés: Tényleg Nohab mozdonyokat rejt a 2-es metró alagútja?

Zetor 2000 2022.04.19. 21:10:28

Minden fasza a cikkel, csak az nem derült ki nekem, hogy van e Nohab odalenn, és ha igen, mennyi és hol? :)

Bejegyzés: Tényleg Nohab mozdonyokat rejt a 2-es metró alagútja?
süti beállítások módosítása