Utolsó kommentek:

Pala 2020.01.17. 15:42:06

És az Isuzu buszban lesznek „páncser kis köcsögök” meg pitbull kutyák?

(Bocsánat, muszáj volt lecsapni ezt a labdát.)

Bejegyzés: Török gyártású Isuzu buszok állnak forgalomba Budapesten

nemeza 2020.01.16. 23:34:34

A MAN-ok mintha lengyel gyártmányúak lennének, és van belőlük egynéhány (106+132=238db).

A török Conectoból 97+206=303db van, de ha a 16db Karsant is hozzátesszük, azért még ott van az 57 Skoda-Solaris troli is (57db) - így eléggé kiegyenlített lesz a lengyel-török arány.

Bejegyzés: Török gyártású Isuzu buszok állnak forgalomba Budapesten

Intersziti 2019.12.11. 18:02:16

'Dabóczi Kálmánnak, fontosabb volt a kereszténység és a misére járás, mint a fővárosi közlekedés szervezése."

Sőt, valószínűleg a napi háromszori étkezés és legalább két naponta egy jó szarás is fontosabb volt neki, hogy néhány hasonlóan releváns témát emlegessünk.

Bejegyzés: Mi valósult meg Tarlós korábbi közlekedési ígéreteiből Budapesten?

Ponyvaíró néger 2019.12.10. 10:27:18

Én a 200-as Ikarusz-okat megtartanám. Emlékeztetőnek, hogy hol tartottunk a 70-es években, és hova jutottunk.
A Modulók hogy bírják?

Bejegyzés: Karácsony Gergely buszmúzeumot örökölt Tarlós Istvántól

BPO537 2019.12.09. 23:37:37

Cívisből 17 van. A tüzeskedő példány jó ideje forgalomban van már megint.

Bejegyzés: Karácsony Gergely buszmúzeumot örökölt Tarlós Istvántól

Kánikula 2019.11.27. 16:57:46

@Günther von Kastenfrosch: a veszprémi szakadt flottával jön ki ennyire, itt inkább 2mrd/év lehet a reális.

Bejegyzés: Leharcolt buszokkal és jóval drágábban kezdi a szolgáltatását az ITK Kecskeméten

Pierr Kardán 2019.11.27. 15:42:43

Azt lehet tudni, hogy a 25 db, a jövőre még csak 6 éves csuklós hibrid buszt miért kell kivonni a forgalomból?

Azt emlékeim szerint adományként kapta Kecskemét, a Mercedes gyár átadásának megünneplésére.

Bejegyzés: Leharcolt buszokkal és jóval drágábban kezdi a szolgáltatását az ITK Kecskeméten

staropramen 2019.11.27. 12:49:35

Drágább? Na és?
A kecskeméti polgármester asszony a matolcsi klán tagja.
Jelszó: Majd a gyuri elintézi!

Bejegyzés: Leharcolt buszokkal és jóval drágábban kezdi a szolgáltatását az ITK Kecskeméten

Günther von Kastenfrosch 2019.11.27. 12:39:13

Abszolút laikus, és ezért minden bizonnyal csak nagyságrendi becslésre alkalmas kalkuláció:

Éves busz értékcsökkenés: 15 mFt (150 mFt beszerzési érték, 10 évre)
Éves busz karbantartás: 3 mFt (hasraütésre, beszerzési érték 2%-a, de vélhetően ennél több lesz)
Éves üzemanyag: 12 mFt (napi 300 km, 25l/100 km, 420 Ft/liter)
Éves munkaerő: 12 mFt (bruttó-bruttó 500e Ft/fő, munkaruhával, mindennel, egy buszra két műszak)
Összesen évente buszonként: 42 mFt. 25 Busz kiállításához figyelembe véve 26 buszt, felszorozva, évente 1.092 mFt, azaz 1,1 mrd Ft. És ebben még nincs benne a menedzsment, melegedők, öltözők, miegymás.

Hasraütésre tehát tök reális az 1,2 mrd Ft/év díj. A tömegközlkedés drága játék. Egy Kecskemét méretű városnak (és az összes többinek is) el kell tudnia dönteni, hogy a dolog megér-e ennyit.

Bejegyzés: Leharcolt buszokkal és jóval drágábban kezdi a szolgáltatását az ITK Kecskeméten

citrix 2019.11.27. 12:30:51

Ezek a buszok leharcoltak? Tessék ellátogatni Dunaújvárosba, ott lehet csodákat látni :-) Komplett közlekedési múzeum a járműpark, a 280-as Ikarusok még a jobbik szériából származnak mert hihetetlen nyüstölést képesek elviselni. Legszebb az NDK-ba exportált, ott szolgált majd az NDK megszűnése után visszavásárolt Ikarus-MAN gépsárkány ami a mai napig menetrendben van. Az NDK 1990-ben megszűnt...

Bejegyzés: Leharcolt buszokkal és jóval drágábban kezdi a szolgáltatását az ITK Kecskeméten

kristoof 2019.11.27. 10:59:59

@Európai téridő: Ja! A cikkben van négy kép. Az elsőn egy csuklós hibrid Mercedes Citaro van. A másodikon a kecskeméti látványterv Citaro és Conecto képekből összeollózva. A harmadikon valóban egy török gyártású Mercedes Conecto van. A negyediken meg a Reform 500 LE. Miylen Conecto buszokról beszélünk???

Bejegyzés: Leharcolt buszokkal és jóval drágábban kezdi a szolgáltatását az ITK Kecskeméten

kristoof 2019.11.27. 10:55:51

@Európai téridő: El kellene olvasni a posztot, az sokat segít:

"Első körben a fentebb említett 25 csuklós, hibird Mercedesszel és többek között Hollandiából vásárolt tíz év körüli MAN Lion’s Citykkel kell beérniük a helyi lakosoknak."

Az idézett szövegben van egy link is, azt sem ártana megnézni:

kecsup.hu/2019/11/ugy-tunik-az-uj-szolgaltato-mar-hozza-az-ideiglenes-buszokat-kecskemetre/?fbclid=IwAR0IRpdIk_11dVWMkppbcGnDa5vbgKZI0kh63UI4f-jvFSU-_u_ENghhGPk

Szívesen!

Bejegyzés: Leharcolt buszokkal és jóval drágábban kezdi a szolgáltatását az ITK Kecskeméten

Európai téridő 2019.11.27. 10:41:47

Hogyan is egyeztethető össze a címben szereplő "leharcolt buszokkal" ez a rengeteg fénykép az ItK által forgalomba állítandó Mercedes Conecto buszokkal?

Bejegyzés: Leharcolt buszokkal és jóval drágábban kezdi a szolgáltatását az ITK Kecskeméten

Aron_son 2019.10.23. 20:59:23

@Moszkvicsslusszkulllcs: Akkuk vannak ott. A "görgők" lidarok.

Bejegyzés: Busworld 2019 előzetes

Moszkvicsslusszkulllcs 2019.10.20. 18:03:28

Scania Citywide motorteréről szeretnék szépen kérni fényképet. Hogyan van beépítve a turbó, hová tették a 3-4 generátort, hogyan kígyózik a kipufogórendszer - ilyesmikre lennék kíváncsi.

Másik nagy talány, hogy mindkét oldalán azok a hatalmas gumigörgők mi célt szolgálhatnak?

Bejegyzés: Busworld 2019 előzetes

Moszkvicsslusszkulllcs 2019.10.18. 01:24:59

@alaszka:

És az az alu padlóvázra rádobott műanyag karosszéria sem tisztán műanyag, hanem alumínium zártszelvényekkel összeeresztett izé (a szó szoros értelmében kompozit).
Bennem is vannak kétségek, de ne feledjük, hogy a hollandoknak volt repülőgépgyártásuk (Fokker) és az Airbus sincsen olyan messze Hollandiától mint Magyarországtól. Szóval lehet, hogy össze tudják rendesen gyógyítani az alumíniumot a műanyaggal.

Bejegyzés: A buszok Szent Grálja? - Ebusco 3.0

Moszkvicsslusszkulllcs 2019.10.18. 00:03:09

"mivel a hátsó tengely közé és a harmadik ajtó mögé, a padlóba szerelték az akkumulátorokat"

javasolnám a mondat javítását:

... mivel az első és a hátsó tengely közé, továbbá a harmadik ajtó mögé, a padlóba szerelték az akkumulátorokat.

Bejegyzés: A buszok Szent Grálja? - Ebusco 3.0